Ez nem kelti ugyan fel a vágy érzetét-hangulatát bennem, de hátha így nem giccses.
Egy francia kifejezés a címe a javított házinak, a címből nem tudom eldönteni, hogy a feladat megismétlésére vonatkozik-e a magyar fordítása, vagy a színvilág hívta elő az asszociációt. Természetesen mást jelent így, ebben a színvilágban a fénykép. Ezért érdemes idehívni az estiklopédián keresztül Warhol híres "Monroe" szitanyomatát, amelyben megfigyelhető, hogy a különböző színtartományú, de ugyanolyan formai kódokat tartalmazó képek teljesen eltérő érzelmi kapcsolatot tudnak létrehozni a nézővel. Talán nem furcsa megemlíteni itt, hogy a legintenzívebben a reklámgrafika foglakozik evvel (nagyon komoly pszichológiai, ritmikai, formai asszociációkat használva) szinte laboratóriumi körülmények között, óriási háttértímmel. Számukra mindez, azért olyan fontos, mert a termékek fogyasztásában, forgalmában elengedhetetlen eszköz a pszichikai ráhatás. Századunk legnagyobb hódolója az összes polgárpukkasztó vagy sokkoló dadaista, szürrealista akkor meg nem értett alkotónak a reklámipar. (szőke)
értékelés:
A Merde!-t a színvilág hozta elő; valahogy ahogy ránéztem a képre, ez a szó merült fel, pedig nem is tudok franciául. :-)