Nagy Bőgő

Amikor megláttam hangszer restaurátor barátom nagybőgőjét, olyan volt, mintha tükörbe néztem volna. Ez a bőgő én vagyok, saját magam.

Olvastam a hozzászólásokat: egy dolog miatt szeretnék erre reagálni. Az érthető, hogy miért ellenfényben készült ez a kép. Fénytanilag, ha megfigyeljük, itt arról van szó, hogy van egy tárgyunk, és erre a tárgyra vetítődik rá egy kép. Erre a fényes felületre, ami az üveg, ami mögött a nagybőgő, és a nagybőgőnek is a lakkozott felülete van, vetítődik valami rá. Ez csak akkor tud megtörténni, ha az a valami, ami rávetítődik, fényben van, tehát maga is fényt tud visszaverni, sugározni. Ez akkor jön létre, ha a modell szemben áll a fénynek. Ha háttal állna neki, és ha a bőgőnek a teste kapná a fényt, akkor nagyon szépen látnánk az erezetét, a lakkozását, de nem látnánk benne Rozit. Ez viszonylag egyszerű képlet. Egyébként én ezt egy nagyon jó megoldásnak tartom. Kifejezetten szeretem azt, ahogy ez kinéz, talán az aljánál van egy kicsi bizonytalanság, mintha ott lenne egy zajos, szemcsézett rész, az vágható lenne. Másrészt, ha hoztam egy döntést abban, hogy a képnek az oldalánál vágtam ezeket az íveket, ez nyilván abból is adódik, hogy magamat próbáltam belekomponálni, azzal voltam elfoglalva, hogy a kezem, a karom, a mellem, a hasam, a nyakam benne legyen, akkor a másik oldalon ezt ugyanígy le kell vágni. Ez most így kicsit féloldalas. Elfogadom a vágást, de akkor mind a két oldalon következetesnek kell lenni ebben. Rozi munkáihoz mérem ezt a képet, azokhoz a munkákhoz, amiket tőle eddig kaptunk. Egyrészt köszönöm, hogy elkezdte a leckéket újra, másrészt az első leckét megoldottnak tartom, azzal együtt, amiket elmondtam, és amiket remélem, hogy Rozi jegyzi magának a jövőre nézvést. Ez egy három csillagos kép, és az első osztály első leckéje ezzel megoldásra került. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Nemvolt képkivágás :-)

Jó az ötlet, s a párhuzam nő és hangszer között. Gratula! Jó lett volna kevésbé bezárni a képbe magatokat (bár gondolom a szűk képkivágásnak helyhiány volt az oka).

a jó öreg Pegenini.... még őrzöm a portréfilmet róla videón... zseniális volt!

Én bőgőztem, és csak mondom, hogy azért Pegéről ne feledkezzünk meg.

Csak okoskodás, de a cselló, meg a bőgő nem rokonok. Vagy csak távoli.
A cselló a hegedű-brácsa népséggel rokon. A bőgő meg a többé-kevésbbé kihalt gamba család utolsó aktív tagja.

Végülis a cselló az "kis bőgő", tehát mondjuk 20 évesen még cselló voltam :-)

Pedig a legnőiesebb hangszer a cselló.

Igen, erre gondoltam, kedves Aureliano!
Csakhogy én nem tudtam volna így leírni :-) Zárójelbe tenném, hogy (és mindig is hegedű, vagy legalábbis hegedűné szeretett volna lenni). Köszönöm!

Addig egyértelmű, hogy a bőgő alakja egy erőteljesen nőies test, de ezen felül:
Nevében van valami melankólia, a hangszer, ami sír, ugyanakkor hangja inkább mély, szerepe szerint alapot ad a zenéhez, de nem maga a zene, a hátán viszi el a többieket, alattuk van és felemeli őket, de ritkán tapsolnak csak neki, hangzása azon alapul, hogy a nagy test felerősít és rezonál mindenre, ami belülről vagy kívülről érkezik, súlyos egyéniség, nehéz cipelni, nagy elhivatottság kell hozzá, de meghálálja, ha vonóval érnek hozzá, és akkor is jól szól, ha csak ujjal pengetik, restaurálás és némi fényesítés után egy bőgő olyan, mint újkorában.

Erre gondoltál, Rozi?

ELSŐ OSZTÁLY, ELSŐ LECKE

ha nem ellenfényben csinálja, akkor nincs rajta a képen Rozi, mert a bejövő fény Roziról verődik vissza és így tud tükröződni.

Ha ha nem fénnyel szemben fotóztam volna, ott lennének a húrok is, amit inkább ne pengessünk meg... :-D
(egyébként meg vitrinben van, azért nem tudtam elfordítani - persze, a kép alján lévő szmötyit meg levághattam volna, de úgy más lenne a kép értelme számomra)

Szia Nagybőgő! Nekem is tetszik az ötlet. Ha nem a fénnyel szembe fotóztad volna, még jobb lenne, de lehet, hogy emiatt ilyen sejtelmes.

Nekem is tetszik - az ötlet és a kép is. :-)

Nekem ez nagyon tetszik. Ebben a leckében kevés ilyen jó kép van.

Új hozzászólás