Liturgia 2 (Vázlatok egy képzeletbeli valláshoz)

Elemzés, Feladatmegoldás

Liturgia 2 (Vázlatok egy képzeletbeli valláshoz)

Liturgia 2 (Vázlatok egy képzeletbeli valláshoz)

Matera, 1012.10.13.

Nézem ezt a képet, és azon gondolkodom, hogy miért zavar téged az étteremnek a napernyője, vagy nem tudom, hogy mi lehet az ott a bal oldalon, mert lehet, hogy annyit mozdítottam volna a kamerán, hogy ha már ott van, akkor legyen ott teljes egészében. Azt is megmondom, hogy miért: jó ellenpontja lenne a figurának, és létrehozódna azzal a szoborral, a figurával és ezzel az esernyővel egy hármas pont. Az a rész, ahol jobb oldalon az épület mellett ellátunk engem elvisz az egésznek a hangulatából, ott nekem kevesebb is elég lenne. Ha egy kicsit fordult volna a kamera, akkor lehet, hogy az jót tett volna a képnek. Az ötlet és a gondolatiság maximálisan helyén van, nagyon is jól érthető szerintem mindenki számára, hogy ez a színpadi jelenlétével együtt egy olyan élmény, amikor – ahogy Sándor írja ez a „kék óra” - az ember üdvözli a hajnalt, azt a napszakot, ami éppen ráköszönt, és egy új lehetőséget lát benne. Mindenképpen ünnepi a kép ettől. Az egésznek az az érdekessége, hogy abszolút jól ritmizál arra az élményre, ami Olaszországban tettenérhető, hogy van egy színpadszerű jellege a városok főterének, nyilvánvaló, hogy ez a korból is adódik, amikor ezek az épületek épültek, de erre ők azért még egy kicsit rá is erősítenek, és az egész olyan, mintha egy szabadtéri játéknak lenne valamilyen előadásának a darabja. Nagyon furcsa ezt megtapasztalni, ez nem csak Velencére igaz, hanem több kisvárosra is. Egyszer mi voltunk egy nagyobb úton Olaszországban, akkor is lépten-nyomon ezt láttuk, hogy mentünk a kocsival, megálltunk volna valahol kávézni, kiszálltunk az autóból, kerestünk egy kis kávézót, és rögtön úgy éreztük, mintha Rómeó és Júlia jelenetébe csöppentünk volna. Szóval nagyon furcsa ez az egész, és ezért abszolút helyénvalóak ezek a gesztusok is. Én nagyon köszönöm, nekem ez itt most kompozíciójában egy kicsit félrecsúszott, számomra érdekesebb lett volna, ha a bal oldalon nyitottunk volna egy kicsit. Persze mondhatod azt, hogy ott épp egy pudlikutyát vezető hölgy volt, akit ki akartál ebből hagyni, vagy ottfelejtettek valami olyan tereptárgyat, ami rombolta volna ezt az illúziót, ezt én el tudom fogadni, de most ez ebben a képben így nekem problematikus. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Lehet az egész esernyős részt már picit sötétebbre maszkolni, de nekem ha már van esernyő, akkor így jobb, mint elvágva, van ebben valami olyan, hogy az egyik imádkozik, a másik meg nézi.

Eredetileg így fotóztam, az esernyővel együtt. Aztán levágtam, mert elvonja a figyelmet a figuráról. Ezt most is így gondolom. Még megnézem, hogy milyen, ha balközépen, az esernyő mögötti falat sötétebbre vaszem.

:) köszönöm, nekem ez így stabilabb tömegelhelyezést ad. Mit gondolsz?

Zsolt: kritikád parancs. Máris itt is a módosított napernyős példány.

Az! Abszurd és provokatív is. Én is annak szántam, amit írtam, bár így utólag elolvasva, ha van is benne humor az kissé fekete. Ha tettem volna a mondat végére egy ilyet :), talán.
És igen megfogható benne paródia. Az előző képed is, ahogy néztem, az agyamban kihúzogatta a Monty Python-os fiókot. :)
Izgatottan várom a következőt.

Hááát… Én azért ezt (meg az előzőt, meg a következőket) énnél sokkal parodisztikusabbnak, provokatívabbnak szántam. Gondolom, van abban valami abszurd, hogy egy öregember a hajnal előtti kék órában, egy reneszánsz palota előtti téren, a pitymallás felé fordulva ilyen abszurd pózba vágja magát…

Ecce Homo! Íme az Ember, aki még napfényre, reneszánsz örömökre vágyik, de tudja már, hogy az éjjel megfeszíttetik...

Új hozzászólás