Törlés
asta la vista béjbi...

Láttunk már egy megoldást erre a helyzetre Camillától és azt kell, hogy mondjam, hogy ahhoz a képhez képest van egy előrelépés azzal, hogy az előtér, középtér, háttér viszonylatában, és a perspektívát is használva van egy sűrítés, és nagyon jó fókuszál ilyen szempontból maga ez a kép. Mindent elfogadok és minden rendben van, és jó helyen van a pisztolycső és jó a kéz és jó a mögötte lévő alaknak a figurája, egyetlenegy dolog ami számomra nem igazán világos és ezt nagyon egyszerűen fogom most föltenni ezt a kérdést: mit akar Camilla közölni velünk ezáltal a kép által? Nem mint hogyha nem tudnám, hogy mit jelent a fegyver, nem mint hogyha nem tudnám, hogyha rám fognak egy fegyvert, mi van, nem mint hogyha nem láttam volna a Kill Bill-t, vagy szóval, hogy mondjam, sok minden felé el tudnék indulni, de mégis az a kérdés, hogy a vágy kategóriában mi az, amit ki akarunk mondani. Mert akkor azt mondom, hogyha ilyen erős eszközöket használunk, akkor nem lehetünk szemérmesek a kimondásban. Tehát, hogyha ilyen erősen fogalmaznánk az első kezdő szót, akkor a mondat befejezésének is ugyanilyen erősnek kell lennie, különben az egész megmarad egy színpadi jelenetnél. Előkerül egy fegyver, a nézőre fogja ezt a fegyvert az alkotó, és történik egy beállítás. Ez lehetne egy képkocka egy filmből, lehetne egy film plakátja a Kill Bill 3-nak, vagy nem tudom, de egy biztos, hogyha valaki tud úgy sűríteni és tud annyira könnyed és mégis fajsúlyos lenni, mint az Apa című képben Camillánál láttunk, akkor utána nem rettenhet vissza. Hogyha ez egy önmagam felé forduló üzenet akar lenni, akkor jelezni kell azt, hogy itt nem a nézőt fogjuk lelőni. Hogyha a nézővel szemben van valamilyen agressziónk, akkor ezt is tudni kell közölni, hogyha van egy harmadik személy, akkor ezt is tudni kell közölni. Tehát nem lehet megállni egy mondat kimondásában az első egy-két szónál és utána csöndben maradni és figyelni, hogy na, vajon erre mit fog mondani az, aki látja ezt a képet, mert állunk itt döbbenten és azt nézzük, hogy most Camilla mi a francért fogott ránk egy pisztolyt? Addig, amíg a többi képnél, amikor ilyen fordul elő, igenis presszionálni fogjuk a többieket arra, hogy miért nem mondtak semmit, itt most látom azt, hogy nincsen hozzászólás és ez azért arra is következtet, hogy nem biztos, hogy egyedül vagyok azzal, hogy nem értem, hogy miért készült, vagy mit szeretne a Camilla üzenni. Úgyhogy erre vagy azt mondom, hogy oké, akkor erre kérek egy ismétlést, amiben benne van a mondat folytatása, vagy ennek az egész vágy történetnek az újragondolását kérném, de erre én most nem tudok ennél többet mondani, nem tudok belekapcsolódni a történetbe. Egyelőre ez egy filmplakát. (szőke-hegyi)

Hozzászólások

Szerintem ez a kép egyáltalán nem szemérmes. Ha azt is hozzávesszük, hogy talán nem is ránk fogja a pisztolyt, hanem az ott akár egy tükör is lehet (mert ugye, ez is benne lehet a történetlehetőségekben, gondolom), és még a kép címét is figyelembe vesszük, akkor bizony itt egy rendkívül erős vágyközlés van. Szerintem persze, ezt hangsúlyoznám azért. Ha meg a nézőre fogja a fegyvert, akkor a cím (és persze a többi, fent felsorolt dolog) segítségével szintén egy nagyon erős és határozott, cseppet sem szemérmes mondanivalóval találjuk szembe magunkat. Annyi, hogy szerintem semmiképp nem szabad kihagyni a címet az értelmezésből. És amit én látok ebben, annak köze nincs a Kill Bill-hez. Viszont én meg hiszek abban, hogy ahány ember, annyi értelmezés, szóval...

Új hozzászólás