Matera, 2012.10.09.
A jelenetnek a magánnyal való kapcsolata talán evidens: egy lezárt, a világtól, háttértől elkülönülő tér, annak is a mélypontja, és e mélypontban a szereplő. Plusz a kőfal és az oszlop. Ennyit talán sugall a kép tisztán vizuálisan is.
Tovább én nem is szeretnék magyarázgatni. Ezzel a sorozattal kapcsolatban már amúgy is túl sok magyarázatra kényszerültem, ami önmagában talán nem baj, hiszen kérdések gerjesztése a nézőben szintén a hatás egy lehetséges változata. Ha azonban a kérdések verbális síkon támadnak, akkor választ is csak verbális síkon lehet adni – és ezen a ponton már el is távolodtunk a képtől. Annak persze nagyon örülök, hogy a kép megdolgoztat, és csak remélni merem, hogy nem csupán az irritáció szintjén.
Köszönöm a tanulságos elemzést, Zsolt.
NA de hát Sándor, van-e izgalmasabb, mint vitázni, élményt cserélni egy-egy képnél? Hiszen egy kiállításon legfeljebb dicsérik az alkotót, hogy milyen ügyes, de jó látni, hogy alkot - nem szokott több beleférni. Jöhetnek majd képi válaszok is, hiszen minden impulzus hatás, minden hatás ellenhatást vált ki idővel, de ehhez több idő kell.