Matera-Montescaglioso, 2012.10.06. (Az „Úton” sorozatból)
:) jó ez, mert finomítunk. Torzít = ezt lehet rosszul használom, segítséget kérek. Mondom a magam kategóriáit. Amikor Kertész Distortion képeiről van szó, ott olyan mértékű ez a torzulás, hogy az egy egészen új koordináta-rendszert alakít ki, vagyis jószerivel eszem ágában nincs valós kivetüléseket keresnem a fejemben mankónak. Amikor mondjuk összenyomódik a kép, akkor van konkrét előkép fejben, amint írtam, és ahhoz képest érzek diszkomfort érzetet, és ezt érzem például akkor is, amikor a hagyományos tévémen 16:9-es adás megy, hogy megnyúlnak a fejek, a tárgyak és idétlenül érzem magam (csak lusta vagyok átkapcsolni), tehát bár mindkettőre szokásom alkalmazni a torzít szót, de valójában a kettő között van egy - hmmm, nem tudom mennyire éles - határvonal.
Látod, erre is azt mondom, hogy fene tudja... lehet, hogy ez függ a mérettől, vagyis hogy ha a falon látom, bele tudok kerülni a kép világába úgy, hogy abban a saját igazságai már működnek, önállósulnak, míg monitoron ahol a környezet akármennyire akarom, kevéssé kizárható, "ütközik" a kép a külvilággal. Nem tudom Sándor, igazán nem tudom.