Minden kész, nem sokára indulhatunk

Minden kész, nem sokára indulhatunk

84 év.

Nagyon érdekes ez a megfogalmazás, amit Gábor mutat, mert abszolút ráismerek Gábor dilemmáira, legfőképp arra a belső küzdelemre, amit Gábor lefolytat magában annak érdekében, hogy a saját alkotói eszköztárán nyisson, és megpróbálja azt, hogy milyen az, ha ferde a horizont, mi van akkor, ha dekomponálok, és hogyan tudom ezeket az eszközöket használni. Én örülök annak, hogy ez most létrejött, hogy elindult ez a munka, nagyon szeretném biztatni Gábort, hogy csak így tovább, tessék nyugodtan a saját határainkat feszegetni, mert szerintem az egyik értelme az ilyen fotós beszélgetésnek az lehet, hogy az ember a saját dolgait megmérheti és keresheti azokat a feladatokat és felületeket, amiket még nem próbált ki. Az egy másik kérdés, hogy ellenfényben most ez a figura mennyire tud megélni, jó az a ritmus, ami nekem a tükröződéssel megtörténik, tetszik az, hogy ebbe a szobabelsőbe, bár benézhetnénk és leltározhatnánk, de nem tesszük. Erre az eseményre egy női táska utal, hogy itt nem egy magányos helyzetről van szó, egyébként nagyon visszafogott, nem egy kukkoló helyzet, amit Gábor megtalált. Ezt is külön köszönöm. Az egy másik kérdés, hogy mennyire használta ki Gábor annak a lehetőségét, amit ez a kompozíció adhat, talán még egy kicsit jobban lehetne bújni a szekrény mögé, akkor még inkább feszültséggel teli lehetne a kompozíció. Mi van akkor, ha elkezdem ezt az egészet másképp értelmezni, és akár maga a tükröződés is sok mindent elmondhat a főszereplő nélkül. De hát én azt szeretném, ha ezeket az utakat Gábor saját maga járná be, és ezekre a kérdésekre saját maga keresné a válaszokat. Én örülök ennek a képnek, nekem ez egy három csillagos kép. A leckemegoldáshoz pedig még kérnék Gábortól ötleteket. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Köszönöm. Nem láttam, de most már igen.

Lehet, hogy már láttad magadtól is, de ha nem, mindenképpen látnod kell:
http://hvg.hu/nagyitas/20120906_Ormenyor...

Köszönöm az elemzést.

Szerintem is legjobb az eredeti. A helyedben én ezt a témát folytatnám.

Igen, érdekes volt, én is köszönöm, és teljesen megértem, hogy az eredetihez ragaszkodsz.

GG, ezt mondtad már, egyelőre nem indult be a fejlesztés második szakasza, emberhiány van. Szóval amint lesz ember, aki keni-vágja, akkor lesz minden :) addig nem eltörni a képeket!

Hát én el tudom fogadni ezt a verziót is, de magamtól biztos nem adnám ki így a kezemből, mert egyrészt nekem így indokolatlan a kép harmadát kitevő narancssárga sík, amit az ajtó teljesen érthetővé tesz, másrészt az eredetin nekem megvolt az a függőlegesem a bal szélen, amihez képest a többi dőlhetett, volt egy széttartása a képnek, míg ez az utolsó verzió olyan, mintha egyszerűen ferde lenne a horizont.
Tök érdekes, hogy ugyanaz a nyersanyag, különböző vágásokkal mennyire más-más hatást kelt.
Abban egyetértünk, hogy az egész szűkre vágott az selejt.
A két négyzetes közül nekem a kiegyenesített jobb. Ott a hátsó sarokhoz képest (azt tettem függőlegesnek) meg tud jelenni, ha enyhébben is a széttartó dőlés, az utolsó verzión nekem ez annyira nem látszik, egyszerűen csak ferde.
És mindezek mellett, továbbra is az eredetileg beküldött verziót tartom a sajátomnak. Részben azért, mert a helyszínen nekem a tükröződés fontos volt, az fogta meg a szemem, másrészt mert a tükörkép visszaadja kicsit a jobb szélen levágott teret, ott jelenik meg a háttérben az ablak.
Mindazonáltal örülök, hogy ezt végignéztük. Köszönöm.

Ilyen képre gondoltam, igen.

Zsolt, lehet olyat kérni, hogy belső linkekre cseréld ezeket a képeket?
Meg úgy általában is jó lenne, ha lenne valami belső tárhely az ilyen mellékleteknek, mert így félő, hogy egyszercsak tele lesz az oldal törött linkekkel és emiatt érthetelen beszélgetésekkel.

Nekem ez így annyira billen, mintha hajón készült volna.

Hajrá, tök jó, hogy Márti fogja GG kezét és segít és viszi be a mártivilágba! :)

igen, csak ne egyensítsd ki:)

Most nézem csak, lehet, hogy ezt nem is nekem mondtad.
Akkor inkább nem szólok bele.

Neeem, csak az ajtót vágtam volna le, nélküle pont egy négyzet a maradék. Az a ferde fal szerintem oké, izgalmasabb vele, és akkor van három narancssárgás foltod is, ez a puff itt elől, a szekrény hátul, meg a fal jobbra (amit most levágtál), nekem az úgy tetszett. (Így most egyáltalán nem tetszik, akkor már sokkal inkább az eredeti.)

És ha levágnád az ajtót? Én levágnám.

A bácsiban igen, az adott térben talán nem. Az ágy széle és az ajtó közt talán ha egy jó méter van. 50mm ekvivalens objektívvel készült a kép. Ha közelebb megyek, olyan széles látószöggel kellett volna fényképezni, ha teret is akarok bele, ami teljesen helyzet-idegen. Már így is szét-dőlt az ajtó. Megnéztem kicsit korrigálva is, de az meg a témában okozott akkora torzítást, amekkorát semmiképp nem szerettem volna.
Úgyhogy maradt ez a nyugodt, mégis indulásra kész, billenős helyzet.
Ebből most ennyit sikerült kihozni. De örülök, ha tetszik.

Egyetértek Mártival, benne van egy nagyon jó kép lehetősége.

Jó, nem kell bocsánatot kérni, nem éreztem leszólásnak, csak rájöttem, hogy nem biztos, hogy világosan fejeztem ki magam, azért mondtam el mégegyszer:)

Aha, értem, bocs, nem akartam leszólni a felvetést...

Gondolom a tükröződés, a bal váll takarása, a döntés, talán még a nem középen levés is mind hozzájárul a "nemsokára indulhatunk" mozdulás előtti hangulatához...

Nekem is fontos a környezet. Úgy képzeltem, hogy középen, vagy a középpont közelében lenne a szereplő és körülötte tágan a környezet. Szóval egy másik képet képzeltem el erről a helyzetről/környezetről, nem ezt gondoltam vágni.

Hú, nekem fontos a környezet is, a kimozduláshoz erősen hozzátesz a hangulata annak a helynek, hogy honnan mozdul ki az, aki ünneplőbe öltözik... Az ágy és a zsámoly jó alapot ad, a fal "üressége" és a díszpárnák erős hangulatot hoznak. A vágást egy picit beljebb venném, asszem felül a kép szélénél lejjebb és két oldalról sem olyan fontos annyi a közel lévő felületekből, bal oldalon a fekete sáv keret is lehetne, az majdnem függőleges is... Persze szubjektíve. :) Gratula, van benne érzelem, ott van az emberi szabadság lehelete ebben a képben is.

Engem érdekel ez a kép, valahogy igazi, de - szerintem - jobb lett volna, ha a szereplőre koncentrálsz, és hagyod a tükröződést, szóval én azt hiszem középre komponáltam volna. (Nem az elemek egyensúlya miatt, hanem a téma miatt.)

Új hozzászólás