Hetéra

Phrüné

Nagyon érzékeny képet küldött Tünde az ötös leckére - ami persze akár az akt leckébe is kerülhetett volna -, a leckeválasztást a cím és a címhez rendelt gesztus igazolja. A kép üzenete, meséje tökéletesen érthető, érezhető. Néhány technikai jellegű meglátásom volna, főképp a világítással kapcsolatban. Az egyik, hogy igen jó az a párhuzam, amit a fal struktúrái és az emberi test formái között észrevesz az alkotó és megmutat nekünk, ugyanakkor a bal oldalról érkező főfény most a háttérként funkcionáló falat túlvilágítja, ha a modellt elvennénk, látható lenne, hogy milyen is a fényérték különbség a kép bal és jobb oldala között. Mit jelent ez? Kompozícióban a kép bal oldala, ahol igen fontos képalkotó elem a modell kézmozdulata, kifut, tónusban egybemosódik ez a mozdulat a háttérrel. A kar ettől a főfénytől a testen erős árnyékot vet, ettől egy dupla rajzolat alakul ki a csípő, mellrész viszonylatában. A megoldás az lehetne, hogy egyrészt egy pici visszavert fénnyel jobbról derítünk, ami egyensúlyba hozhatná a hát fényrajzait, másrészt a főfénybe a fal felől kicsit érdemes lenne takarni, hogy még inkább surlófények érkezzenek csak. A három malac megvan, és ha van mód, kísérletképpen jó lenne egy ismétlést látni más fényviszonyokkal. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Nagyon megtisztelő az, hogy a képeim alapján profi fotósnak gondolsz kedves Feri, de nem vagyok az. Kérdés persze, mi számít profizmusnak. Az mondjuk tuti, hogy rengeteget foglalkoztam, foglalkozok a témával, így talán rám ragadt egy s más.

Korábbi képeidet is néztem már, és mindég az volt az érzésem, hogy profi fotós vagy. Jól gondolom? Egyébként egyet értek Józsival. Tetszik a világítás, ahogy a kar bemozdul, tetszik az egész.:)

nagyon egyszerű eszközökkel létrehozott plasztikus mesélős kép.

Új hozzászólás