O

O

La Defense, Párizs, karácsony

Az a problémám, hogy úgy vélem, túl sokat akartál egy képen megmutatni, és ezért minden egy szinten van jelen, nem eldöntött, hogy ebből a formakavalkádból mi az, ami téged izgat. A háztömb, a karácsonyfa, a vörösek, a gömbök, a gömbök tükröződése, ez mind most olyan, mintha egy orgonán az összes regisztert bekapcsoltuk volna, miközben a helyzet inkább játékos, mintsem komor lenne. A másik, hogy ebben a fényviszonyban a La Grande Arche szép fényben van, de ő csak a tükröződés most, holott ő lenne, ami beazonosítja a helyet szöveg nélkül is, ráadásul a valós tárgyak ebben a napszakban árnyékban vannak, komorabbak. Egy kicsit lassítva érdemes ilyenkor azon meditálni, hogy a felszín helyett, amit a térrendező kínál nekem, mi az, ami engem érdekel, mi az, amit ebből szubjektív kiemelek, elkerülendő, hogy leltárrá váljon a kép. (hegyi)

Hozzászólások

A képet szeretném felhasználni a január 14-i "Mellékhatások" műsoromhoz.
Köszönöm szépen.

Köszönöm Zsolt, értem, és megszívelem a tanácsaidat! Teljesen igazad van, hogy mindent meg akartam mutatni itt, és nem eldönteni, hogy mi a fontos ebből nekem - és látom már, hogy ebben az értelemben egy olyan réteget húztam rá a leckére, amely nem is erről a leckéről szól... Köszi, azt hiszem értem, és rendben is van értékelésed - fontos lecke lett nekem az épített környezet az O és T leckék tanulságával :)
Üdv. István

Köszi Dávid Neked is még egyszer, mert így bizotan nem maradok kétségben sem, Te is rögtön láttad e problémát!
Üdv. István :)

Köszi itt is Dávid!
Még a T-nél azt sugalltad, hogy az O jelentésével nem vagy nagyon tisztában, és úgy értettem, kérted is, hogy némi támpontot adjak hozzá, mire gondltam... Az O számomra a kört vagy a gömböt jelölte. A kör - és ez már bizonyára ismert Neked is - a teljesség, a tökéletesség jelképe többek között, illetve a Napot jelképezi.
Mindennek csak áttételesen van köze a karácsonyhoz.

Csak infóként, nincs a fotón, nem azért írom: a karácsonyfa gömbjei is jelképek, de nem ebből a tökéletességből erednek konkrétan. Azok a fára aggatott almát jelképezik, amely alma kör elődjét viszont mégis szakrális tartalommal aggattak feltehetően a fára ősi természeti népek, amely fa az életfa is lehet akár. Na vissza.

Egy biztos: ezen a fotón ezek a karácsonyi gömbök megjelennek térdíszítő elemként egy amúgy is csupa üveg hipermodern környezetben, a helyi karácsonyi vásárosok bejáratánál. A teret díszítő képzőművész elképzelése egészen biztosan a karácsonyi gömbökre utalás volt.

A helyszín pedig építményekkel ilyen zsúfolt volt (a lecke kötődése is ez) A tér a gömbben tükröződve mögöttem látszódik. Nagyjából ennyien is voltunk ebben az időszakban itt - 1-2 fő csellengett a komoly minuszokban, a vásárosok bódéi között voltak páran, látszik is talán, bár kicsi ez a képi lehetőség itt.

A gömbök között egy karácsonyfa sínylődik, a Noel (a karácsony) felirat középen ragyog...na (de ott tényleg úgy álltam, hogy éppen az O betű legyen áthúzva) ez a zsúfolt, csillogó és mégis üres érzés tiszta és világos volt nekem. Ott ezt akartam lefotózni, és magamat is benne. Nincs színmódosítás a képen, nincs semmi, formai alakítás, méretezés, döléskorrekció talán ha van... Ez így nézett ki. (Többször volt szerencsém megfordulni itt, különböző évszakokban, és többször tapasztaltam ezt a fajta ürességet itt. Több fotóm van innen, amely ezt a témát dolgozza fel)

És akkor az elejére: az O, a kör a tökéletesség. Itt ránézésre minden tökéletes és ragyog, és rengeteg és nagyon nagy a felhozatal, és maximális, a színskálán az ultraibolyától az infravörösig minden ott van, mint amilyen a karáncsony elvárható hogy legyen a "modern" világban...

A sztori amire itt alapoztam nem nagy ötlet, ezt is ezerszer elmesélték ezerféleképpen, ennél sokkal jobban is. De én úgy értelmezetem itt is, hogy nekem is meg kell szólalnom valahogy, felvállalva hogy nem tudok eredetit alkotni, de bemutatva, hogy látom én is, vagy hogy én is így látom.

Köszi figyelmed, és szavaid külön! :))
Üdv. István

UI: Az egyébről, hogy címadás, meg ilyenek a T-nél nyilatkoztam, itt nem részletezném már, értettem, egértettem, elfogadtam Zsolt álláspontját, és tudom, hogy kár volt a kettő képet így összehozni.

jááá, szóval ez az.. nem írtam ezért nem is emlékeztem...
István, sajnálom de ez nekem most nincs meg. Mármint megoldásilag.. úgy érzem a kevesebb, több elve itt most helyén való lenne! sok van rajta nekem és így elvész a tartalom... nálam persze!
Így hogy már van háttér ifnom az egészről világos a dolog 'kontrasztja'.
Értem az ellentétet, szomorú is. sőt sajnos első kézből tapasztalom ezt a szociális olló-t. Emlékeim szerint be tudnám tuszkolni ide Pareto optimum elvét... de lehet kontárság lenne.

Szerintem ha megengedsz egy tanácsot a részemről, jó lenne ezt a kettőt formailag közös nevezőre hozni mint színek, vágat kivitelezés stb de legalább a vágat legyen meg mert a 'színesség' és 'szürkeség' jó kifejező elem lehet és akkor tudna együtt működni az egész és akkor már jobban fel fedezhető az értéke.

üdv
d

Új hozzászólás