Szeretsz engem?

Szeretsz engem?

A törött formák mindig hordoznak valamilyen veszélyérzetet, valamilyen fájdalmat, sérülést, valamilyen bántást, valamilyen élményt, ami a nézőben egy távolságtartó megközelítést eredményez. Részben ezek a saját belső élményeink, részben pedig a formából adódó érzetek. A tárgyi világ ráadásul összeköttetésbe kerül egy szereplővel is, és ebből végeredményben az is kihozható, hogy itt van egy fiatalember, aki eltörte ezt a vázát, és most várja, hogy megbüntetik-e, vagy sem, ugyanakkor nagyon érdekes, hogy az első pillanatban, amikor ránéztem erre a képre, akkor én azt véltem felfedezni, hogy itt két szereplő van. Van egy főszereplő, aki a kis kockás ingével, farmerjával áll, és várja a büntetést, vagy épp valamilyen feloldozást, vagy bármilyen reakciót, de van egy másik szereplőnk, akinek csak a kézfejét látjuk, aki egy függöny mögött van, aki akár ezt mint nagy ruhát is hordhatná, tehát ott van egy anya, ott van valaki, aki ebből a lemerevedett, ijedt helyzetből megpróbálja őt kihúzni. Nekem ez volt az első élmény, és persze, utána rájöttem, hogy az csak egy függöny ott hátul, de azóta is, akárhányszor ránézek erre a képre, az első, ami beugrik, az ez. Az ötlet jó, a ritmus is jó, és az üzenet is jó, nem egy könnyen megfejthető élmény, az biztos, nem egy játékos történetről van szó, hanem egy sokkal drámaibb ügyről. Mondok még egy érdekes dolgot, olyan ez az üveg felület, a nyak felé a hátsó falon, mintha valami totemoszlop is visszatükröződne. Nagyon érdekes, egy ilyen üvöltő totemoszlopot látok ott. Összegezve az egészet, ez egy jó gondolat a gyermekkorra, és egy jó ritmus. A megfejtése nem adja egyszerűen magát. 3 csillag és a leckemegoldás is megvan, de Noémi, ne hagyjuk annyiban ezt a leckét. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Hát úgy gondoltam, hogy ha a fiú áll velünk szemben, és mellette áll az anyja, aki belekarol, akkor milyen jó annak a fiúnak, hogy az anyja mellette, mögötte van ebben a szituációban és nem vele szemben. Mert akkor nem is lenne kérdése... :)

Hahó. Hát ha a fiú áll velünk szemben, és mellette áll az anyja, aki belekarol, akkor nem értem, mi van mögötte és mi szemben?

Köszönöm az elemzést!

Érdekes gondolat, hogy az anya is rajta van a képen, (csak akkor kellene a nagyobb méretű kéz) a fia mellett, mögött és nem vele szemben! Tetszik, hogy így is lehet gondolni ezt a képet! ( A Rorschach-teszt valahogy így működik! :) )

A (neki bal) kéztartást amúgy a fiam találta ki, nem én, de szerintem nagyon jót tett vele a képnek. Meg olyan önmagába kapaszkodik - érzésem lett tőle.

Már nem rémlik, mi tükröződik az üvegen, de valószínűleg a padló az árnyékokkal. Ott kellett belenyúlnom utólag egy kicsit a képbe, mert az a rész narancsos-barnás volt eredetileg, a színt ott így eltávolítottam, mert zavaró volt. (Ilyet se csináltam eddig.)

Rendben, dolgozom is a következő képen a témában. Hát még az se a felhőtlen kacagás... :)

De most ennél a képemnél talán akkor megfelelőbben sikerült használnom a drámaiságot, mint korábban. Ami azért nem egy hátrány. :)

Nekem egészen más jutott eszembe erről, a gyermekkoromból.

Hát persze! :)

Hajlok arra, hogy a címbéli kérdésre kapott, de sokkal inkább az átélt, megélt válasz meghatározza a gyermekkort. Hanem az életet... Ezért gondoltam ide, így. :)

Gyerek csíny.. jutott eszembe először, de persze sima baleset okoz ilyen töréseket (általában...) és attól még persze, hogy szeretünk :). Jól értem a képed?

üdv, p.

Új hozzászólás