Sorakozó 2

 

Tamás, nekem ez sokkal jobban tetszik, van tere, építkezik, a tónusokkal van problémám, egy kis maszkolással mindez korrigálható, a filmen bővebben elmondom, miért és hogyan. (hegyi)

 

Hozzászólások

Feri, én sosem mondtam, hogy nem kell utómunka. Kell. sőt kötelező. Igen, el kell választani, mi az utómunka és mi a bindzsi.

Na! Ilyen elemzéseket kérek máskor is.:)
Egyébként pedig jól látható ebből az elemzésből is, hogy többnyire nem lehet fotosop nélkül képet készíteni, de a beavatkozás mértékére, és miértjére kell figyelni erősen.:)

"a kép az exponáláskor még nem alakul ki, csak a lehetősége teremtődik meg." - ez de nagyon jó mondat, elraktározom.

Ha a két képet összehasonlítjuk, akkor nekem ez a teljesebb verzió sokkal dinamikusabb, ráadásul azt a problémát is megoldja, ami a vágásnál létrejön, hogy ferde lesz a horizont síkja. Az exponálás még nyers kép, legalábbis szerintem. A kidolgozás, a labor, az mindegy, hogy analóg vagy digitális, de jelleget, formai tökéletesítést az ad a nyers képhez.

Zsolt, köszönöm mindkét elemzést.
Amit a korsóról írtál, azon még gondolkodnom kell. Már többször szóba került, hogy az én monitorom másként van beállítva, kisebb a kontraszt és a fényerő. Valószínűleg nem teljesen ugyan azt látjuk.
De, legérdekesebb a temetős kép. Teljesen egyet értek azzal a gondolatmenettel, amit levezetsz. Az is egy érvényes képet eredményez. Az első variációban, én egy másik irányba indultam. Nem véletlen, hogy Sándornak, aki életkorban legközelebb áll hozzám, az jobban tetszik. Engem, megerősít ez a történet abban a hitemben, hogy a kép az exponáláskor még nem alakul ki, csak a lehetősége teremtődik meg.

Így is szép, de nekem az előző, felül szűkebbre vágott sokkal többet mond.

Új hozzászólás