Le kell szállni.
Itt egy dokumentum közegben látunk egy képet és a dokumentumfotózásról jó lenne beszélnünk, mert itt vannak billenések ebben a képben. Nem mindegy, hogy mit hogy állítunk be, hogy mennyire engedjük megjelenni a hátteret. Ebben az esetben ez nem eldöntött, hogy a kép akar valamit kezdeni azzal, ami a háttérben történik, vagy az csak egy utalás, egy sejtés, és a lényeg a modellen van. Most ez a két irány egyforma erővel van jelen, a választás nem történt meg. Ha portré, akkor érthető a bemozdulás, de az élesség és a fények nem erősítik ezt a jelleget, zavaró az idegen kéz jelenléte. Ha dokumentum, akkor probléma az életlenség, bemozdulás, mert a dokumentum jellegbe ez nem fér bele. (szőke)
értékelés:
Az, hogy portrét - vagy más házit - készíttetünk, készítesz magadról, első körben nem jelenti, hogy bárki elvárná, hogy az valódi portré, művészeti alkotás legyen. Erről soha nem is volt szó, mi magunk sem készítünk ilyet, tehát ez nem feladat. A portré más miatt szükséges. Egyrészt bemutatkozás, másrészt önismeret, egymás ismerete, térbe helyezése, harmadrészt a feladatok és a folyamat egymásra épül és végül ez az egész egy spirál, ami visszatér mindig a kezdethez, de mindig egy picit emelkedve, épülve, javulva.
Ez a lényeg.