Szia Ádám, örülök, hogy újra nekikezdtél a leckéknek, remélem, nem csak egy fellángolásról van szó, és küldöd a többit is majd. Ami ezt a képet illeti, a gesztus jó, a tanulmány fénytani jellege se rossz, megvan az első lecke és a csillagok is, de néhány megjegyzésem volna. Egyrészt a világításnál próbálj hunyorítani, az segít, hogy ne konkrét formaként, hanem tömegként lásd ami a képen van. Ez ahhoz kellhet, hogy - tudva, hogy rajzolsz - közelebb juss ahhoz, hogy ahogy a rajznál is árnyékol az ember, satíroz és ezzel ad testet, húst a formának, úgy ez a fotóban sincs másképp, ugyanúgy fontos, hogy miképp jönnek ki a struktúrák. A másik, hogy vágj körmöt, mert most itt az, hogy ilyen hosszúra hagyott körömmel vagy jelen, egyrészt felveti, hogy gitáros vagy, de nekik hosszabb és célirányosan növesztettek a körmeik, másrészt mindez után a nemtörődömség, az ápolatlanság jön előre, és az nem jó, ahogy az sem, hogyha a női attitűdre erősítesz rá a körmökkel. (hegyi)
értékelés:
Először én is azt akartam írni, hogy a benyomásom, hogy nagyon finom kezed van... de mégsem akartam már ennyire személyes lenni. :)
Amúgy az ilyen arc nélküli portrémál én is a bal kezemet fotóztam, csak visszatükröztem, hogy a jobb kezem nyújtsam - nem csak mert jobbkezes vagyok, hanem annak jelentése miatt is.
Nekem ez a kép jutott eszembe:
http://www.mheu.org/en/timeline/gabriell...
és erről az, hogy ez olyasvalaki keze, aki szívesen kerülne hasonló helyzetbe.