Demeternél volt a polcon, 6 centiméter magas. Berecz Pistának köszönhető, hogy szó került róla.
Csaba, a helyzet a következő. Egyrészt ez egy pirinyó kis faragás, alig pár centi, emiatt technikailag adta magát, hogy a majdnem makro érzetet kell erősíteni. És a többi, nos a többi sem csak ösztön. Egy része lustaság. Ez az asztalom, és egyszerűbb volt ezt használni. Persze ez jó párhuzam anyagában, de alapvetően a lustaságom volt nagyobb. Viszont a világítás az már melós volt. Este volt, a szoba fényeihez egy mobiltelefon ledjét adtam hozzá, ami elég kemény, tehát kellett vele játszani, hogy milyen távolság kell, hogy strukturáljon, de ne verje szét. (Nincs lakk, csak az idő, a kéz kosza, ami úgymond megfestette a tárgyat). És akkor a lényeg. Szarul megcsinálni valamit ugyanannyi, mint jól. Vagy nem sokkal kevesebb. Vacilláltam, hogy egyáltalán belefogjak-e, nem terepem a tárgyfotó. De úgy voltam vele, hogy ha már... ha már Pista feltette, megtisztelem őt ezzel, ha már a szobrász adta ezt Demeternek, megtisztelem őt is, szóval ennyi, nem több, hogy ha már, akkor már. Forgattam a kezemben, néztem, melyik a jó fele, honnan és hogyan érdemes megfogni ezt, aztán készült vagy 5 felvétel, mert a kis mélységélesség az át tud verni, és ennyi. A "labor" több volt abban az értelemben, hogy anyagszerű legyen, de ne legyen evidens, benne legyen a fa, de ne kiabáljon. Hát, így.
Nagyon jó írás Csabától, mint mindig. Köszi.
A kép meg jó, a szobor szép.