Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?
Mit keresek?

... a szívem egy nagy harangvirág ...
... s finom remegések az erőm ...
... Mit keresek...?!

Egy 15 képes sorozatot kapunk Andrástól. Ritkán mondok ilyet, hogy két leckének is teljesíti a feltételeit, de tulajdonképpen ez egy fotóetűd. Olvastam a kommenteket, hogy itt a képek száma az, ami megütközést keltett néhány hozzászólónál. Én most azért vagyok talán kegyesebb, mert értem azt a hangulati helyzetet, amibe András került, és amibe ezeket a képeket elkezdte készíteni. Az kifejezetten rímel erre a helyzetre, hogy nem mutat megoldást, hogy nem valahonnan valahová indul el a történet, hanem mint egy tánc, forgás, mint amikor az ember idegen helyre kerül, és keresi a kiutat, ilyen helyzetet mutat nekünk. Én ezt el tudom fogadni. Ha ebből a sorozatból én kihagynék képet, az az 5. kép lenne, amivel túl sokat nem tudok kezdeni, a villanyoszlop, bár a fények nagyon jók, de nem annyira erős, szétvágja ezt a hangulatot, aztán a 7. kép ismétlése egy hangulatnak, újabb formát ehhez nem ad hozzá, és ott egy döntést kellene hoznia Andrásnak, hogy a 10-es és a 12-es kép közül melyiket tartja fontosnak. Ha engem kérdezel, nekem a 10-es kép izgalmasabb, mint a 12-es, az utóbbi is nagyon szép, olyan, mintha hajszálereket mutatna, de ehhez a hangulathoz mégis talán a 10-es jobban passzol. Aztán a 13-14. képpel is ugyanez a helyzet, hogy az egyik izgalmas, nekem a 14. inkább. A másikat kihagynám, főleg a fény melletti csonka faágak miatt, amik nem nagyon esztétikusak, és egyébként ott fejezném be a sorozatot, az utolsó kép nekem már ehhez nem ad hozzá pluszt. Még gondolatiságában is jó lenne a 14-es kép záróképnek. Talán ennyi. Ebből is én azt látom, hogy körülbelül 10 kép csak megmaradna, és azt elfogadható mennyiségnek tartom azért, mert itt nem a fákat akarta András ábrázolni, nem azt, hogy milyen egy ködös éjszaka, hanem azt az útkeresést, azt a toporgást, amiben része volt, mint élmény. Ez nehezen megmondható kívülről, hogy de hát toporgott volna kevesebbet, mert akkor is rájön, hogy nem tudod, hogy merre hány méter a hazaút. Ezt utólag lehet mondani, de nagyon óvatosan kell bánni az ilyen érzelmi megközelítésekkel, mert ha nagyon elkezdjük nyirbálni, akkor utána rárakunk utólag egy olyan tudatos döntést, ami nem biztos, hogy jól meghagyja az érzelmi értelmezését annak, amit látni akarunk. Ha Andrást, vagy bárkit, aki fényképez, ér egy élmény, és az elég erős, és azzal elkezd dolgozni, akkor az mindig kérdéses, hogy mit szeretnénk, hogy elkezdünk a formai dolgokkal játszani utólag, amikor válogatunk, és ezeket a formai helyzeteket próbáljuk mérlegre tenni, tehát elkezdünk szigorúnak lenni saját magunkhoz, vagy pedig azt mondjuk, hogy volt egy élmény, és ez ebben a megközelítésben ért minket, tehát meghagyjuk ezt a vonalat. Ez azért jó és fontos, hogy ezeknél a képeknél elmondható, mert a képsorozatokat én egy nálunk nem olyan nagyon kiaknázott területnek gondolom, miközben a képsorozat teljesen másról beszél, mint a film, vagy az egyes képek. Még a képsorozatot is máshová tudom sorolni, mint ahova egy triptichont, ahol három képpel hozunk létre valamit. Ennél a Gimesi féle megközelítésnél én annak örülök, hogy András behív minket a saját érzelmi világába, és ez nem olyan sokszor történik meg. Most én vagyok az, aki védi azt, hogy ami szószátyárnak tűnik, az tulajdonképpen csak egy hangulat, és ezt a hangulatot fogadjuk el, hogy András így tudta számunkra megfogalmazni. Amiket én mondtam, hogy kihagynék, azzal is még jócskán marad kép, és az sem biztos, hogy mindenben egyet kell velem érteni. Lehet, hogy a 15 képet fárasztó így letekergetni az oldalon, de ha ezeket falon látjuk, akkor más hangulatot tud hozni. Egy kiállításon ez egészen érdekesen, izgalmasan adjusztálható lenne. Tudjuk be azt is, hogy bizonyos dolgokban az internet másféle kommunikációt enged meg, mint az, amikor szembesülünk magával a művészeti alkotás tárgyával. Megadom erre a három csillagot, de Andrástól is azt kérném, hogy jó lenne, ha az első három leckével kezdene el dolgozni. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

nekem ez így működik ez a vizuális tautológia, csak a lecke lett elnézve. illusztrációba át kell tenni és:***

Nyugi, nem kell ölni ;-)
Nemt'om, melyik a "tócsás", de ha a 11.ikről van szó, akkor nekem is az a leg ebből a sorból.
Hogy miért 15 kép a mondjuk 5 helyett? mert így éreztem teljesnek... Akkor az volt, hogy érzelmekkel teletelve mentem hazafele, s elkaptak ezek a látványok, miközben a telefonomról ezt hallgattam végtelenítve kb. 2-3 órán keresztül:
http://xenophobentx.uw.hu/Xenophobe_Of_N...
(Ady egyébként is egyik nagy kedvencem)

Zsolt, szerintem nem az a fontos ebben a sorozatban, ami eléggé egységes képi világ, hogy engem melyik kép fogott meg hanem, hogy a Gime rátévedt erre az ellenfényes útra, ami szerintem a saját fejlődésében mindenképp előrelepés. Talán nem tud még szelektálni, mert új neki a saját maga által létre hozott látványa, vagy nem érzi a súlyát, esztétikáját, vagy nem tudom, én nem Giméből vagyok. Ezért írtam azt amit. Persze ki lehet ebből a sorozatból rakni egy, vagy akár több gondolatot is, csak ha látta volna benne az alkotó, valószínűleg úgy töltötte volna föl.:)

Nekem a tócsás. De Gimének kellene (kellett volna) választania.

Nekem azok a képek tetszenek, amiken több spot (lámpa) látható: pl 6, 9, 14. Az utóbbi a top kedvencem. Szerintem valami ilyen téma szerint kellett volna válogass, Gime, vagy az is eszembe jutott, hogy az első képen legyen 1 lámpa, a második képen 2, ésígytovább. Minden esetre valami mese, történet nem ártana, ha ki tudna kerekedni, miután végignézem a sorozatot.

No, azért az egy és a 15 között van átmenet. Feri, neked melyik az az egy?

Jól mondja Nóra. Válassz ki egyet, amelyik a számodra legkedvesebb, amelyiket a legkifejezőbbnek érzed, és azt töltsd föl. Ha nem tudsz választani, tedd a fiókba és nézd meg egy félév múlva. Szerintem van benne egy qrvajó, csak azt neked kéne látni :)

Sok. Egyszerűen sok. a képekből több is beszél a magányról, mások meg másról, akár szoció vagy UFO-téma, a csend is felmerül, évszakok, mindenféle... szal szerintem ennyi kép egyszerűen sok arra amit ki akarsz fejezni. Egy-kettő is ki tudta volna. Nem értem miért lettek 15-en. Nem adnak 15x annyit mint egy kb háromképes sorozat. még 3x annyit sem adnak. Elveszek bennük, az az érzésem, mint amikor letöltök a gépre egy sorozatot, és neki kell állni válogatni, és félúton megunom, és maradnak tizenöten.

Új hozzászólás