Így nyaral a méhész

Egy, még 2017 nyarán készült fényképet vettem elő az archivúmból újrafeldolgozásra. A képarány azért ilyen, mert két fekvő képből lett a végleges elkészítve. Az újrahasznosítással az utómunka gyakorlása volt a cél, így végül a szorgalmit választottam kategóriának. Technika: f/13, ISO 100, 1/200 sec záridő, 18 mm gyújtótáv mind a 2 fénykép ezekkel a beállításokkal készült. A 2 felhasznált fénykép valójában inkább csak másfél, mert a teljes képbe belefért az autó majdnem a kaptárakig, míg a második képre a kaptárak miatt volt szükség, aminek a felesleges részét levágtam. Mivel az eredeti RAW fájlok már nincsenek meg, így a JPEG -en próbáltam picit finomítani: a színek korrigálására és a kontraszt módosítására mentem rá. Ezeken kívül csak átméretezés történt. Az utólagos élesítésről lemondtam, mert azt tapasztal, hogy a kitobis képeken a legtöbb esetben csak kihangsúlyozza az optika nem túl acélos teljesítményét ez a művelet, így már leszokóban vagyok a képkidolgozás ezen lépéséről (majd talán újra alkalmazom valami jobb optikával).

Én kedvelem ezt a képet, vidám, van hangulata, bár kerestem a méhészt, nem találtam, szóval jó lenne rá egy fickó, hasonlóan vidám hangulatban, valahová a kocsi és a kaptárak közé. Értem, amit írsz a technikáról, én mégis azt mondom, hogy a kaptárak után már vágtam volna, az már oda nekem nem kell, mint plusz tér, viszont valamivel több előtér meg lehet, hogy jó lenne, fene tudja. Szóval érdemes lenne ezt majd ismételni, ha úgy adódik, jó helyszín. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Egy ukrános óra Törökösen című műsoromhoz, melynek péntek este nyolcas premierjére ezennel tisztelettel meg is invitállak a chatre, ezt a fotódat választottam ajánlóképnek, köszönettel.

Értek mindent, kíváncsian várom a jövő nyarat. :)

Köszönöm az elemzést! Két méhész volt jelen a fénykép készültekor, az egyik a baloldali fasor túlsó végén éppen nyakig kaptárban volt, a másik meg ellógott inni és végül elkezdett fényképezni :D. Előtérnek igazándiból nem nagyon volt mit meghagyni, mert csak a learatott tarló látszott volna ha kicsit lejjebb tartom a gépet ami akkor nekem annyira nem volt érdekes hogy megmaradjon. Ismételni megpróbálok , igaz ez a helyszín majd csak a következő napraforgó szezonban lesz elérhető ismét ( remélem megint megkapjuk a helyet ). A célom a lehető legtöbb megörökítése volt a helyszínből, meg aztán sajnáltam volna lefaragni azokat a kövér felhőket ezért megmaradt a kaptárak utáni tér a képen.

Köszönöm a hozzászólást Zoltán! Sokkal inkább egy snapshot jelleggel készítettem el a képet(képeket) a táborhelyet megörökítendő. A cél az volt, hogy minél több látszódjék a helyből. A kaptáraktól jobbra gondolkodtam a vágáson, de ott vannak azok a jó kövér felhők, így végül elvetettem a vágást.

Fantasztikusak a színek és a bárányfelhők, de én biztosan vágnék a kép bal oldalából. (nagyjából a sátrak jobb sarkánál)
...hogy egy filmes idézettel éljek, ahogy Gaben mondta: "rossz helyen van ez a kocsi".

Köszönöm a hozzászólást István! A klasszikus képarányokhoz én sem szoktam foggal-körömmel ragaszkodni. Kimondottan szeretem a monumentális panoráma képeket. Régebben készítettem párat magam is, de mostanában nem igazán találtam hozzá alkalmas témát .

Nagyon dolgoznak a komplementer vagy inkább komplementer-közeli színpárok, kék-sárga, piros-zöld, és szerintem nagyon eltalált az arányuk. Én spec. nem tartom ördögtől valónak a standard képaránytól való eltérést sem. Összességében nekem a naív művészetet idézi a fotód, de a lényeg, hogy nekem tetszik, íze van, és érzem!

Új hozzászólás