Hozzászólások

Rögtön a kategóriáról beszéljünk egy mondatot, mert az alkotó nem jól értelmezte az alkotásának a kategóriában való elhelyezését, mert ez a kép a barátom kategóriába illik, és oda át is helyezem. Többet is érdemel ez az alkotás annál, hogy egy egyszerű szorgalmiként értékeljük. Alapvetően ez egy fekete-fehér kép a kiindulási alap, de itt ez a normál fényképezési mód nagyon is átemelődik a festészet kategóriájába. És itt nem elsősorban a nálunk megszokott digitális trükköket, hanem egyértelműen az élesztő, ami geometriai anyagként a testfelületen elhelyezve van, és aztán utólagosan szabadkézi ráfestés van a képen. Az elsődleges dinamikája ennek a képnek a citromsárga, ami egy nápolyi sárgával vegyül, és a koponyatető, szemöldökcsont, járomcsont, arcél formáknál egy párizsi kékkel áll őrületes nagy harcban kontrasztban. A tekintet a kamerába néz, és elkeseredett, félő, vádló, ugyanakkor olyan színek is megjelennek a képen, pl. az arcnál, a szájon, ahol utólag eltorzítva szinte vérvörös festékkel meg van színezve, vagy ezek a virágoskertszerű, akvarellszerű, öszefolyó zöld, bíbor, mályva és vöröses foltok, amitől szinte fátyollá változik ez a ruha, ami fedi az alakot. A felső gépállás alapvetően egy ítélkező pozíció, egy olyan pozíció, ami kisemberré, áldozattá változtatja a modellt. Itt nem elsősorban a konkrét modellről beszélünk, hanem arról a létállapotról, ami a fénykép készítésekor, hiszen ez nem egy mostani kép, az alkotót lelki értelemben jellemezte. A barátom kategóriában itt a barát és barátság kettőssége, a befogadó és a társ kettőssége, és ez egy három citromdisznós kép.

Igen, három savanyröfi!!! És ilyet kérünk még.

szeretem ezt a képet, mert szeretem a tecnika határait feszegető képeket, mint a fotogram, a piktorialista törekvések vagy az ilyen kézzel színezett kópiák. amikor tíz éves voltam, volt a nagyszüleim szomszédságában egy kép a falon, egy kézzel színezett ff. esküvői fotó kb 1910 környékéről. mikor ott kellet lenni én mindíg nagyon untam magam ezért gyakran viszatértem ahoz a képhez, nézegettem azt a párt és arról ábrándoztam, hogy a viszafogott szinek helyett ilyen durva, harsány színezést adok a képnek mint amit itt látunk. meg a mellette lévő másik két ff. képnek is. részemről itt megvan a szorgosmalac:)

Szép szorgalmi lecke!
Eltelt egy kis idő amig megértettem, mit jelent egy alkotásban önmagunkat látni. Láttatni.
Amikor az nem értettem, milyen az amikor nem vagyok benne a fotómban.
Sok vita volt a portré katagóriáról, ahol az ábrázolás módja, mibenléte értelezési kör okozott félreértést.
Ez a munka remek jellemrajz, remek portré.
Sajnálom, hogy nem hamarabb láttam.

Gondoltam, nagyon jól sikerült!

Ez egy FF kép, és utólag van festékkel kézi festéssel színezve.

Telitalálat, érdekes az utómunka. Milyen technika?

Új hozzászólás