Tegnap bepótoltam valamit gyerekkoromból; megnéztem a Vitéz Jánost, igazi vásári bábszínházban, és esküszöm a gyerekekkel együtt élveztem, kacagtam és kiabáltam, hogy ott van, előjött, stb... csak az elején fotóztam, aztán elragadott a mese és táncba vitt. :-)
Egy nagyon fontos eseményt mutat nekünk Nóra, a bábszínházat, azt a dolgot, ami a gyermekkorban az egyik legfontosabb, a szerepjátékot, a mesét. A kép ereje abban rejlik, hogy mindezt az alkotó úgy ábrázolja, hogy közben maga a varázslat is látszik, de le is bukik, hiszen a nap úgy süt át a vásznon, hogy a két bábos is árnyjátékosként feltűnik a képen. Az is fontos, hogy ironikusan láthatjuk a környezetet is, azt a falusi környezetet, amiben ezeknek a meséknek talán a mai napig ereje és értelme lehet, hiszen épp ez az a világ, amit a tévé által már nem lehet megismerni, amivel már csak ritkán, Kemény Henrik által vagy az ő nyomába lépő megszállottak által találkozhatnak a gyerekek. Talán annyit lehetett volna kipróbálni, hogy ansnittben egy-egy néző gyerekfej akár vágva, csak mint térábrázolás és mint kapcsolódási pont megjelenhetne a kép alsó részén. (szőke-hegyi)
értékelés:
Nekem épp az a két árnyék fontos ahhoz, ami a felnőtt gyerekkorélményét jelzi.