, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Még 2020 decemberében kértek meg, hogy menjek el fényképezni egy jótékonysági vadászat előtt és után tartott kisebb összejövetelt. Ebből válogattam pár képet a 14-es leckéhez.

Négy majom, Négy majom, Négy majom, Négy majom

Lassan kibékülök magammal és a világgal is, lehet elkezdek újra fényképezni is. Ennek örömére készült pár hete ez a kis sorozat az 1. leckéhez.

Remélem, hogy a kedved nem ment el a fényképezéstől amiatt, hogy nem elemeztem az elmúlt hónapokban. Várom a képeid, ugyanis ez egy jó játék, amit küldtél. Ha nem lenne a negyedik kép, akkor mondhatnám, hogy ilyet már láttunk. De így kapunk valami mait, valami többletet, és ez jó. Gyere, mutass még fotókat! (hegyi)
értékelés:

Tótágas

Erdei csillagvirágot indultam fényképezni, de egyszer csak beereszkedett a képbe. (ha minden igaz, akkor bajor darócpók van a képen)
Technika: gép állványon, ISO 100, f/5.6, 1/40 sec záridő

Focista

Vasárnap fociztam kicsit Misi kutyával, lett pár fénykép is, amik közül ez lett a kedvencem. A többi nem is igazán lett használható.

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Fényképezésileg nagyon ínséges időszakon megyek keresztül, így egy régebbi rendezvény képeit vettem elő a digitális fiókból. A rendezvény a Magyar Kultúra Napi ökomenikus istentisztelet és a Kölcsey Társaság ünnepi közgyűlése volt, melynek keretében a Kölcsey Társaság díjazottja Bereményi Géza átvehette emlékplakettjét. A rendezvényt Kölcsey Ferenc síremlékének megkoszorúzása zárta.

Erdei gyakorlás, Erdei gyakorlás

Az erdei képek készítése kezdett el a legjobban érdekelni mostanság. Egy korábbi gyakorló túra eredménye ez a két fénykép is. Késő délután készültek amikor a Nap már lemenőfélben volt.

Úgy is mondhatnám, az egyik tárgyias, a másik mágikus realista, meg úgy is, hogy az egyik úgy tűnik, hogy kapott egy kis HDR-szerű valamit. Ha egy sorozatba fog az ember, azt jó előre tisztázni, milyen mozgásteret hagy magának, milyen elvekhez vagy szabályokhoz ragaszkodik, hogy ne legyen nagyon szerteszét az egész. Hát, majd meglátjuk, a téma érdekes, de egyelőre így ezek alapján nem látom még, mire megy ki a fuvar. A kettőt összehasonlítva nyilván az első az, ami látványosabb, de javarészt ez ennek a furcsa fénynek köszönhető, a másikban nem találom a kapaszkodót. (hegyi)
értékelés:

Miért a hónap képe:

Sokat tipródtam, hogy mi legyen a hónap képe mert van jó pár kép ami megérdemelné. Bach Viki hendikeppel indult mert ő választott a múlt hónapban, jó pár képe megint nagyon jó. Kiváltképp tetszik a tengerpart képpárja. Ugyanakkor mostanság vagy valami új lencsével vagy a fotoshppal varázsol de nekem már túl sokat. Pl a Murphyvel képe nagyon tetszene de kóvályog a középfülem attól, amit a kép széleivel tett. Ingrid képe is megérdemelten lehetne hónap képe, amin nálam elbukott, az a kép bal széle, ahonnan én vágtam volna, hogy a bal felső sarokban ne nyíljon ki a kép, egész más hatást adna a vágással. Feri fallikus fotója sajnos az évszak áldozatául esett. Ez az egyenszürke ég agyonyomja a képet, pedig az elképzelés jó lenne. Imre király "nő"je megint csak egy remek darab. Simán járna a hónap képe. Ami miatt mégse erre esett a választásom, az a (nekem) túl sok effekt. Nagyon bátor kép de a felkent rétegek, effektek mögé bújás még ott van benne. Szerintem lesz ez még ennél sokkal megközelíthetőbb is. Majd akkor. Áron képe nagyon szoros versenyben volt a kiválasztásban, de végül nem nyert, mert engem a kép nézése közben folyton zavart a nyársra felszúrt anyuka(?). Ha csak a két gyerek lenne a képen nagyon koherens meséje lehetne, de így a háttérben a nőalak, aki kinéz a képből ezt egy kicsit szétzilálja. Péter képéről csak a legőszintébb tisztelettel tudok beszélni. Irtó nehéz technikai műfajban egy nagyon profi munkát tett le az asztalra (vagy inkább fel a képernyőre). Nekem bejön az ellenfény, főleg így, hogy az árnyékos oldalon is minden részlet megvan (gondolom van kis derítőernyő beépítve az etetőhöz). Kuklis Ádám automatája is nagyon tetszik, de nekem bezavar a mellette levő másik, főleg hogy tükröződik is rajta valami. Másrészt nagyon torzít a lencse, ami egy ilyen jellegű képnél rém kellemetlen. Minden egyenes szét tart meg össze és görbe is. Ha a lencse ezt adja, ezt épp lehet utólag is korrigálni. Ányeszék szánkózós képe szentimentálisan nyerő véletlen reneszánsz kategóriában. fotótechnikailag kicsit sajnálom a félkarú kislányt, félő, hogy leesik ha csak egy kézzel tud kapaszkodni a szánkón.

Ami végül nálam a nyertes és így a hónap képe decemberben az Kovács Ádám erdei gyakorlásából az első kép. A másikon sajnos az, hogy minden fa egyfele dől elborítja a képet és a fényelés is túl naturalista lett, de az elsőről úgy érzem minden teljesen rendben van. XVIII-XIX századi tájképfestők, Constable vagy akár Paál László is festhette volna. Jól elkapott nézőpont, szerencsés fények. Kimondottan festőre vall ahogy a jobb felső részen az a két belógó leveles ág is kap a napfényből. Tényleg csak a szignó hiányzik a sarokból meg a blondel keret. Gratulálok. (Gerlei Gábor)

Bogi

Egy nyári barangolás alkalmával véletlenül akadtem erre a boglárkalepkére. A levelek között bujkált éppen, mikor rátaláltam. Technika: gép kézben, ISO 100, 1/500 sec záridő, F/4 blende.

Erdőszél

Elég hosszú idő után újra elővettem a masinát és elnéztem a közeli nyárfásba bohóckodni kicsit. Hellyel-közzel sikerült megcsípni a legjobb fényeket amiket a vasárnap délután mutatni tudott. Technika: focus stack 2 képből, ISO 100, 1/20 sec záridő, +0,7 expó, f/11 blende.

Gyakorlás rendszeváltás után I

Picit molyoltam a darktable -el gyakorlás címszó alatt. Egyelőre elég kezdetlegesen megy az utómunka az új felhasználói környezetben, de próbálom tanulni a dolgot.

Erdőszéli fecskés cikk - cakk

Egy régi fénykép újrafeldolgozása ez a kép. Eredetileg színesben született, de úgy valamiért nekem nem működött - talán a benézett fehéregyensúly miatt - ezért pár napja újra előszedtem az archivumomból. Fekete-fehérben és picit a fényerőt visszavéve viszont megtetszett a végeredmény.

Az ötlet jó, és tetszenek a tónusaid is. De kell úgymond takarítani. A virág a főszereplő. Tehát abból a formából az a jó, ha egy van. A többi fű egy másik forma, az is jó - de nem jó, hogy a virág körül nem takarítottad ki, hogy az a levél maszat ne legyen és a virágot se döfje át fűszál. Ezekre érdemes figyelni, és ha ez megvan, akkor azt is látod, hogy kicsit ki van szorulva a főszereplő. Ha valamivel beljebb van, erősebben érvényesül. (hegyi)
értékelés:

Elárasztott bukógát

A Január 15. című korábban feltöltött feladatmegoldást újrafényképezni indultam el szombat délután. A kb 6 km-es séta utánolyan dolog fogadott amivel nem számoltam: a folyamatos esőzésnek hála a levonuló áradás - én olyan 6 méteres vízszint emelkedést saccolok - miatt a Tisza és a Túr gyakorlatilag összenőtt. A gátnak éppen csak a tetejéből látszik ki a zsilip állítókereke. Így csak félig volt sikeres a kis kirándulásom, mert csak az objektívet sikerült kiválasszam a majdani újrafényképezéshez, illetve az ETTR nevű technika használatához sikerült letesztelni a fotómasinát. A betervezett képet nem sikerült elkészítsem. A jóidő és az útközben még talált képek - amiket még szortírozok - valamelyest kérpótoltak a félsikerért. Technika: ISO 100, f/6.3 blende, 1/200 sec záridő, +1 lépés expoeltolás. A gép állványon tartózkodott, manuál fókuszt és önkioldót használtam.

A változó helyzet más megoldást kíván, itt a címben leírod, mi a helyzet, a leiratban részletezed is, jó lenne mindezt a képen is látni, de itt ha nem írod, hogy ez mi és miért érdekes, nem jövök magamtól rá. Már az is lehet, hogy sokat segítene, ha nem álló kép lenne. Nem tudom, nem voltam ott, hogy honnan és hogyan lehetett volna megfogni, hogy ez egy elárasztott helyzet, de ez most hiányzik nekem, a környezetből kéne több, hogy érthessem magyarázat nélkül is. (hegyi)