Hoppá
Egy kirándulás pillanata

Háromszereplős képet látunk egy élethelyzetben, amikor egy kisgyereket a szülők átsegítenek egy vízfolyáson. Ez a történet lényege, ha a konkrétságában nézzük. Ha a kompozíciót nézzük, akkor kép jobb és bal oldalán egy-egy fekete formát látunk, a közepén pedig egy fehértől a szürkéig terjedő tónusú másik formát, egy jó beosztású, tömegében és dinamikájában is jó eloszlású képet láthatunk. De miért nem három disznós ez a kép, kérdezheti majd Feri, amikor látja, hogy ez csak kettő. Azért, mert a kompozíciónál nagyon jól megfigyelte ezeket a formákat, azaz nagyon jó az anyának a képből kisiető lábát felhúzó forma - csak nagyon szűk. A bal oldalon szűkre vágta, nagyon elvékonyodik ez a forma, nagyon kikönnyül. A másik oldalon, ahol feltételezzük az apafigurát látjuk, szintén nagyon jó a meglátás, hogy ő még a vízfolyás másik oldalán van, tehát a képnek van egy dinamikai előtere és háttere, és ezzel a dinamikai mozgás, a térbeliség az megvan a képen, ugyanakkor megint itt a kép tetejénél is a vágással van baj, a kislánynak a térdébe belevágtunk, és ettől a vágástól nincs összekötve a három forma. Nem arra gondolok, hogy lássuk a kezeket, hanem arra, hogy a tömegek kötődése, vagy a tömegek súlyozása jelenjen meg. És ezért két disznós ez a kép. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

szerettem volna több helyre is írni, de egyszerűen nincs időm, de ide azért még gyosan írom, hogy nekem ez nagyon tetszik!! :)

Itt is tizenhárom volt... Hát mi van itt? Kikészülök... : )

szerintem nincs baj azzal a középpel
a tulzott "mérnöki" szerkesztés venné el a hangulatát pont
sőt
ha az nem lenne kisebb lenne a kép feszültsége
van is egy olyan festészeti irányzat ami ez ilyen üres terekkel jáccik
és cak szélen van történés
(ezt "másolják" mostanában sokan)
sajnos nem jut eszembe, hogy melyik..

Feri, te voltál ott, te láttad, ezt te tudod. Én a végeredmény felől tudom megközelíteni, hogy hogyan éred el, azt te tudod.

Köszi Józsi!:)
Zsolt, ezt én most úgy tudom elképzelni ha más perspektívát választok, pl. balra megyek vagy egy métert ezáltal közelebb lesz mindenki.

Feri, az arányokra figyelj. Ha a két szüle ilyen távol van és a gyerek fenn, akkor középen képződik egy nagy flekk, amiben nem történik semmi. tehát nem csak a vágás van, hanem lehet közelebb is hozni a szülőket egymáshoz. És akkor máris dinamikusabb a helyzet.

nekem tetszik így szűken vágva. talán fönt és jobbra engednék még pár százaléknyit, de nem többet hogy a kép arányai megmaradjanak.
én a magam részéről mindig izgalmasnak találtam az olyan képeket, ahol utalások vannak a kép keretén kívüli (a keret által már takart részre).

Köszönöm a két disznót és "annyira" nem hiányzik a harmadik:)
A kép Párkányban készült. Mindenkinek ajánlani tudom, érdemes ellátogatni oda. Mivel én még tervezek újabb kirándulást erre a környékre így a kép megismétlése nem lesz lehetetlen. Ez a fotó is harmadszori "nekiugrásra" kerekedett ki így, egy negyedik csak javítani fog.:)

A kérdésem mielőtt ugrabugrálok, mennyit kell beengedni, hogy vágjam? Az én elképzeléseim szerint bal oldalon annyit, hogy anyu jobb cipője is látszódjon, jobb oldalon papával ugyanez. Az Alida mindkét térde esetleg benne legyen, de több nem.

csatlakoznék az előttem szólókhoz

Összetartó család:együtt lépnek,együtt ugranak,együtt kirándulnak:)

mozgásnak nagyon jó :)

Szédülök tőle, úgyhogy bejött. :)

Neem, megvártam míg mindenki pont kiugrik a képből:)

Mindenki pont kiugrott a képből? :-)

Új hozzászólás