Nem vagyok hajlandó feladni

Nem vagyok hajlandó feladni

Gondoltam beküldök még egy pár rallys képet, hátha az egyik elég jó lesz.

Ez most egy másik szituáció, az autó is talán más, bár ugyanolyan Mitsubishit látunk. Az, ami számomra nem tűnik eldöntöttnek, hogy most mi a fontos? Az, hogy ide megérkezik ez az autó, és berobban a képbe, vagy pedig arról is akarok mesélni, hogy mik történtek körülötte, hogy fotóznak az emberek, nézelődnek, sört isznak, napernyő alatt állnak, szóval, hogy mi az, ami nekem ebben fontos. Most minden van a képen, ráadásul olyan mélységélességet használ Alexandra, hogy minden szinte egyformán éles, az előttünk lévő fűszáltól a távolban lévő autókig minden, ettől nagyon kétdimenziós az egész. Elveszett a tere. A mélységélességre tessék odafigyelni, azzal ki tudunk választani főbb motívumot, és a többit háttérbe tudjuk szorítani. Igaz, ha kis mélységélességgel dolgozunk, akkor nem csak a kompozícióra, és az exponálás pillanatára kell figyelnünk, melósabb, de megéri. Másik dolog a szemszög, a nézőpont. Ez most egy tárgyias leiratszerű nézőpont, mint egy werkfotó, hogy „így dolgozunk mi a rally sportban”. Ez is egy érvényes dolog lehet, mert szerintem téged is jobban érdekel maga az autó, és hogy ott mi történik. Akkor tessék egy kicsit leguggolni. A másik oldalon vannak emberkék, az a sárga kabátos keresett egy olyan szemszöget, ahol az autó a fontos. A két fickó közül valószínűleg az ő képe az érdekesebb, és az, aki ott ácsingózik a fehér kalapban, ő biztos fáradtabb, ezért nem annyira erősen guggol. A viszonyrendszer kialakításánál ennél a sportnál, főleg ezen a homokon, salakon, a porzó autóknál fontos az, hogy a kerekek hogyan érintkeznek a földdel, a fizika határait hogyan feszegetik a sofőrök, tehát ennél nagyon is központi kérdés az, ami történik. Itt most az autó takarásban van a susnyás miatt, az életedet azért ne kockáztasd, mert annyit nem ér egy fotó, de egy guggolást talán megért volna. Abban igazad van, hogy akkor még jobban takarták volna az autót a fűszálak, de hát nem biztos, hogy minden pozíció mindig a legjobb. Ha megfigyeled a fickókat, ők talán védettebb helyzetben vannak, mert ha bármi baj van, az a fa védi őket. Mindig tessék arra figyelni az ilyen exponálásoknál, hogy ne ragadjon el annyira a munka, hogy ne tudd kontrollálni azt, hogy mi történik körülötted, és már előre olyan helyet keress, hogy ne veszélyeztesd az életedet, tessék menekülési utakat találni, olyan tereptárgyakat, amik védenek, amik mögül exponálsz. Ha repül valami alkatrész, vagy az autó, az ne találjon el. Ezt a képet visszaadom ismétlésre. (hegyi)

Új hozzászólás