Önportré, arc nélkül

Motorom alkotói.

Nagyon örülök annak, hogy Zsófi elkezd a szakkörben is dolgozni, hisz gyakorlott rádiósról beszélünk, aki végre megmutatja azt is, hogy a fotográfiában is készít alkotásokat. Itt azt kapjuk a leiratban, hogy „motorom alkotói”, és a képen, központos elhelyezésben egy jegesmedvét kapunk, akinek a nyaksálján jól olvashatóan egy terméknév látható, és egy cigarettát, aminél a márkajel az, ami szintén nagyon jól beazonosítható. Szemmel láthatóan egy személyes környezetben van ez a két tárgy elhelyezve, egy olyan hátteret választott az alkotó, ami lehet, hogy egy pokróc egy ágyon, lehet, hogy egy kanapé, ezt innen nem tudjuk megállapítani, de az biztos, hogy ezzel a személyességét és az intimitását növeli ennek az üzenetnek. Ami számomra még fontos és jelentéssel bír, az, hogy fekete-fehér képet kapunk. Ez azért érdekes számomra, mert a mai világ nem erről szól. Mindent színesben látunk, a termékeket is jóformán már nem a nevük, hanem a színük alapján azonosítjuk be. Tessék emlékezi a három mobilszolgáltatóra Magyarországon. Ezek színekkel kommunikálnak: az egyik rózsaszín, a másik piros, a harmadik kék. Egyébként érdekes, hogy zöld miért nincs. Lényeg az, hogy itt olyan redukciót kapunk, aminél pont ezeket a szín üzeneteket veszítjük el. Ez azért jó, mert jobban tudunk koncentrálni arra az üzenetre, ami létrejön ezzel a tárgypárosítással. Az érzelmi vonalat erősíti az is, hogy nem csak egymás mellé van helyezve két termék, hanem mint egy történetként ez a kis jegesmaci a Viceroy dobozt, mint egy jó barátot öleli. Ez is azt a helyzetet erősíti, ami a leiratban van, azaz két olyan termék, ami fontos lehet a hétköznapokban ahhoz, hogy Zsófi működni tudjon. Beleolvastam a hozzászólásokba, annak örülök, amit Dani kérdezett, hogy miért ennyire sarkosan fogalmazva két konkrét termékről van szó. Ezzel én teljesen egyet tudok érteni, mert azt tudjuk a mindennapokból, hogy nem véletlenül választunk ki egy terméket. Aki dohányzik, az rááll egyfajta cigarettára, és ahhoz ragaszkodik. Ennek van, amikor ízbeli meghatározásai vannak, van, amikor a forma az, ami számít, van, amikor az ár, de mindenképpen valami kötődés kialakul. Itt a személyes kötődés van a képen jelen, pontosan azzal, hogy konkrét termékeket kapunk. Egyetlen dologgal kellett volna még kicsit foglalkozni, hogy a háttérnél a pokrócot kicsit jobban kihúztam volna, hogy akkor ez, és csak ez legyen a háttér. Most ott valamit látunk hátul, az ágyon is hevernek még ruhák. Ez nem lenne baj, ha ezek konkrétan bele lennének komponálva a képbe. Most ottfelejtett tárgyaknak tűnnek, és ez egy kicsit gyengíti a kompozíciót. De szerintem a bemutatkozás jól sikerült, és az első leckére megvan a három csillag, de ettől még jó lenne, ha erre a leckére még küldene Zsófi képeket. Az nem árt, ha személyesen is ennél jobban jelen tudunk lenni, értem ez alatt azt, hogy saját magát valamilyen szinten belekomponálhatta volna ebbe a képbe. Hajrá, és várom a folytatást! (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

hmm, oké, köszi a véleményt:))

ó értem. valahogy ez a lehetőség eszembe se jutott.
ebben az esetben szűkebb képkivágást és színeket szeretnék.
:)

Először is köszi:) És igen, tényleg a márkanév a lényeg, tényleg a viceroy meg a kóla konkrétan a hajtóerőm:)))

Isten hozott a szakkörben.
(itt ezek a nagy betűvel "világító" márkanevek elviszik a mondanivalót. lehetne ez egy ilyen kávé és cigaretta - http://href.hu/x/egka - szintű dolog is ... úgy értem, hogy most azt kell hinnem, hogy neked konkrétan a VICEROY és a COCA COLA a motorod. el tudnék képzelnie egy olyan megoldást ahol van éppen cigi meg kóla is, de nem az az üzenete, hogy vájszroj hanem csak egy cigi. arról már nem is szólva, hogy lehet hogy az ágyad is a motorod, meg a plüssmackó, de azokról ebben a formában szó sem esik. nekemnek legalábbis nem. ne vedd ezt támadásnak, sőt pont azért írtam le, mert szerintem ennél több van ebben a képben/bennednen)

Új hozzászólás