Askhan

Askhan

Azt kell mondjam, hogy végre megérkeztünk. Egy olyan portrét sikerült készítened, ami minden tekintetben megfelel a portrékészítés elvárásainak, szépek a fények, jó a beállítás, hiteles, és abszolút értelmezhető a személyisége a modellnek. Úgy gondolom, hogy ez az a szint, amire vártam nálad hosszú ideje. Nincs túlszépítve, nincs túlmagyarázva, jók a fények a háttérben, a hajon, a térbeliség is rendben van. Talán utómunkával annyit javítanék, hogy a fül tónusát kb. egy-két fényértékkel sötétebbre tenném, mert most a fül nagyon "kiabál". Érdemes lenne megfigyelned és rögzítened magadban ezt az érzelmi állapotot, ahogy ezt a képet készítetted. Ezt kell a további munkáikban is előhívni, legyen szó akár portréról, akár csendéletről, akár tárgyfotózásról. Amit eddig hiányoltam, az itt helyre került: van szíve a modellednek, története, érzelmi kötődésed van hozzá, és ez sokkal fontosabb a technikánál. A jövőben ez legyen az alap a munkáidnál. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Nézd meg, ha egy papírlappal letakarod az alját, akkor az egész tömege billen el, a fejhez nagyon jó, hogy van ennyi "alja" is. Levegője lesz.

Nekem nagyon tetszik a kép, érzem benne, hogy sem az öltözék kiválasztása, a nagyon gondosan frizírozott haj, a legapróbb nüanszokig kidolgozott részletek tudatosak, információt hordoznak a modell személyiségére, egy öntudatos és megbízható egyéniség benyomását kelti. Ami viszont kicsit feltünik, ahogyan Zsolt mondaná: "Az alanynak semmiféle kontaktusa nincs a kamerával, így a nézővel sem". De talán éppen ez a kulcs, vagy éppen utalás a modell karakterére. Viszont (szerintem) talán kedvezöbb lenne a hatás a hosszú alsó sötét rész vágásával, a váll-fej háromszög fókuszálásával. Összességében egy portré, ami megfog és háttérgondolatok ébresztésére is alkalmas - /de ez csak az én véleményem/.

Attila, két dolgot mondok. Az egyik, hogy ez a kép nem attól jó, hogy a feltételek milyenek, az mellékes. Ez attól jó, hogy mindketten jelen voltatok. Te is és a modell is. És volt mondanivalód róla. Nem bizonytalankodás. Ez a fontos, mert ez behozza a formát már magától szinte.

A másik: kicsit aktivizáld magad, mert nagyon el vagy tűnve. A lényeg, hogy kommunikáljunk.

Kösszönöm Zsolt az elemzést!
Néhány észrevétel :)
A füllel kapcsolatban teljesen egyetértek, közben már javítottam is a képen.
Azt, hogy ez legyen az alap, azt értem :) Persze, igen tudom, hogy kell ennyi energia egy jó képhez -mert ebben a képben azért van munka. De ehhez ritkán adottak a körülmények. Azt írtad, minden kerek, de sokszor meg nem így van, de azért mégis kell az a pillanat. Nem lesz tökéletes, de mégis megfog valami, és mert nincs minden egyben, még lehet jó az a kép.. Nem? :)

Köszönöm, hogy írtatok!
Zoltán, igazad van a füllel kapcsolatban, javítottam :) A képarányhoz ragaszkodnék, de kipróbálom majd, hogy mutat.

Nagyon szép munka, gratulálok!

Gyönyörű, klasszikus tónusok, és szép fények. Kiváló békebeli műtermi fotó hangulat, gratulálok Attila! Talán icipicit változtattam volna a képarányon (lent áldozva), ez a 2:3 arány picit idegen ettől a hangulattól, és optikailag megnyújtja az embert is -- de ebben lehet én tévedek.

Még valami: a fülén kicsit vissza kellene venni a fényt. Aránytalanul nagynak tűnik a fül hogy világosabb mint az arc.

Mintha egy időutazásról hoztad volna magaddal e portrét. Valami nagyon tradicionális, nagyon autentikus, és nagyon régies stílusjegyekkel komponált e portré, de mindezt a pozitívumaiban érzem, beállítottságában is nagyon tisztának. Szerintem nagyon szépen mutattad be Askhan-t, úgy érzem, sokat megérzek belőle.

Új hozzászólás