András, ha lehet ilyet kérni, akkor próbáljunk meg egy kicsit összpontosítani a munkára, és ne meglepetésszerűen jöjjenek a megoldások, mert abból lehetnek félreértések. A 45-ös lecke egy magasabb számú lecke, és a 7. osztálynak a leckéje. Ehhez lassabb lépésekben kellene eljutni. Azért mondom ezt, mert itt van egy értelmezési probléma. A zsáner, életkép nem ez. Itt semmilyen szinten ez nincs jelen, ez egy városkép. A zsáner: valakinek, valamilyen helyzetnek a bemutatása, egy jellemző munkafolyamatnak, vagy cselekvéssornak, ezért is életkép. Esiklopédiában is meg lehet nézni, de ez a kép a városi fotográfiának egyik példája lehet, de mint olyan, kompozícióban nekem nem áll meg. Itt most a folthatásokat tessék megnézni: az úriember a hátizsákkal a kép bal oldalán, billenti az egészet. Valamennyit visszahúz ebből a síneknek az íve, és az a fehér, ami a síneknél van, de mégis lényeges mennyiséget borít ezen a kompozíción az, hogy ekkora nagy súlyban, tömegben ide van téve ez az úriember. A másik, ez a színtorzítás, erről már kaptunk Andrástól egy magyarázatot, hogy ez mobiltelefonnal készült, és nincs benne semmi beavatkozás. Ez megint az eszközválasztás lehetősége. András már mondhatóan egy fotográfusi úton halad, van is neki jó kis fényképezőgépe, láttam, tehát azt is vigye magával. Ez, amit most látok, leveti magáról ezt a technikát. A mobiltelefon abszolút érvényes és elfogadható fényképező eszköz, ha tudjuk azt, hogy mik a korlátai, akkor azokat bele lehet komponálni, kalkulálni abba, hogy mit fogok látni. Ez itt most lényeges mennyiségű információt elvesz. Sem a zsinórok, sem a drótok nem látszanak, de megmaradnak ezek a pálcikák, tehát ez veszteségben túl sok, ehhez a képhez ez nem működik. Ezt ebből a leckéből kiveszem, és átteszem a Szorgalmiba. (hegyi)
Új hozzászólás