Első filmes próbálkozásom - a feloldódásról

Nagyon örülök, hogy Júlia mozgófilmet küldött be. Volt annyi bátorsága, hogy elkezdje ezt a műfajt is, megtapasztalja a mozgóképen keresztüli szerkesztést, ahol sok-sok kép egymásra épülése adja a végső üzenetet. A film nagyon sok vágásból, tulajdonképp azt mondanám, hogy párhuzamos vágásból áll két helyzetben. Egy folyadékban feloldódó üvegpoháron keresztüli pezsgőtablettának a közelijeiből és egy másik síkfelületen történő szintén buborékokkal teli átalakulásról. Ezeknek a vágott képeknek a nagy része úgynevezett makró felvétel, közeli, szuper közeli, amely ezeket a helyzeteket látványában más aspektusba helyezi. Nagyon sokszor pont ezért használják a filmesek a szuper közeliket, a makrókat, hogy sokkolják, meglepjék a nézőt azzal a másikfajta térrel, amelyet a mindennapokban nem mindig veszünk észre. Nagyon jók ezek a megfigyelések, nagyon izgalmasak, nagyon izgalmasak a párhuzamos vágások, az egymásra helyezett viszonylatok színekben, a fizikai jelenségek megfigyelésében. Ugyanakkor, talán pontosan azért, mert ezek a parányi közelségben történt felvételek nagyon apró mozgásokat is felnagyítanak, érdemes lenne ilyenkor statívot, állványt, vagy valamilyen rögzítő eszközt használni, mert minden számunkra aprónak tűnő mozdulat a forgatáskor itt a vetített formában felnagyítódik. Talán Júlia, ha a következő filmjeit csinálja, érdemes vagy beruházni egy ilyen kis szerkezetre, ma már ezek elérhető árúak, vagy valamilyen módon a kamerát fixálni, rögzíteni. Ez az egyik nagyon fontos, hiszen ennek a filmnek nem tekinthető céljának a remegő kamera, a kézben remegő kamera, tehát érdemes ezeket, mivel jó az üzenet, kiküszöbölni. Másrészt pedig megnézve ez a kisfilm hangokkal rendelkezik, úgynevezett eredeti hangokat hallunk, a forgatás közben lévő gépzajt, esetlegesen ezeknek a pezsgőtablettáknak a sercegő, pattogó sajátságos hangjait. És amikor egy filozofikus, vagy versszerű üzenetet elkészítünk, és úgy döntünk, hogy ez nem egy némafilm, hanem hangokkal rendelkező film, akkor a hangot ugyanolyan alkotóelemnek kell tekinteni mint a képeket, és érdemes a hangokat is dramaturgiába rendezni. Most, nyilván a technika nehézségei miatt is azt kell feltételeznem, hogy valószínűleg azért esetlegesek ezek a kísérőhangok, mert a vágástechnika miatt, az eszközök használata miatt esetleg az alkotó még nem teljesen ismeri azokat a számítógépes eszközöket, amivel ez könnyen végrehajtható. Javaslom, hogy, vagy ha van segítő partner, akivel tudna dolgozni az első filmek elkészítésénél, akár az Estiskolások közül is, akkor érdemes lenne fölvenni a kapcsolatot másokkal, akik folyamatosan küldenek filmeket, hogy a technikai trükköket magyarázzák el. Vagy pedig azzal az eszközzel, amellyel a filmes munkáját végzi, megpróbálni ezeket a hangokat is szerkeszteni. A hangosfilmre az elsődlegesen fontos megjegyzés az, hogy a nevében is tartalmazza, hogy miközben mozgókép, tehát film, hangokat is beleépít a saját rendszerébe. Tehát ugyanolyan partnere a hang annak a részegységnek, amelyet mozgóképek sorának hívunk és ez együttesen adja ki majd a végeredményt, ezért a hangot is ugyanolyan precizitással kell kezelni mint a képet. Ezt én egy kétdisznós munkának ítélem, de várom továbbra is a következő alkotásait és drukkolok nagyon, hogy minél több mozgóképet lássunk Júliától. (szőke) értékelés:

Hozzászólások

Köszönöm! Meg a biztatást is.:) Viszont az a helyzet, hogy az értékelés elég jól rámutatott ennek a filmnek a problémás tényezőire, és egyet is értek vele. Tény, hogy nem találtam meg, hol kell a hangokat szerkeszteni. Majd a következőnél (ami fogalmam sincs, mikor lesz)!:)

szerintem is több ez kettőnél, ha nem is öt, de három vagy négy simán...

Tudom, hogy nem tisztem, de a hibái ellenére simán adtam volna erre öt disznót (de minimum négyet) biztatásképpen is, tekintve, hogy első film. Nekem pedig tetszettek a zajok, szerintem lehetett volna kicsit több is, persze akkor már eszköz lenne, nem hiba : )

A blogomon már van 2009-es verzió is. Meg a következő is megvan már a fejemben.

Árpi: pedig Az igazi lázadó 2008 filmed nagyon jól sikerült! kíváncsi vagyok hova tudod fokozni :)

A szálak nem mindig érnek össze az életben sem...

Hiányzik a vége.
A sztori két szálon fut, a két szereplő külön-külön emészti magát, de sose találkoznak. Így csak annyi a kapcsolatuk, hogy összevágtad őket egy filmbe. Valahol találkozniuk kellene, hogy összeálljon a sztori.
Szerintem.

Én már vagy az ötödik pont címűt csinálom, meg a negyedik lázadósat, és még nem vagyok sehol... Mányáná! : )

Úgy értem ennek a konkrét témának gondolkodom a folytatásán, hogy legyen-e nem a filmezésnek. És köszi a bátorítást is!:)

Köszönöm a hozzászólásokat!:) Árpi, még továbbgondolom a dolgot, aztán a meglehetősen ráérős munkatempómmal majd lesz valami folytatása a dolognak - vagy nem... Mindenesetre gondolkodom a dolgon.:)

Gratulálok! NE HAGYD ABBA! Talán egy kis mankó hiányzik belőle, mert ez így túl tágan értelmezhető. Kicsit olyan, mintha elodáztad volna a döntést. Esetleg egy folytatással hozzá lehet tenni.

Hogy ezt menniyszer néztem már élőben!
Te pedig filmet is készítettél belőle! :-)
Hmm... Tiszta horror, főleg, a nem pohárban levő... ;-) Na jó, most épp horror jutott eszembe.
Egyébként sztem csak annyi, hogy az elején többet "remeg" a kamera, a kelleténél.
De első filmnél talán elnézhető. ;-)
Egyébként tetszik, ötletes!

Új hozzászólás