X

X

Vonalak a végtelenbe, derékszög-párhuzam, folytonosság-várakozás, rendezett-káosz.

Nagyon furcsa dolog, mert bár a függőlegeseket igyekeztél megtartani, és ez többé-kevésbé sikerült is, mindezzel együtt mégiscsak az egész dől, borul. Ez annak köszönhető, hogy kijjebb léptél a fényképezőgépeddel annál, mint amit a tömegelhelyezés igényelt volna. Elhiszem, hogy a sínek, a járda, meg a szegélykő nagyjából kiad egy ritmust, de mivelhogy a kép jobboldalán hiányzik egy nagy-nagy tömeg, ami a baloldalra odakerült, és ennek a nagy-nagy tömegnek is van egy perspektívája, érdemes lett volna végiggondolni azt, hogy ha csak egy nagyon kevéssel beljebb lépsz, igaz, hogy elveszíted ezt a centrális kompozíciót, de lehet, hogy megnyered a csatát a tömegelhelyezésben. Ez az egész nekem most ettől fura, ráadásul megint az történik, ami digitális képeknél sokszor előfordul, hogy Tolnától Baranyáig minden éles. Minek? Most csak kérdezek János: Nem tudtál kiválasztani valami témát, ami neked fontos ebben, és akkor arra tenni az élességet? Tényleg fontos, hogy el tudjam olvasni, hogy WC? Meg hogy 2? Meg hogy i? Meg még azt is, hogy 10:35? Meg még talán a távirati postásnak a táskáját is látom, meg hogy átgyalogol egy gyerek a síneken? Mindegyik fontos egyszerre? És még akkor kezdjek valamit ezzel a perspektíva játékkal is, meg ezzel a kompozícióval. Szóval én azt mondom most, hogy túl sokat akartál egy képkockára rátenni, és közben az érzelmi megközelítést totálisan elvesztettük. Visszaadnám ismétlésre. (hegyi)

Hozzászólások

Látod, a végére kimondod: jobbra. Ugyanis hiába a geometria, ha a tömeg a bal oldalon sokkal erősebb, tömörebb, mint a jobb oldalon, mindezzel együtt konkrétabb is, a jobb oldal meg ha akarom hal, ha akarom hús, szóval így.

Zsolt ez olyasmi amit utómun kával lehetne javítani, vagy máshova kéne tenni esetleg akamerát?
Szóval itt vanelöttünk ez a látvány, le akarjuk fényképezni, honnan csattintsunk?
Mondjuk fekete-fehérben akarjuk és akkor azon túlmenően, hogy fekete-fehérlesz a színesből valahogy, milyen utómunka kellene?
Kicsit visszavenni az égboltot vagy deríteni a peront?
Amúgy meg a lányom geometria könyvében valami nagyon hasonló kép volt a szögfüggvények bevezetésénél. (Amerikai tankönyv, annyit is ér, de szépen van megcsinálva) Azthiszem ott daruk voltak meg egy utcán épülő emeletes házak, az utak sávjai vezettek látszólag a végtelenbe (Sunset Boulevard). Baloldalt egy épület kitakarta az eget, jobboldalt meg így a kép negyede ég meg daruk voltak, a kamera egy parkoló meg az úttest között állt, mondjuk balra valahogy ettől szellősebbnek látszott. Hmm, lehet, hogy még jobbra kellett volna menni a kamerával, rá a sinekre, esetleg át a tulsó sínpárra? Hát ezt ki kell próbalnom, ha naplemente elött hazaérek, kimegyek a vasútállomásra.

Hát igen, csak míg az egyik ritmus evidens és határozott, a másik alig érzékelhető, ennek oka a fény. Más időben, máskor ez lehet hogy jobban kijön, mint most. Amit tehát te mint ritmusgyakorlat fontosnak gondoltál, az benne maradt a dobozban, viszont az érzelmi rendszere nem, ezért írtam, hogy értem, mit akarsz a képpel, de arra nem alkalmas, amire meg alkalmas, ahhoz túl mélyre élesítesz.

Köszönöm ismét Zsolt, én valahogy nem hiányolom, vagy legalább is nem így élem meg ezt a tömeg elhelyezést, ahogy Te írtad (ez persze nem biztos, hogy jó jelent :). Szóval a koncepció az volt, hogy függőlegesen és vízszintesen középen lesz egy képzeletbeli felezés, amit a sínpár+járda perspektívájának és a lámpasor+vezetékek perspektívájának találkozása metsz középen. Valamint átlósan a sarkok kiegészítik egymást sötéten és világosan. Ebben és a bal oszlopszerű minták + jobb oldali póznák párhuzamán éreztem azt a pluszt amiért elkészítettem. Sőt igazából még párhuzam lehet a jobb fenti vízszintes vonalak és a bal alsó koszcsíkok, valamint bal fenti lámpa sor - jobb alsó talpfa szaggatottsága, plusz a járda festés - felsővezeték folytonossága. Nekem ez annyira invertált-tükörképet ad (pepita hatás kb nem tudom jobban átadni amit érzek ebben), hogy nem engedhettem meg azt, hogy ne legyen éles bármely része, mert fontosak a részletek.
A 2, wc, óra, stb nem fontos senkit nem érdekel valóban, de akkor a Te élesség "gondod" és az én fenti élményemet ha összevetem, akkor az jön le, hogy nem elég steril a terep, sok a zavaró tényező, jól gondolom?
Nem szoktam feleselni (csak 7végén esténként), de kíváncsi vagyok ilyen szemmel is nézted-e, vagy "csak" mást vártál, vagy nézted, csak én érzem ennél jobbnak a képet :D...

p.

Igen, én is erre gondoltam. :)

Köszönöm Zoltán! Nem volt cél az emberekkel való ilyesféle "kommunikáció", viszont nélkülük túl üres lett volna a kép.

Szép feszesre komponált játék, tónusokkal is, formákkal is. Ha vannak is benne emberek, azokkal semmi kapcsolatunk, mind elfordul tőlünk, nem velünk foglalkozik, nem hívnak a képbe. Mégis az alakok bontják csak meg a szigorú rendet, de valahogy a számomra mégis túlsúlyban marad a szikár geometria.
Ez persze előnye is a képnek, attól függ honnan közelítünk az értelmezéssel.

Új hozzászólás