Monet
Még 2003-ban a Monet kiállítás idején készült a kép, amit most Berecz Pistának ajánlok szeretettel. A képen nem az én házam és nem az én autóm látható.

Nekem igazából inkább a pop-art, és az USA 60-70-es évei jutnak erről eszembe, de a leiratot is tekintve ez akkor egy popos gesztuskép, ahogyan bár az impresszionizmus és a pointillizmus is szóba került Monet kapcsán, akinek a leghíresebb alkotása a Monet: Manet műterme, azt is mondhatjuk, hogy a popkultúrát nagyon is megelőzte az alkotó, hiszen ez a műve már olyan pop-artos cím, ami arra a híres képre utal, és fejet kell hajtanunk, hiszen Gábor filozófiai rendszere behívja azt a történelmi hátteret, ami ezt a képet, ami itt most egy autó fényezett karosszériáján lévő torzuláson keresztül megmutatja a környező világot. Ezért azon az útvonalon halad, jól és kellő belső humorral, amely a körülöttünk lévő világ személyünkön való átszűrésével értelmezi, véleményt formál, megmutatja ebben a rácsodálkozásban a világot, szemlélteti. Ugyanakkor egy picit megjegyezném, hogy a Gábornak az az alkotása, amelyen családi környezetében, gyermekeivel, akárcsak egy pici lábujjával is megjelenik, és bár fekete-fehér kép, mégis mélyebb és súlyosabb üzenetrendszert tartalmaz a Gerlei Gábor belső világáról, mint az itt lévő, nagyon jó szemmel észrevett és megfigyelt torzulásos játék. Azért mondom ezt, mert látom az ő eddig munkáit, és tudom, hogy mélyebbre is tud ő ennél menni, és ezért noha örülök ennek a képnek, mégis kettő disznóra értékelem. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Nem szarakodás és abszolút idevág.
Más kédés, hogy a képet ma is ugyanígy csinálnám meg, csak valószínűleg a mai gépemmel teljesen éles lenne.
A gép, ami a kezedben van nem (csak) döntés kérdése.
Mindazokat a döntéseimet, amiket a kép elészítésekor, laborálásakor, közzétételekor hoztam vállalom, mert a képet így öt év távlatából is vállalhatónak érzem. Egyedül az az alsó vágás kétesélyes nálam.

Komolyan ezzel most nem sz*rakodni akarok. Csak úgy éreztem ide vág.

Gerlei Gábor
2008. augusztus 12. - 16:35

Ha durva akarnék lenni, azt mondanám, nem érdekel.
Mint osztálytárs megértem, sőt átérzem ezeket.
Mint befogadó, csak a képet látom. Bontsd le a falat, ha odébb kell tenni a szekrényt, hogy jó legyen a kép. A kevésbbé sikerült képhez nem lehet lábjegyzetben odaírni, hogy lett volna jobb látószög, de pont ott ült a krokodil és ezért nem tudtam onnan megcsinálni.

Én ezzel a képpel nagyon elfogult vagyok, ez biztos.
De az érdekes, hogy például a jobb oldali beszűrődés szerintem a kép egyik legjobb része. Egyebek között ez is gátolta, hogy az aljából vágjak. az élesség, kontraszt némiképp nekem is fáj, de ez az akkori technikai lehetőségeim között kb az elérhető legjobb volt.
Nemigen szoktam az arhívumból tölteni a tárhelyet, de most nagyon örültem, hogy Pista filmje ürügyet szolgáltatott rá, hogy megmutassam.

Józsi utolsó hozzászólása a feltöltésről nagyon megfontolandó. Én meg gyenge vagyok.:-)

van különben az emberekben egy belső kényszer arra, ha más is tesz fel képet, akkor maga is megpróbálja egy régi képpel is, ha nincs éppen új. Na ilyenkor jobb elgondolkodni, hogy feltétlenül kell-e felrakni. Ez utóbbit természetesen általánosságban mondom a feltöltés dilemmájára.

Gábor,

érdekes az íves felületen tükröződő külvilág. De az életlenség, a kompozíció és a dekomponáltság hiánya, valamint engem az a jobb oldali beszűrődés igen zavar. Csinálok én is ilyen képeket, de ha nem tudtad megcsinálni pontosan azt amit szeretnél, vagy láttál -azért ezt te meg tudod ítélni-, akkor...
sok képemről én sem tudom elsőre megmondani, hogy a fentiek miatt egyáltalán érdemes-e egy nívósabb fórumra feltenni, vagy csak a 'saját gyerek' iránti elfogultság miatt látok bele valamit.

Én elfogadom, ha te így látod, de azért én ezt a képet vállalom minden hibájával együtt, sőt szerelemgyereknek tekintem.

nem is tudom hogy a pedellus mondta a Ferinek valahol, vagy a Feri a Hegyinek hogy '... nem kell ám minden képet feltenni...'
;-)

Nekem azzal az alsó lámpával semmi bajom sincs. És nem akarok piszkálódni veled, meg már egy párszor le is írtam, hogy én csak egyetlen egy szabályt tartok be, az pedig Robert Capa szabálya: Ha nem elég jó a képed, nem mentél elég közel. Igaznak érzem én ezt valós, és átvitt értelemben is. Most olyan érzésem van, mint ahogy az ofő írná, nincs a fuvar eldöntve, vagyis nem tudom-látom, hogy mit akarsz üzenni. Egy savanyröfit azért javasolnék a képedre, mert olyan szép színes. :-) Szóval a "Gyász"-od elnyomja ezt a képet.

Sűrűbben foglak provokálni, ha neked ez kell ahhoz, hogy billentyűzetet ragadj.

Amúgy meg a Hősök terét majdnem olyan nehéz fotózni, mint a naplementét, vagy az Eiffel tornyot, tekintve, hogy itt is exponálnak naponta minimum ezret, szóval nem könnyű új nézőpontból megmutatni.
A kép munkacíme egyébként , az elfolyó autó miatt, 'Dali' volt. Lehet, hogy az jobb lenne.
Mai szemmel nézve meg igaza van Daninak, a kép alsó harmadát le kellett volna vágni.

Ami tetszik nekem ebben a képben, az a rengeteg kék. Egy kis kontraszt nekem is hiányzik a képről. Az amorf formák miatt elég nehéz összerakni a fejemben a látványt, szerencse, hogy jártam már a hősök terén, és az segít a látványt értelmezni. Ami a legnagyobb bajom a képpel, hogy nem tudom mit akartál vele mondani, talán Monet-nak ilyen sportautója volt? Vagy most mi van?

kösz Gábor.rágugliztam erre a Monet- ra ,na ott se volt minden "éles " ... szerintem.

A vágást és a ff-t én is fontolgattam.
Az ff-et elvetettem, mert amikor megnéztem úgy, nagyon hiányzott a kép közepén a féklámpa.
Ha meg maradt a színes, akkor meg a sárga miatt vetettem el a vágást. Meg azért, mert a két ovális lámpa metszése jól rímel. De igazából nem vagyok meggyőződve róla, hogy jól döntöttem.
Az élesség a körülmények áldozata lett. Az automata távmérőt gondolom megbolondította a metálfényezés, a manuálist meg kizárta, hogy zöldre váltott a lámpa és indultunk tovább. De ez persze nem mentség, csak magyarázkodás.

akasztanám a hóhért: Gábor, tükrözve, kevés kontrasztot rányomva, az alsó felét (kb a tükröződő kocsi kerekének aljáig) levágva, ff-ben, ez egy marha jó kép.
:)
na jó amúgy is, bár ez az életlenség zavaró.

Új hozzászólás