Párbanvárva
Már lassan 5 éve készítettem ezt a fotót, kedves feleségem és barátnéja a két csodás várandós hölgy a kerítéskapu előtt. Számomra a kedves baráti szeretet és a természetes báj tükröződik. De hát ez már több mint szubjektív!

Az ide beérkezett alkotást Csabától, aki már régen is küldött be leckéket, a köldök leckében azért érzem fontosnak, mert a kompozíciós rend ellenére, lásd baloldali alak karja-válla, döntött kameraállás, sokkal erősebb a belső tartalma, üzenete a képnek, mert a két kismama, akik láthatóan a kamerának, de mégis az egymással kapcsolatban lévő közös feladatként, akik várják a babák megérkezését, és az ő közös örömük ragyog át a képen, ahogyan a pocakjukat összeillesztik, talán azért is mosolyognak, mert érzik, hogy a két bent figyelő babával ők már kommunikálnak, és így a babák is egy közös üzenetben vannak, azaz olyan a szituációs helyzete a képnek, amit be lehetne állítani profi módon, manökenekkel, és szépen kompozíciós rendbe lehetne beállítani, fényeket keresni hozzá, de az a báj és kisugárzás elveszne a képről, ami bennünket a mindennapjainkban körülvesz, és ez elveszne belőle. Ez a kép nagy ereje, hogy életörömről, életigenlésről szól, és ez egy valós helyzetből ered, egy mindennapi helyzetből a valós emberekből, és ez indokolja az apróbb rendezetlenségeket is, mert az életünk így építkezik, percről-percre, darabkáktól darabkákig, hogy látszólag, távolságtartással szemlélve egyenetlen, hullámzó különböző ritmusokkal működik, de ettől szép az élet. Tehát a kép elsődleges ereje fontossága ebben a személyességben van jelen, amiből, és a szeretetből – hiszen az látszik a képen, hogy az alkotó szeretettel küld nekünk, a saját múltjukból történelmükből egy ablakot, amin betekinthetünk, ebben összetett módon benne van a gyermeki játék, mert a lányok, akik az anyaságra készülnek, játszanak, és rajtuk keresztül játszanak a babák is, és játszanak a fotóssal is, aki közeli ismerős, kapcsolódás, férfiként, és a lányok lányként játszanak a fotósnak, és ebben van érzelem és érzékiség is, hiszen mindkét kismama ugyanúgy pólóban, dresszben is egymás mellé állhatott volna, és a trikó ugyanezt a testformát kiadta volna, de pontosan ebben a fényképészeti biztonságban a testük részét felfedik, hogy látható legyen, és ebben ott van az érzékiség, és ezt a fotózási biztonság is hozza és ennek mi, nézők is részesei lehetünk. Tehát ebben a fotóban benne van a gyermekkor, a felnőttség, az erotika, a női-férfi kapcsolat és ezek felülértékelik, hogy a kompozícióban hol vágnánk, tágítanánk a keretet, rávilágítanánk, reflexelnénk-e. Ez nem azt jelenti, hogy egy másik munkánál nem számonkérhető a szerkesztettség, de az eddigi deklarációinkban is elhangzott, hogy a képeket mindig személyre szólóan, az addig beküldött alkotásokhoz és nem más alkotókhoz viszonyítva, nem egy másik helyzethez kapcsolva. Minden másik ember más személyes helyzettel, más attitűdökkel küzd. Ez a kép emiatt a köldök leckében három disznós, és ha ugyanezzel az úttal szeretnél még foglalkozni, a köldök, has, test érdekel, akkor bátorság, nyugodtan foglalkozhatsz vele tovább. Hol tart ma ez a köldök ennyi év után, milyen érzelmi viszonyod van ezzel a köldökkel; szeretettel várjuk a további üzeneteket. (szőke)
értékelés:

Új hozzászólás