2013.01.19.
Köszönöm az elemzést.
Igen, a fehéregyensúly – úgy tűnik – valóban el van tolódva hideg irányba. Sajnos, ez a gépem (és egy másik márkatársa is, csak az éppen meleg irányba csal) automata WB állásban hajlamos erre, én pedig a képet úgy tettem fel, ahogy a gépből kijött (egy kis vágást leszámítva). Mentségére legyen mondva (mármint a gép mentségére, nem az enyémre) a képen nincs fehér felület, mert a hátul levő felületek az ott levő ablakon át a kinti kékes-havas fényt kapják meg.
Mellékelten, egy másik, ugyanakkor készült kockán megpróbáltam a WB-t korrigálni, a rekeszek közt levő (ott nincsenek színes reflexek) fehér zacskót használva referenciapontként. Azért használtam egy másik kockát, mert ezen a bal felső rekesz tartalma (körte) is látszik.
A harmadik rekeszen levő papírmaradék (?) engem nem zavar, csökkenti a kép sterilitását. Szerintem.
Irigylem a körtéidet, puhák? Demeternek szoktam venni, de neki csak a puha a jó - télidőben szinte lehetetlen találni olyat, ami alkalmas.
Egyrészt ez a kép vidámabb, részben a fehéregyensúly okán, részben amiatt, hogy több benne az élet azzal, hogy látom a körtéket, a reggeliről ottmaradt asztalt, így értelmezhető a háttér és érdekes módon bár zavarnia kéne, de mégsem teszi, hanem történetbe, korba és helyzetbe hozza az egészet. Nem jut más eszembe, vitálisabb. Ettől még a papír zavar, de kevésbé. Így körbe tud járni a tekintet a paradicsom-narancs-körte viszonylatban, olykor kikacsintva a háttérre. Ezt a mozgást kár lehagyni.