Grassalkovich-kastély

Grassalkovich-kastély

Érdekes ez a képi helyzet, ugye látunk pirosat, fehéret és zöldet, tehát a lobogó mindhárom színe megvan. Jó is ez az ötlet, és ez a reflektor, ami szembe világít egészen fura. Van egy erős szociografikus jellege is abban a tekintetben, hogy elfedjük a valóságot egy ilyen vörös hálóval, aztán, hogy ez egy biztonsági háló akar lenni, vagy mint Pató Pál úr akarunk valamit, ezt innen nem lehet megmondani. Ennyit tudok hozzátenni, az öltet jó, a képi megoldás is rendben van, talán fentről egy fél centit még vágnék. Három csillag megvan, de az Ünnep leckére még várnék Dávidtól megoldásokat. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

1950 című adásomhoz is kiváló illusztrációnak tűnik ez a kép.

Hahó!

Parpercesek című rádióműsoromhoz ezt a képedet pécéztem ki illusztrációnak.

Köszönöm.

Asztalos kéne. Székeket kéne rendbe tenni, facsapolású gyönyörűségek, de nem van sok pénz rá. :) Szóval inkább mint kihívás, mintsem pénzes meló. :D Na? :D

A 6x6-ra: a probléma komoly. Digitben nincs négyzetes formájú, csak a Phase one és tsai, ami veri a milliókat, és az is csak hátfal.

Analóg: lehet venni Mamiya, Hasselblad, szóval vannak a piacon, nem épp olcsóak, érthető, mert nagyságrenddel jobbak mint a leica-méret.

Vagy: vesz valami szutykos cuccot az ember, Lomo vagy valami besült régit, az meg épp az olcsósága és/vagy kora miatt behatárol, mert sok lesz benne a "gyári" hiba.

Tehát marad az, hogy a leica méretből farag négyzetest.

A képarány: 6x6, 6x5, 6x4.5, 6x7, 9x12, 24x36, APS, digit, 16:9, 3:2, 4:3, hadd ne soroljam az összeset, ami ma elérhető, akár analóg, akár dogot, tehát ebből nekem az adódik, hogy az egy dolog, hogy a gyártók, akár analóg, akár digit, akár kis, közép vagy nagyformátum, mire voltak képesek, miben hittek, hogy majd az lesz a szuper, a szabadság a fotósé, és lássuk be, hogy az nem elvárható, hogy mindhez legyen külön gép és mindet vigye is magával fotózni. :) Már csak ezért se tudok mit kezdeni nagyon a filmkeret-mágusokkal, de elfogadom a létezésüket, és azt is, hogy például a polaroid profi vonalában még akár hozzá is adhat a képhez a keretezés. Csak ne csontosodjunk be ebbe, szerintem.

Köszi a gyors reagálást is!

Végülis ezzel egyet lehet érteni.. ha megy akkor majd igyekszek kiírtani ezt a beidegződést! :)

A sajtós téma - így van, azaz csak mint sarokpéldát hoztam fel, de ezt nem jeleztem..

Szóval összegezve lehet akármit, amit a téma indokol, vagy igazol! Természetesen vannak egyedi példák és felhasználástól függő dolgok de mint szűk output értendően nyitott a dolog - azt hiszem jól értem(?)

[()-rész: ökölszabály ez illő jelző :) a modorosságon el kell gondolkodnom, nálam van néha eredeti keret, de ha szükségét érzem, teszek fel egyet minnyá hogy alátamásszam mire gondolok; de akkor megint vered a monitort meg asztalt hogy verbál.. :D nem baj van asztalos ismerösöm ha gondolod (nekem%osztvissza..)!
Na de valami keverést látok itt vagy úgy értem h nem.. tehát 6x6-ot említesz oké de analog tipusban vagy digi mert nem értettem.. analogba vagyon igaz kevés és lux-kategoria, de tényleg drágább mint hasonlósulyú arany asszem :( no aztán középhátfalas digitet írsz gondolom mint a phaseone meg hasonló hátfalasak értesz itt, na igen az még drágább... De nyilván parodizálsz.. :) Remélem nem is gondoltál ilyen ortodox mentalitásúnak.., szóval önkerrekciót gyakorlok illetve annyiban pontosítanék - sajna nem voltam egyértelmű a vágásban a szokványos, sztenderdizált képarány megtartást értem mint elfogadott valami kerete megfogható része legyen az egésznek de ez se dogmatikus mindenkorra!]

Demeter álláspontja, hogy természetesen az az optimális, ha a helyszínen minden megoldható és kidekázható a kompozíció, de ha később a nagyításnál azt látod, hogy valami mégsem kell oda, akkor nyugodtan lehet vágni. A képarányt jó megtartani, ha lehet, de ez sem kötelező, ugyanis a vágás által létrejövő új arányokat a belső rend és kompozíció igazolhatja, azaz attól, ha mondjuk a 24x36-os méretből neked 24x30 lesz, annak a területnek éppúgy meglesznek az aranymetszés pontjai és hadd ne soroljam. Tehát Demeter is azon az állásponton van, amin én, hogy ha lehet, helyszínen megoldani, ha nem megy, igyekezni az arányokat tartani, de ez se kőbe vésett.

A sajtómegjelenést ne keverjük ide, ott adott terméktől függ, hogy alárendelt-e a fotó vagy sem, vagyis hogy a tipó és szerkesztés mennyire tiszteli a fotográfiát. Vagyis úgymond alkalmazott műfaj, ahol már nem a fotóson múlik, hogy mi lesz a végeredmény egy oldaltükörben.

(zárójel: tudom, hogy vannak híres fotósok, akik mindenható ökölszabályként kezelik az adott formátumot, vagyis nem vágnak, sőt, még akár azt is jelzik, hogy bizony ez teljes képkocka, ez az ő dolguk, ha sikerül ezt valóban alkalmazni úgy, hogy nem lesz modoros, tegyék. Én azt mondom, hogy az, hogy mondjuk van-e 6x6-os gépem, vagyis hogy tudok-e rollra dolgozni, az adottság és anyagi kérdés, arról nem is beszélve, hogy tudtommal nincs a piacon ilyen képarányú gép, csak az aranyár kategóriában, na és akkor ez azt jelentené, hogy akinek nincs 4-5 milliója egy középforma digithez, akkor az felejtse el a négyzetes kompozíciót? Ugye nem.)

Kedves Zsolt!

kösz a 'kiemelt hozzászólás'! ;)
Meg szeretném kérdezni vágás ügyében, Demeter is hasonló álláspontot képvisel? Mármint, jószerével vágni bármit bármennyit.. Tényleg érdekel, mert én úgy vagyok vele hogy amennyit meg lehet oldani a helyszínen legyen meg aztán vágni de akkor is a képarány megtartásával.. lehet bennem van az hogy "hülye gyerek fodrásznak képezeled magad?" dolog. :D
(Persze tisztában vagyok azzal hogy híres is hirhedt fotósok is vágnak a képből de főleg a nyomtatott sajtó egyéb szerkesztési paraméterek (pl tipo) kívánalmaknak engedve.)
Ettől függetlenül el tudom fogadni hogy egy félcenti hiány fentről kiegyensúlyozattabbá szorította volna a képet főleg az alsó lezárással!

Kedves István, köszihogy nem adtad fel!
Ez egy kép, mármint eredeti, a gödöllői belsőudvarról.. elég nehézkes volt kiexpozni nálam van benne kis részlet (és zárójelbe sugom meg titkon négyszemközt, hogy lehetne fehérebb is) ;)

Kedves Sándor! Ez a kép a soros EU elnökség életbelépése előtt két-három nappal készült.. még humorizáltunk is hogy ez így elég profán jelenet de lehet hogy csak a véletlen szülte, és igen a trikolor a kulcsa.
Nagyon örültem Sándor!!

Minden jókat!
d

A gödöllői Grassalkovich kastélyt nemrég valóban felújították, amúgy magyarosan, igen is meg nem is. Tavaly, amikor helyszínévé tették az úniós elnökség eseményeinek, a felújítatlan részeket, amúgy magyarosan, egyszerűen becsomagolták. Dávid, gondolom, egy ilyen becsomagolt épületrészről csinálta ezt a képet. Ezzel egy döbbenetes illusztrációt adott ehhez a sajátos magyar történethez. Ha nem tévedek.

Grassalkovich-kastély van Gödöllőn, Hatvanban, és Pozsonyban is. Talán nem a Pozsonyi ez. A hatvanit még nem láttam, a gödöllőit nemrég újították fel azt hiszem - pár éve mikor ott jártam utoljára, részlegesen zárva is volt a felújítás miatt, ha jól emlékszem. Ennyit tudtam eddig megfejteni e fotóról, talán valamit nem veszek észre, vagy az értelmezés elvont síkjain kell keresnem a megoldást: ott számos nem ünnepi, vay inkább ünnephez nem méltó megoldás jutna csak eszembe... Meg vagyok lőve most egy kicsit... AZt látom még egy kicsit, hogy fura a hó és a vörös háló találkozása. Azaz lehet, hogy egy képi montázs?
Dávid, most megfogtál...
Üdv. István

Új hozzászólás