Valami Ati az utómunkával nincs rendben, a homloknál és a szem alatt eltűntek a bőr pórusai. Ennek okát érdemes lenne kideríteni, mert ettől olyan fura az eredmény. A kép maga az operaház fantomját juttatja eszembe attól, hogy a jobb szemed ennyire eltűnik. A forma is, amit ott a sötét felületek kiadnak, maszkszerű. Ha ezt akartad, én elfogadom, de azért annak jobban örülnék, ha legalább jelzésértékkel megjelenne az a szem is. (hegyi)
Fantasztikus a macsek, tényleg főúri, vagy főasszonyi, ahogy figyel a maga nyugalmából. Két megjegyzés az utómunkához. Egyrészt az a fal, vagy ajtó, ami balra van, sok, szelektíve vissza kéne belőle venni valamennyit. A cica háta és végződése pedig nagyon beleolvad a háttérbe, ott meg tónusban előrébb kéne hozni valamennyivel. Azért mondom ilyen határozottan, hogy az utómunkával kell ilyen esetben dolgozni, mert ott és akkor nyilván az ő türelme sem végtelen, hogy a világítást korrigáld, de ezt a képfeldolgozó szoftveredben meg tudod tenni, és érdemes is még vesződni egy picit vele, mert a kép mindemellett jó. (hegyi)
értékelés:
Szép, igényes technikájú kép, ezt megszokhattuk tőled, hogy neked ez megy, és jól dolgozol a képszerkesztővel is, tehát ebben az értelemben makulátlan a kép. Ha ez egy stockfotó, annak kiváló. Csak ha ennél többet is akarsz, akkor abban kell határozottnak lenni, hoyg ne csak az én fejemben kerüljön oda mögé egy női akt, vagy egy arc, hanem a valóságban is. Éppen hogy, csak érzetszerűen, de jót tenne neki, ha lenne mögötte valami. Így is képzeleghetünk oda akármit, de ennél több kell, az, hogy legyen is ott valami, amin elagyalhatunk, hogy mi a fene is, és amit ez a cseppjáték szétszabdalhat. (hegyi)
A portrékról már volt szó a HetiHegyiben, de fogok még rá időt szentelni, mert azt hiszem, hogy van egy fontos kérdés, amit meg kell beszélnünk. Ez pedig az, amikor hozzánk közel álló emberről készítünk fényképet, főképpen, ha a gyerekünkről van szó, akkor ez nagyon nehéz kérdéssé válik, pontosan attól, hogy nem tudunk kellő távolságtartással lenni a téma iránt. Magyarán elragadnak azok az érzelmek, amik nem biztos, hogy a kép javát szolgálják. A kép, amit beküldtél, az egy nagyon érdekes és izgalmas helyzetet mutat és maga a témafelvetés az abszolút jó, mert egy olyan helyzetet ábrázolsz, ahol a szereplőd az ablakon kinéz és mereng, de tulajdonképpen attól válik általánossá a közlés, hogy nem mutatsz semmi konkrétat abból, hogy mit néz. Az ablak, az csak egy jelzés és ettől mi nézők bármit beleképzelhetünk, hogy min is mereng a lány a képen. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy a néző keres valamiféle kapaszkodót, el szeretne indulni ebben a történetben valamilyen irány felé és ebben csak a képi jelek segíthetik. Több ilyen képi jel is felfedezhető ezen a képen, viszont nem 100%-ig biztos, hogy a néződ számára egyértelmű iránymutatás lehet. Az egyik az maga a kép olvasata, tehát, hogy a modell jobbról bal irány felé néz. Azt hiszem, ezt már mondtam korábbi elemzésnél is, hogy ez a múltba révedést mutatja. Tehát a történet az úgy néz ki, hogy ha egy időtengelyt ábrázolsz, akkor baloldalra esik a múlt és a jobb oldal felé esik a jövő. Valószínű, hogy ez a fajta meglátás a matematikából is jöhet, mindenesetre, ha a képet olvassuk, akkor ez egy szempont. Tehát ez azt jelent, hogy ha ezt elfogadjuk, akkor kimondhatjuk, hogy a szereplőd valamit a múltban keres, azon mereng, valami megtörtént eseményen. Az is egyértelmű, hogy ez nem egy törvényszerűen vidám történet, nincsen mosoly, nincsen semmi olyan pozitív sugallat, ami afelé vinne minket, hogy ez egy örömteli helyzet. Nem azt mondom, hogy szomorú, de mindenképpen melankolikus üzenet. Amiért azt mondtam, hogy fontos kérdés az amikor modellel dolgozunk és főleg nehezített pálya az, ha a modell rokonunk, barátunk, ismerősünk vagy családtagunk, mert egy portrénál mindig fontos kérdés ,hogy mit is akarunk a modellel kezdeni. Vagyis az, hogy ki akarunk-e belőle hozni valami maximális pozitív üzenetet vagy a személyiségéről akarunk beszélni, és ha nem egyértelműen egy irányba mutatnak ezek a jelek, akkor tulajdonképpen ez a kérdés nyitott marad. Szóval adva van egy nagyon szép lány - és itt most nem csak erről a képről fogok beszélni, hanem általánosságban a képekről, amiket mutatsz róla - és valamiért ezt a lányt te mindig beteszed egy melankolikus, szomorú helyzetbe és ezt keresem, ennek az indokát vagy ennek a miértjét, hogy vajon mi lehet az az ok, amiért te őt így szeretnéd viszont látni, mi az, amiért nem engeded őt még az életkorának megfelelő helyzetbe sem, abba, hogy ő nyitottan és vidáman nézzen a jövőbe. Mondhatod, hogy ez egy furcsa okoskodás, mégis azt gondolom, hogy van ebben kérdés és erről jó lenne, ha majd beszélgetnénk itt a kommentekben, hogy te mit gondolsz erről. (hegyi)
Örülök annak, hogy visszataláltál hozzánk, Attila, ha még csak rövid időre is, és remélem, hogy ez az idő hosszabbodni fog. Sok vitánk volt már a képekkel, főképp a glamourral kapcsolatban, és annak örülök, hogy ebben a képben ez már nincs jelen. Valahol utolérted magad, vagy párhuzamba kerültél saját magaddal, legalábbis eljutottál arra a szintre nálam (nyilván ez egy szubjektív gondolat), hogy azon a szinten vagy, ami ahhoz kell, hogy őszinte legyen a képed. Amikor a glamourt annyit ostoroztam a képeiden, ezeket a nagyon elmaszatolt tónusokat, formákat, akkor tulajdonképpen mindig az őszinteség volt az, amit én célkeresztbe vettem. Ez nem attól van, hogy te magad ne lennél őszinte, hanem a saját belső bizonytalanságunkat vetítjük ki. Ez a kép egy nagyon nagy előrelépés ebben az értelemben, mert hagytad, hogy a haja olyan legyen, amilyen, hagytad, hogy az egészen legyen egy esendőség, ugyanakkor konkrét és határozott elképzelésed volt arról, hogy mit csinálsz. Lehet ezzel nem egyetérteni, de nekem egy kicsit a dolog elcsúszott, tehát ha már a tömegelhelyezést nézem, akkor én még néznék ebből a hajból a jobb oldalon, és inkább a bal oldalból nyugodtabban lehagynék egy ujjnyit, azt hozzárakhatnám a jobb oldalhoz, de a lényeg az, hogy van miről beszélni, mert ez egy tiszta fogalmazás. Nem tudom mennyire vagyok érthető, beszéljünk erről Attila, gyere vissza. (hegyi)
Ez szép. Finom és érzékeny kép. Szeretnék egy szusszanásnyi teret még köré, de ez igazából akkor fontos, ha kiállításra kerül majd. Jó pillanat, benne a mozgás, a szabadság élménye is, és jó ez a hosszabb expozíció is. Az az érdekes, hogy eszembe jut róla Picasso galambja, az, ahogy pár vonallal ábrázolhatóvá válik egy madár, és itt is erről van szó, hogy néhány folt, vonal, tömeg, és mégis madár, miközben ha elvonatkoztatok, akkor ezeknek a vonalaknak a ritmusa is nagyon izgalmas, a madártól, a madárságtól függetlenül. (hegyi)
Azért kedvelem ezt a képet, mert tökéletesen jó példa arra, hogy a konkrét formák miképp válnak geometriai alakzatokká és foltokká, azaz ha képet komponálunk, mi az a technika, amivel elérhetjük, hogy ne a maga konkrétságában, hanem elvont formai egyszerűsítés által lássunk egy kép berendezést. Ez nem más, mint az életlenítés, azaz hunyorítás. És ha már erről beszélünk, aminek szép példája a kép, akkor evidens, hogy elmondjam, hogy ha megnézed azt a trapezoid (vagy hogy mondják) formát, ami sötétebb zöldekből, mint egy kosár, kialakult, az a fenti világos részhez képest nagyon lenn van. A megoldás az lehet, hogy ha nincs több a képen lenn, akkor a fenti világosabb flekket kell sötétebbre venni. (hegyi)
Az üzenet úgy hiszem, könnyen dekódolható, és a fények, a formák is szépek. Amin elgondolkodtam, hogy mi az, amitől valahogy nem akar ez egybegyúródni mégsem. Túl távol lennének? Vagy túl le van vágva az aljuk? Nem tudom, ez is, az is lehet, de most valahogy a köztük lévő tér ural mindent, ők meg így a szélre szorulva léteznek, a két nővér, szóval meg kéne ezt fejteni, hogy mi lehet az ok, hogy lehetne ezt úgy megfogni, hogy ne akarjak a két növény között elnézni a semmibe. (hegyi)
Azt kell mondjam, hogy végre megérkeztünk. Egy olyan portrét sikerült készítened, ami minden tekintetben megfelel a portrékészítés elvárásainak, szépek a fények, jó a beállítás, hiteles, és abszolút értelmezhető a személyisége a modellnek. Úgy gondolom, hogy ez az a szint, amire vártam nálad hosszú ideje. Nincs túlszépítve, nincs túlmagyarázva, jók a fények a háttérben, a hajon, a térbeliség is rendben van. Talán utómunkával annyit javítanék, hogy a fül tónusát kb. egy-két fényértékkel sötétebbre tenném, mert most a fül nagyon "kiabál". Érdemes lenne megfigyelned és rögzítened magadban ezt az érzelmi állapotot, ahogy ezt a képet készítetted. Ezt kell a további munkáikban is előhívni, legyen szó akár portréról, akár csendéletről, akár tárgyfotózásról. Amit eddig hiányoltam, az itt helyre került: van szíve a modellednek, története, érzelmi kötődésed van hozzá, és ez sokkal fontosabb a technikánál. A jövőben ez legyen az alap a munkáidnál. (hegyi)
értékelés:
Azt gondolom, hogy a hegedűvel a legjobb, ami történhetett, az nagyjából egyébként ez. A kompozícióval vannak problémáim, egy kicsit a világítással is, de az nem rossz, hogy oda került maga a hegedűs. Egyrészt az a problémám, hogy alul és felül, de főképp felül ez nagyon szűk, miközben oldalirányban lötyögünk, és egy kicsivel több fény nem ártana a középtónusokból. Nagyon szépek a feketéink, meg nagyon jó a világítás a testen, maga a hús életszerű, de minden más annyira a mély tónusok felé visz, hogy ez az ing sem tud élni, a fekete a feketén eleve nem egy könnyen fotózható, de azért megoldható probléma, úgyhogy ez most egy két csillagos megoldás. Azt szeretném kérni, hogy kezdj el gondolkodni azon, hogy esetleg gyakorlat képen mutatsz egy pár olyan megoldást, ami a fekete a feketével való fotózásról szól. Tudom, hogy a digitalizálása sem egyszerű, és a webes közlés sem, de ez azért lenne fontos, mert itt most abszolút elvesztettük az egésznek a térbeli funkcióját. (hegyi)
értékelés:
Ez még a csendélethez nekem kevés. A kép finoman világított, és a gondolatisága rendben van, de a tárgyi környezet, és az abban elfoglalt helye iskolás. Valamivel ezt meg kell bolondítani, önmagában az, hogy egy falhoz letámasztunk egy hegedűt a vonójával, ez még nem mondd nekem semmit arról, hogy te erről mit gondolsz, vagy hogy ez számodra miért fontos. Ezt tárgyakkal kell kifejezni, nem dumával, tehát vagy vigyük el valami ellentétpár felé, és ebből az édeskés világból hozzuk vissza egy vaslánccal, vagy nem tudom, egy zsíros bödönnel, vagy vonjunk párhuzamot akár organikus természeti formák között, vagy emberrel próbáljunk meg valamit kezdeni, de ez így önmagában nekem még csak egy tárgy a sok közül. Nekem ez nem hordoz olyan üzenetet, amivel én, mint néző öt másodpercnél tovább tudnék foglalkozni, és elindítaná a fantáziámat. Márpedig az lenne a dolog, hogy a nézőt lekössük valamivel, mert különben tovább lapoz. (hegyi)
Hát, lehet, hogy megutálsz egy életre, de azt hiszem itt az ideje, hogy kertelés nélkül beszéljünk, főképp, mert néhány képed már bizonyította, hogy képes vagy arra, hogy megoldj dolgokat képileg. Az a helyzet, hogy ijesztőek ezek a gyerekfotóid. Egész egyszerűen félelmetesek, mintha valami horror-thriller képkockái lennének, és a szereplőd a következő pillanatban a kislapáttal kiásná a nagymamát, vagy fejbe vágná a nézőt. Hogy ez mitől van, együtt kéne megfejtsük, itt most a haj, a mosolytalan száj, a vádló tekintet mind belejátszik ebbe, és ami miatt ezt most leírtam az az, hogy nem az első gyerekfotód, ami ilyen, sőt, igazából mindben bujkál valami szomorú riadtság, valami borzalom előszele, valami dráma. Ha ez a cél, oké, én ezt is el tudom fogadni, sőt. De úgy sejtem, hogy nem így akarod. Vagy tévedek? (hegyi)
Nem mondom, hogy klasszik csendélet :)
Ez Attila nem csak csendéletnek nem csendélet, de képként sem tudom értelmezni, és azt hiszem ez neked is problémád lehetett, hiszen próbáltad összerántani a dolgot a maszkolós vignettálós utómunkával, de a káosz káosz marad. Ahhoz, hogy az üzeneted célt érjen, kell hogy rendezz. Nem megspórolható lépés. Ami nem erősít, az gyengít, ez primitíven hangzik, de nem tudom jobban mondani, hogy ami nem kell, hogy bekapcsolódjon formailag, azt ki kell egyenesíteni, a bútor takarót kiigazítani, a törülközőt pedig, ha meg akarod személyesíteni, akkor annak egyszerűbben dekódolhatónak kell lennie. (hegyi)
Mesterséges és természetes harmóniája...
Bár nem nagyon értem a leiratot, hogy mi az, ami neked ebben a mesterséges, és a természetes harmóniája, de azt kell, hogy mondjam, hogy ez a képi megoldás finom tónusokkal dolgozik, jó a dinamikája, kifejezetten beleszerettem ezekbe a zöldes-sárgákba, amik a mezőn létrejöttek. Tulajdonképpen egy mesekönyv illusztrációjaként is megállná a helyét. Azt nem nagyon értem, hogy miért ebben a kivágatban kapjuk meg ezt a megoldást, mert nekem még pont kellene ebből a zöldből, tehát ez még most kilóra nem adja ki. Ha kapnék még egy ujjnyit ebből, akkor a képarányt is jobban érezném, lenne előterünk, ahonnan ez a ritmus úgymond elindul. Ez az, amit én még hozzá tudtam tenni, ez egy jó kis játékos kép! (hegyi)
értékelés:
Ezzel én most nem nagyon tudok mit kezdeni. Mégpedig azért nem, mert ha az ember elmegy egy házibuliba, és visz magával egy fényképezőgépet, amin van vaku, akkor tulajdonképpen egy hosszabb expozícióval, belevakuzva létre lehet hozni ezeket a képeket, de ez nekem még kevés a boldogsághoz. Partifotósok csinálnak ilyesmit, lényeg, legyen rajta ember, és viduljon, akkor eladható lesz. Ahhoz, hogy ez fotóként is megállja a helyét az is kéne, hogy az egész rendezetten történjen meg. Van két főszereplőnk, akik tulajdonképpen el is vinnék a vállukon a dolgot, főképp a fiatalember ezzel a kajla nyakkendővel, ő abszolút jó modelled lenne, de hát, rajta kívül még van itt egy fejetlen nő, akinek tulajdonképpen csak a könyökéig látjuk a testét, van oldalt egy srác a másik irányból, vannak ujjak... Ezek nem rendezettek, magyarul vagy őket kell instruálni, addig megkérem a többieket, hogy legyetek olyan kedvesek és maradjatok ki a képből, vagy ami nehezebb, kivárom azt a pillanatot, amikor mindez úgy készíthető el, hogy kevésbé legyenek benne zavaró momentumok. Most az egész egy nagyon zavaros helyzet, és így nem tud érvényesülni az ő felszabadultságuk a táncban. Ráadásul a tánc azért is nehéz helyzet, mert meg kell találni azokat a vég-, vagy csúcspontokat, amik egy-egy mozdulat csúcspontja, és ezt sem érzem úgy, hogy maradéktalanul sikerült volna. Megfigyelés, és a zenére való ráhangolódás kérdése. Gondolom, itt valamilyen tuc-tuc zene mehetett, a tucokra kell figyelni, mert akkor szoktak felugrani – már, ha ritmusban táncol valaki -, tehát, ahogy a ritmus adja, arra kell ráállni az exponálásnál. Meg lehet találni azokat a pontokat, amik egy-egy kitárulkozás végpontja. Visszaadom ismétlésre. Biztos leszel még bulin, tessék ezt úgy megcsinálni, hogy azt mondjam, hogy ez a kép az, ami egy ilyen helyzetet jól tud illusztrálni, zámbósan. (hegyi)
A Látszótér Alapítványt
banki átutalással
MagNet Bank
16200120-18524112
vagy PayPalon keresztül
Hozzászólások
Aureliano
2024. 12. 21. - 11:50
Jóska szeretettel konferálja az elköszönő műsorkészítő, Aureliano Első adását -Az idő illúzió, az…
Bach Viktória
2024. 12. 19. - 11:00
20:12:40 ‹Zsolt› kocek kb nálunk nőtt fel. 20:12:46 * miles quit (timeout) 20:12:58 ‹Pádi› én is a…
Aureliano
2024. 12. 18. - 22:06
Boch: -Ez jó volt, ez a teretlátok. Énekelni fogsz, gg? szeretnéd csak. Hegedül. Nem én hegedülök.…
Nagy Zoltán A.
2024. 12. 18. - 13:48
Szeretnénk Sándortól elkérni ezt a remek fotót a Látszótér Rádióban elhangzó búcsúadásunkhoz. Mert…
Hegyi Zsolt
2024. 12. 17. - 21:08
chat: - lesz ma kis turbulencia, mert lesz két zeneszám, de a szpíker azt mondja majd, hogy nem…