Márti ágya
Miután kikeltem.




Márti ágya
Miután kikeltem, és egy csomó minden, ami azelőtt történt.

Mártinál többször fölvetődik, hogy van egy történeti elgondolás, mese, és még akkor is érezhető a történetiség, ha a kép aláírása tömör, mert a képi utalások beszédesek. Mindkét kép értelmezhető külön, beszédes, a felső kép sokkal koncentráltabb, az alapvetően fotószerű, ott van egy könyv is, a féldrágakövek csehszlovák listája, vagy hogyan tarotozzunk kövekkel maori szemlélettel, vagy valami hasonló karácsonyról ott maradt füzet, de folthatásában nagyon fontos ez a személyes információ. A fölső kép azért is koncentráltabb, mert itt az ember jelenléte és hiánya együttes üzenet a képen, a két párna kapcsolata, a gyűrődések, a fölhajtott paplan, mind az ember nélküli, de mégis arra utaló történetszerű ábrázolását mutatja. A másik kép sokkal dokumentumszerűbb, egy lakás enteriőrje a maga kaotikus életszerű történetével, ami azt üzeni, hogy mi itt élünk, ez a privát terünk, nem véletlen, hogy ez a házi feladat feladódott, pontosan azért, hogy az estiskolán lévő személyes jelenlétünk, személyes vállalásunk, a nevünk és arcunk megmutatása és a személyes kapcsolódásaink még erősebben manifesztálódjanak, ezzel segítve egymást a megszólalásban és a kommunikációban. Úgy gondolom, hogy mivel a két kép együtt érkezett és következtethetünk a szivacs színének és párnák színvilágából, hogy ugyanazt az ágyat látjuk, ez is mind azt erősíti, hogy történetekben gondolkodik Márti, és ha a történetiségben próbálunk továbbhaladni, akkor mindig felvetődik a kérdés, hogy a klasszikus egymásra építkező alapszint, bevezetés, tárgyalás, befejezés, ez megvalósul-e egy ilyen üzenetben. Anélkül, hogy bele szeretnék szólni a sorozatba, a személyes sejtésem az, hogy ha egy ilyen sort látunk és látjuk az emberi teret, hogy épp most mentek el, ez az én életterem, akkor mind az, amitől ez a személyes élettér drámai és kitárulkozó, mégiscsak szemérmes, mert az ember nem jelenik meg. Ha én készíteném ezt a sorozatot, akkor azt mondanám, hogy kezdünk egy közelivel, majd egy tágabbal, és esetlegesen a harmadik kép a paplanok tárgyak nélkül maga az emberi test abban a kitekeredett pozícióban, amire következtetni lehet ebből a takaróból és lepedőből. Miért nehéz ilyen javaslatot tenni? Mert ez az emberi test lehet a valós, fiatal, a szerethető, a férfi, a nő, érzelmes, kisgyermek és az anya, a gyermek és gyermek, az öreg, elmúlásra készülő ember, tehát nem tisztem egy harmadik képet javasolni, csak azt szeretném érzékeltetni, hogy a két kép viszonylatában most egy nagyon jó irányt érzek, egy jó üzenet-magot, aminek nincs lezárása. A variációk, amiket mondtam, miért az emberi testre vonatkoztak? Azért, mert az a folyamat, hogy egy közelebbi majd egy tágabb tér megjelenik és az emberi test jelenlétének hiányából építkezik ez a belakott környezet, annak egy erős következő lépcsője valószínűleg maga az emberi test lehetne, vagy a teljesen üres szoba - elköltöztünk. Azt nagyon szeretném megköszönni, hogy nem egy berendezett műtermi helyzetet, hanem a saját privát történetet kaptuk, ezt ugyanabba a bátorság kategóriába sorolnám, amit a pedellusnál az álom animációjában láttunk. Ha a harmadik kép is elkészül, az is egy disznó. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Például szerintem ez is jó lehetne ágyképnek: http://href.hu/x/4fjc ,mert a konkrétumon kívül ábrázolódik egyfajta szituáció, de ezt én inkább formajátéknak szántam, nem a leckére készült. (és nem is igaz:) Csak mondom, hogy én ilyesmi megközelítést is el tudnék képzelni.

Megértem a tépelődőket. Végülis én sem találtam meg magamban a leckékhez kapcsolt gondolatokat, úgymint: fészek, meg magány, meg oltár, meg nem tudom mi. Álom, az igen.
De én nem misztifikálom ezt a dolgot (egyelőre. vagy már? nem emlékszem, hogy valaha is..)
Szóval, nekem az ágyam ilyen prózai, azt hiszem. Vagy, majd mutatok egy képet, hátha az..

Én ezzel a leckével nagyon meg vagyok akadva - kb. ott tartok, mint Feri. Egyszerűen nem tudok olyan képet csinálni, amin látszana, hogy az az ÉN ágyam. Pedig még bele is feküdtem, de az is csak rontott a helyzeten :)

Dehogy haragszom! Szerintem azért benne van az egyéniségem, csak olyan leíró jelleggel, ami a tények közlésén kívül valószínűleg nem igazán érdekes Ezt én is érzem, de nekem azért tetszik a színe:)

Amikor megnéztem a 9. lecke kiírását, az Én szemem előtt is ilyen képek jelentek meg. Kevés eltéréssel ugyan ilyen képeket tudnék csinálni, a kicsi falum 80 %-ában. Talán a könyv nem lenne ott, vagy nem az lenne, a ruhák jobban vagy kevésbé lennének szét dobálva, a bútorok, a színek nem lennének ilyen szépek, de többnyire jellemzően ilyen hálószobákkal találkoznék. Amit viszont Én hiányolok belőle, (ami miatt a sajátomat sem tudom megcsinálni) az Márti, az egyéniséged, vagy másképp kifejezve, nem látok a képeken semmi olyat, amitől ezek a képek csak rád lennének jellemzőek.
Kérlek ne nagyon haragudj rám. :)

Vagy tiszta nadrágban... Az meg reggeli után megy a szennyesbe. : - )

De tényleg sokat mond! Pl: naci nélkül fotózik:D

Nekem ez a két kép olyan, mint egy film.

nem_mond_semmit???? jajjdehogynem.

"Én pedig így nyomom!" - ez a mondat kedvet és erőt adott a saját képemhez. Köszönöm Márti! :O

gyűrött reggel...az a takaró csudajó, nomegagatya!

László, hát igen, az ágy, az már csak ágy, semmi érdekes, ha úgy formailag semmi érdekes.
Gondolkoztam azon, hogy bennefekvős legyen, mint mondjuk Vera, meg a Pedi képén/filmjén, vagy csak a nyomaimmal. Most egyelőre csak a nyomaim. Én így nyomom. Ez a laza a címe a képnek. (hehe, ilyet nem szoktam mondani, csak eszembe jutott, hogy tilosrádiós cseten felhívták a figyelmem, hogy enélkül a szó nélkül avittos a szókészletem, úgyhogy..:)

Az egér, az Cini, a plüsspatkány.:)
Az ott Alessandro Bariccotól Harag-várak. http://www.libri.hu/hu/book/regenyek/kul...
Már kiolvastam, nagyon tetszett, ajánlom!
Puszi Vera!:)

Márti, én pont azért nem merm/tudom lefényképezni az ágyam, mert hasonló képet készítenék. Nem mond semmit. Habár a feladat az, hogy egy képpel vigyük be magunk mellé - legalábbis a szobánkba a nézőt. Ennek remek.

Egyébként meg a falad színe meglepő, de szimpatikus.

az egér igazi? vagy ki van tömve? esetleg plüss? nagyonjó az otthagyott nadrág. legjobb. azoknak mindig érdekes formájuk van. jaj, izgi.. olyan mint valami kukkolda, de igazán. csak legális kukkolda. ilyenkor ki lehet élni minden hajlamot. :) éljen! és mit olvasol?

Új hozzászólás