Gúzsba kötve
Szabadnak születtünk. Korlátot csak saját egyéniségünk szabhat.

Az első leckék sorozatában egy többször látott helyzetet látunk, másként feldolgozva. Itt elsősorban a fotós árnyékára gondolok, ami önmagában egy megszokott megközelítés lenne. Amitől itt ez izgalmas, az az Anitától már látott, megszokott, sőt még élőben, itt az Ősök Házában is a tíz nap alatt látott csuhéból készült kis emberi alak, a kamerához egészen közel, középre elhelyezve, amit az alkotó keze tart. Tulajdonképpen két vetülettel dolgozik a kép, az első a hosszan elnyúló, szoborszerű, obeliszkszerű árnyék, amellyel a világosabb szürkékkel, csontszínekkel, az összetekert, kötözött emberi figura körbekereteződik. A kép érdekessége, hogy bár a sematikus ábrázolás miatt nem egyértelműen eldönthető, de mégis a figura nem női alakot formáz, talán a kéz, a megkötözött jobb kéz mintha egy kis íjat tartana – egyszóval a kis figura mintha férfialakra hajazna. Érdekes ez, hiszen az alkotó kezét is látjuk, és ezáltal érdekes ez a párhuzam a nagy erőteljes, nyújtott árnyék magábafoglal egy pici marionettfigurát, ami egy férfifigura. Ennek a kettőssége mint ahogy egy tengelyen fekszenek, ez együttesen értelmezendő, és érdekes az, ahogyan ebbe a nagy női árnyékba mint egy pici belső manó, egy varázsfigura ez a kis alak beleölelődik. Ezért tartom én ezt a munkát nagyon érdekes és őszinte munkának. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Igazad van,helyettem.A figurám "adja"el magát önállóan képben,mint mondanivaló,és árnyékként szereplek rajta én,mint önálló személy,az alkotó

Sokat mondó azért a leirata a képnek... az üzenete (nekem) nem az, hogy ez egy portré arc nélkül, hanem azt, hogy ez egy portré helyettem. De persze tévedhetek, sőt szoktam is.

Próbáltam az átvitt értelmet használni,mivel a lecke címe"arc nélkül"

Jó eszköz ez a kis csuhébáb, el tudod vele távolítani magadtól amit ki akarsz fejezni, de magaddal nem mered/tudod azonosítani. Itt ez duplán sikerült, az árnyékkal még egy csavart vittél bele. Jól tévedek? :-)

Új hozzászólás