WHOLE LOTTE LOVE

WHOLE LOTTE LOVE

love ´03

kétszer voltunk egymással
megköltöttelek,
most már mehetsz...

minek a szerelem ide,
mint sün az avarban hemperegve,
felszúrt fölösleges levelek,

ne kutass utánam,
mosakodj meg, menj dolgozni,
több tanácsot nem adhatok...

..

Jó ez a múltba derengő, elmosott, üvegen átrévedő stíl, amit a kép mutat, engem a vécék sem zavarnak, ha jól sejtem, a Diákszigeten (vagy mi most a neve) készülhetett a felvétel, és lássuk be, a szerelem épp úgy váratlanul tud az emberre törni, ahogy a szükség, és így a párhuzam is érthető, még ha profán is, mert a szerelem nem válogat, az érzések nem megrendelésre jönnek. Szóval a kép jó, ahogy a hórihorgas figyeli, mi lesz ebből, ahogy röpül a dizájnretikül - a kompozíciót azonban nem teljesen értem, hogy miért kell fenn ennyi hely, és ha kell, miért lett lenn ennyire szoros. Mintha céllövésnél alá hordana a puska és ezt kompenzálnánk túl. A vers különálló entitás, jó vers, de azon kívül, hogy szerelemről, kapcsolatról szól, nem sok párhuzamot találok, bár az is igaz, nem kell mindent szájba rágni, de nekem ez az egész azért lehetne szorosabb. Hogy akkor miért mégis a 3 csillag? Mert a vers hangulata, a kép hangulata nálam talált, akkor is, ha csiszolhatóak még. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Whole lotte love... Ha betesszük, azonnal mindenki felkapja a fejét, hogy ismeri ezt a Zeppelin számot...

A Led Zeppelin egy zenei ikon. Egy korszakot képviselt, és pontos értelmezések kapcsolhatók hozzá. Ezzel szemben áll egy meghökkentő fotó - szerelmes pár a mozgó WC előtt - annak szaga is érződik szinte, és az illusztráció vagy amit illusztrál, az egy maró vers: Szerelem 2003 - ban. Üzenete számomra: meghallt az idill, nincs tisztaság, műanyag van, salak van, szükséglet van. A háttér görnyedő figurája beszédes testtartában áll a sürgősséget tekintve...

A vers szabad vers, konkrétan egy cél kifejezésére, minél pontosabb adaptálására írott műnek tűnik nekem. Mindenféle líraiságot nélkülöz mind formailag, mind tartalmilag, egyedül tördeléséből és az így behatárolható előadásmódjából következtethetünk a néhai lovagkölteményekkel való rokonságra. Egy szükségletről beszél ugyanolyan maró gúnnyal. Három tercinából épül fel, mindhárom önmagában is a hármas bontás egységeként is értelmezhető, de a versszakok három sora is lebomlik erre a szerkezetre. Ebben a formában céltudatosság, praktikusság, konkretizáltság kapcsolódik számomra hozzá - pont olyan mint a korunk.

Ebben a cím, fotó és vers adta hármasban számomra a konkrét üzenet egy visszavágyódás is.

Vizualitással zavarban vagyok kicsit, főleg a fénykép szélén a hullámzás miatt. Ehhez jobban értő társakra bíznám ennek célszerűségének, helyességének fejtegetését, vagy a pedellusunkra majd :)

A tartalom, úgy érzem átjött, számomra nagyon is konkrét az üzenet.

Üdv. István

A vers a leértékelése, a kép a függetlenítése, a cím a végtelenítése a szerelemnek. Ezek ellentéte a váza az egésznek. A vers maga is provokál és kb. annyi köze van a végtelen szerelemhez, mint a görbülten várakozónak a két ölelkezöhöz. A szerelmesek kifejezik/jelképezik a helytöl és idötöl való függetlenségüket. Ami viszont ellent mond a vers tartalmának. És ezzel a kör (háromszög) bezárul. (Hát nem szájbarágós, az biztos...) :-)

..

Leirattal együtt, világos hogy miért van toitoi vécé meg bumfordi pózer bácsi a képen, mondjuk attól még túl erősnek, soknak tartom.

Írnék én, szeretem a képeket elemezgetni, de néha úgy érzem, időnként túl sok vagyok. Ehhez a vershez kissé naturálisnak érzem a képet.

Nekem a kép is tetszik, de a vers különösen. Amúgy, szeretem azokat a képeket, amelyek nem teljesen konkrétak. Sokszor ilyen a világ.

Én úgy gondoltam, ez egy háromszög, a kép és környezete provokálja a verset, mint ahogy a cím is mindkettöt. A "keret" inkább idöbeli elmosódást jelképezne.
(Nem véletlen vagyok kiváncsi mások véleményére - nekem a visszhangok fontos információk. Sajnos itt nem müxik igazán.)

..

Ez egy kicsit szétcsúszott.
Addig ok, hogy ezek itt szeretik egymást a toi előtt. Kissé zavaró a háttérben látványosan a toi rendeltetésszerű használatára rászoruló és ezt testtartásával is érzékeltető úr, meg a többi vátakozó.
Ez az effekt-keret viszont a nézőben is meghozza az ingert.
Szerintem.

Új hozzászólás