Kifelé

Ez a magány.

Az eddig bemutatott képei közül az egyik legjobb képét mutatja most nekünk meg Tamás. Arra is példát mutat, hogy mekkora érzékenység is lakozik benne, mint megfigyelőben. Ez a néni, aki itt az ajtónál ül, gondolom kijött egy kicsit levegőzni, vagy kiültette a család, ebben a képkivágásban, és ebben a megfigyelt pozícióban nagyon esendő, az öregségnek azt a pillanatát mutatja, amikor az öregkor összeér a gyerekkorral. Az idősödésnek van egy olyan ciklusa, periódusa, avagy végállomása, amikor az idős emberből megint újra gyerek lesz. Ez abból jön le nekem és abból látom ezt, ami az a póz, ahogy elfordul a modell a külvilágtól, olyan, mintha büntetésben lenne. Olyan, mint amikor kukoricára térdepeltetnek valakit, és be van fordulva a kis ajtó felé, a kis lába is összefelé tart, és van ebben a magányon és a kirekesztettségen kívül valami szégyenérzetszerű dolog is. Nagyon kedvelem ezt a képet, meg fogom adni rá a három csillagot, azzal együtt, hogy a képkivágás kicsit slendrián. Itt van három ajtó, most tökéletesen középre van komponálva a néni, nem kell középre komponálni, viszont a kép bal oldalán lévő ajtóból nekem nagyon hiányzik az, hogy be legyen fejezve. Nyilvánvaló ezt úgy mondom, hogy nem tudom, hogy mi volt a látvány, hogy ez befejezhető lett volna-e, vagy ott volt egy kémény, ami takart, tehát millió oka lehet annak, hogy ez így készült el. Mégis azt mondom, hogy az még jobb lenne, ha a három ajtó jól megfigyelhetően összehasonlítható lenne a néninél. Ezek a kis nylon virágminták, a hozzánk közelebb lévő ajtón a teljes csupaszság és a dísztelenség, és a harmadik ajtónál ezek a súlyos brokát-függönyök. Ez a kompozíció akkor lenne igazán egyben, ha az az ajtó megmaradt volna, és ritmusában is ez hozna egy jó tagolást. Annál is inkább, mert akkor ki tudnánk mozdulni ebből a centrális kompozícióból, és az mindig izgalmas, ha picit elmozdulunk a középpontból, mert a történet is nyitni kezd, amerre a nagyobbik tér van, nem csak a tér. Onnan elkezd az ember várni valamilyen megoldást, ami lehet akár a remény, lehet egy látogató vélelmezése. Mindenféleképpen ez jót tenne a képnek. Színében tökéletes, hangulatában, fényeiben, megfigyelésében tökéletes kép. Nagyon köszönöm. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Köszönöm az elemzést, és minden hozzászólást. Bizonytalan voltam ezzel a képpel. Nem tudtam, hogy átmegy-e, amit én éreztem. Úgy látom, hogy működik.

Igen. Pici, törékeny és magányos... Nagyon megkapó.

Péter: Volt vele kapcsolatom, beszélgettem is vele. De a kép a magányról és az öregségről szól.
Anita: Igen, elmúlik minden! Én köszönöm.

A nénike színvilága teljesen beleolvad az ajtó színébe...kapaszkodik...:"Maradnék még Kedveskéim, engedjetek vissza...olyan hideg van idekint!"...aztán szép csendesen elmúlik...minden...
Köszönöm az érzést, Tamás.

Mégiscsak szemből kellett volna a nénit fényképezni. Ha arca van, vagy legalább olyan szögből fényképezed, ahonnan az arca is látható lehetne (t.i. ha nem takarná, bújna el), akkor kapcsolatot teremtesz vele, azt fejezed ki, hogy közöd van hozzá. Így a kép azt sugallja (nekem), hogy hagytuk őt elbújni, kivonulni. Szóval erősebb lenne a történet szemből. (Dió is nyilván nem a háta mögül beszélne hozzá.)

Gábor: Köszönöm, a terepviszonyok miatt van így.
Anyesz(Ányesz?): Köszönöm, azon gondolkodtam, hogy kiszedem a kis virágot. De ezek szerint, jó, hogy nem tettem.
Diótörő: Köszönöm. Sajnos az öregség csak a mesékben szép. A valóságban, sajnos ilyen. A néni biztosan örülne a simogatásodnak.

Engem nem érdekel, hogy ez a kép jó-e vagy nem. (komponálás, színek, ajtó, kis sárga virág) Most azonnal odamennék, és megsimogatnám a néni kendős fejét. Vagy nem is.... csak beszélgetnék vele... talán fél órát... talán többet. Elmondanám neki, hogy ÍGY nem lehet ülni. Hogy kifelé kell fordulni. (.... bármi is történt....)
Úgyhogy -bár nem érdekel, ezzel kezdtem- ez a kép tökéletes. Gratulálok, Tamás.

Nekem is nagyon nagyon tetszik. De leginkább jobboldalt az a kis sárga virágocska.

Ez nagyon tetszik.
Én még balra fordultam volna egy hangyányit, hogy a harmadik ajtó is teljes legyen, jobbra az üres falból kitelt volna.
De ez csak szőrszálhasgatás. Az irígység beszél belőlem.

Új hozzászólás