Takarásban

Takarásban

Model Canon EOS 450D
Shutter Speed 1/125 s
F-Number f/8
ISO ISO 200
Exposure Bias Value 0.00 eV
Metering Mode Részleges
Flash Külső vaku ernyővel kombinálva
Focal Length 24 mm
White Balance Auto fehéregyensúly

Azért vagyok egy kicsit nehéz helyzetben István, mert ez a kép az által, hogy a fény és árnyék leckébe lett beküldve, nehezen elemezhető mint a testet ábrázoló kép, holott erről van szó. Magyarán érzek egy kis szemérmességet arra nézvést, hogy nem az akt leckébe lett beküldve (nyilvánvaló az akt leckében más problematikák jelentkeznének, mint a fény és árnyék leckében). Oké, lássuk mi a helyzet a fény és árnyékkal. Az egyik ami szembetűnő kérdés, az a karok helyzete és a karok szerepeltetése. Én azt gondolom, hogy egyébként a képnek a legérdekesebb része a felső régió, az ami a karokkal létrejön, mint játék, mint ábrázolás. Most a modell bal karjával van problémám – túl sok rajta a fény, kiégnek a foltok és ez csökkenti az élményt, pontosan azért, mert túl nagy a kontraszt a két kéz között. Hasonló a kérdés a fejjel is - érthető, hogy egy ilyen képnél esetleg a modell igénye is az, hogy kevéssé lehessen felismerni -, most túlságosan sötétbe került a fej, miközben a száj azért értékelhető és érezhető és ettől furcsa az, hogy csak egy szájat látunk. Lehet ezzel játszani, hogy esetleg egy olyan rúzst felkenni, ami speciálisan kiemelné még a szájat és akkor ténylegesen egy szürreális világ mutatkozhatna meg, de most ezt nem érzem eléggé kidolgozottnak. A többi része érthető a képnek. Én azért azt hadd tegyem még hozzá, hogy a reklámok is azért használnak általában nőket, mert nőkkel sok mindent el lehet adni. Ennél a leckénél is azt érzem, hogy a fény és árnyék leckét a nővel adjuk el. Holott hát nem biztos, hogy ez lenne a cél. Én azt gondolom, hogy egyrészt kérnék erre a leckére még képeket, mert fontosnak tartanám elválasztani a két témát egymástól. Másrészt pedig amit most látok tulajdonképpen egy jó ritmus. Amire oda kell figyelni, hogy itt most többféle világítással elért hangulati elem található: ha megfigyeljük a combokat az is egyfajta stílus, ha a törzs részét az is egy ritmus, ha a karokat az megint egy másik történet - tehát úgy érzem, hogy ez most mintha több világítási kérdést egyszerre akarna föltenni, ami azért nehéz, mert nem lehet egyszerre válaszolni ezekre a kérdésekre képileg. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Köszönöm az észrevételeket, minden kritika jól jön, akár pozitív, akár negatív. A hölgy áll, nem fekszik. Az átlósság szándékos, egy kis dinamikát adtam vele a képnek, igy a bal felső harmadolási pontba az arc(persze takarásban), a jobb alsó harmadolási pontba a csípő került.

Nekem ez picit furán hat, mintha épp eldőlne a hölgy, olyan nincs tartása érzés... viszont ha fekszik, akkor talán kevésbé szerencsés az álló kép, vagy jobban éreztetni hogy fekszik.. Persze ez csak szerintem..

üdv, p

Nagyon érdekes számomra, ahogy a fény-árnyék kettősségével párhuzamosan egy másik kettősség is kibontakozik: a has síkja, a lágy csípőív puha megnyugvást, míg a karok-nyak-hónalj a formai összetettségükkel valami zaklatottságot, de legalább dinamikát sugallanak (és a fogak és fülbevaló felcsillanása is ezt erősítik nekem)

Új hozzászólás