Anna osztálya üdvözletét küldi és izgatottan várja a viszont-üzeneteket érdeklődő diákoktól és osztályoktól az Estiskola oldalain keresztül.

Mártinak - aki sok fontos alkotást, munkát, üzenetet küldött, fontos része volt az Estiskola korai szakaszában is - egy fontos házi feladata lett pont az ő szemlélete miatt az Estiskolán. Ez a házi feladat az én értelmezésem szerint pontosan a címből adódóan („Mindenki csinálja azt amit akar”) nem egy egyszerű primér megfogalmazás, hanem valahol a szabadságról, a játékról, a táncról, az örömről, a gyermekkorról is szól. Ezért érzem én jó választásnak az Anna üzenetét, amely egyrészt mozgófilmként érkezett ide, másrészt az Anna itt egy közvetítő szerepet, egy generáló szerepet is vállal. Fontos azt kijelentenünk, hogy nem csak egy egyszemélyes alkotást kaptunk Kanadából, hanem többször érkezett már attól a kis közösségtől üzenet, ami oldalunkra, akikről mi nagyon keveset tudunk. Másik világban, másik filozófiai rendszerben, és más anyanyelven beszélnek. Az arcokról látszik, hogy soktörténetű csoportról van szó, ázsiai és más típusú arcokat lehet a fiatalokon látni. Egyrészt nagyon fontos dolognak tartom azt, hogy az Anna itt nem elsősorban csak az ő személyes történetét fogalmazza meg, hanem az ő személyes történetén keresztül (hiszen tudjuk azt, hogy ő pedagógus, ő is foglalkozik ezekkel a fiatalokkal) a fiatalokról, a fiatalok közösségéről tudunk meg többet - örömöt, táncot. Nem véletlen, hogy nem a filmszakmai elemzésbe kezdtem itt bele a Matek jelmezben című filmnél, hanem azt a fajta irányvonalat szeretném tudatosítani a többiekben is, akik olvassák az elemzéseket, hogy fontos ilyen fajta házi feladatoknak is érkeznie, ahol közösségről van szó. Talán nem nagyképűség azt mondani, hogy folyamatosan az Estiskolában bent zajló események nagy része is nem csak az individuumról, hanem a közösen gondolkozásról is szól folyamatosan feltételezve benne az egyént, az egyén döntéseit. Hiszen ha megnézitek a különböző alkotásokat és képeket, akkor azt látjátok, hogy ma már a hozzászólásokban folyamatosan mindenki kapcsolódik a másik munkájához a maga módján, tehát egy önszerveződő közösségként is létezik az Estiskolának ma már egy bizonyos szakasza. Ez nem egy kiválasztásos módszerrel, hanem önmagatok által létrehozott módon él és virágzik. Ezért tartom fontosnak Anna üzenetét, mert egy ugyanilyen élő és virágzó környezetről beszél, mesél. Az üzenet elsődleges lényege az, hogy bár ők egy másik világban vannak, még azt is megkockáztatnám, más körülmények között, és lehet, hogy amíg mi estiskolások Magyarországon sokszor egy-egy technikai dologgal sokat küszködünk, számítógépekkel, fényképezőgépekkel, kivetítőkkel, amikor táborok vannak, lehet, hogy abban a világban ezek a technikai eszközök szinte maguktól értetődőek. De abban azonosak vagyunk, ami szerintem ennek az üzenetnek is a lényege, hogy ők is játszani akarnak, ők is nevetni akarnak, ők is szeretnének bemutatkozni, és ezt tesszük mi is. Ebben nem a technika, hanem az üzenetek gyökerei azonosak. Ezek mind összességében a közösségről és a közösségben való játékról szólnak, amit mi a magunk módján Mácsai Feritől Gerlei Gabiig sokféle módon hozunk ide be munkában, életkorban, satöbbi. Küzdünk azért, hogy egy közösség legyünk. Én ezért tartom fontosnak ezt az üzenetet. Filmszerkezetben úgy gondolom, hogy a bevezetéssel, tárgyalással, bemutatkozással, a hangszerkesztési móddal egy nagyon szép kis gyakorlat ez, de mondom, elsősorban az számomra a fontos, hogy ezek a Kanadában élő gyerekek megtisztelnek bennünket a bizalmukkal még ilyen távolságból is. Még azt is feltételezem, hogy talán a kanadai internetes világban, a Kanadában felnövő gyerekek számára sokkal variábilisabbak a lehetőségek, hogy különleges oldalakat találjanak. Az, hogy ezek a gyerekek nekünk üzennek, az elsősorban azt hiszem az Annának is köszönhető, de véleményem szerint az Anna erőből, tudásból, pedagógiai szempontból nem tudná azt elérni, hogy időről időre nektek Estiskolásoknak üzenjelek a kanadai Estiskolások. Ezért tartom fontosnak a Matek jelmezben című házi feladatot. A film formában a maximális citromdisznót, az öt disznót szeretném megadni a csoportnak is, és szeretném, ha esetleg az Anna, ha lehetőség van rá, későbbiekben a csapatot is beírná vagy beíratná. Nagyon várom, hogy a további kis életükben lévő üzenetek ugyanúgy elérkezhessenek ide. (szőke) értékelés:

Hozzászólások

Szia Anna! De jó látni az osztályod, a vidámságot és Téged, ahogy mindannyian egy nagy játék kellős közepén még a - nem is olyan könnyű - matekot is szuszakolod a fejekbe. :-))
Ez a sok vidám kamasz még nem tudja, hogy abban a bizonyos nagybetűsben de jó lesz visszanyúlni, elmélázni, újra kamaszként vihogni ezeken a perceken. Üdv innen neked és a sisere hadnak! És naná, hogy várunk még élményfilmet rólatok! :-)))

jump x jump y =bammm :-)))

Koszonom a lelkes udvozlo szavakat! Lehet meg tobbet is kerni? :)
Holnap, nem holnap, csutortokon atadom az osztalynak.

Szerintem ezt egy parszor meg megnezem.

Bárcsak Esztinéninél lettek volna ilyen matekórák! Talán megszerettem volna a matekot!
Üdvözlet az osztálynak! Jó fejek vagytok :-)

Nekem is tetszik. Érdekes a helyzet, hiszen a matematika általában nem a bolondozásról szól. Jók voltak a jelmezek, és különösen tetszetttek az átkötő táncos jelenetek. Szépen érződik a filmben a tanár-diák kölcsönös bizalom.

:D
ha nekem ilyen matek óráim lettek volna ma matematikus lennék. így viszont... csak azt tudom már kiszámolni, hogy ez öt disznó sorozva öt disznóval egyenlő sokdisznós ez a lecke. nagyon tetszik.

Új hozzászólás