Róma, 2011.04.21.
Sándor két fontos eszközzel jelzi a visszavágyás élményét, egyrészt a kékekkel, másrészt a szereplők távolságával, azzal, hogy nem vesznek tudomást a kameráról, avagy teljesen üres tereket mutat. Ott az út, le is lehetne menni, de az utolsó estéjén az ember már nem kezd új történetbe, nem megy felfedezőútra, hanem végiglátogatja azokat a helyeket, amiket emlékezetébe akar vésni. Ez a leltározás, ez a raktározás élmény az, ami erősen jelen van a képeken. Oda is mehetnék, szóba is elegyedhetnék, de inkább háttérben maradok, hiszen az ő életük ott folyik tovább, az enyém visszavisz saját környezetembe, véget ér a vizitáció. Azért erősek ezek a képek ebben a kategóriában, vagy leckében, mert a búcsú keserűsége méltósággal párosul, az érzelmek nem ragadnak el, nem megyünk át a szubjektív riport területére, Sándor megmarad Sándornak, tudomásul véve a tényeket. (hegyi)
értékelés:
Köszönöm, Árpád.