Kikötő

Ezen a képen valamilyen külön technikai trükk van alkalmazva, hogy így be van sötétítve a széle és ez a fajta hatás a régi, analóg, kevésbé korszerű gépek sajátja, tehát mindenféleképp érződik ezen a képen az, hogy Jóska nagyon is vonzódik ehhez az archaikus szemlélethez. Abszolút szimmetriára, geometriára építő kép, higgadt, szinte mérnöki munka, és mint ilyet úgy gondolom, hogy teljesít is a Jóskától megszokott precizitással. Nagyon érdekes ez a jövőbe mutató varázsnyíl, mert ha egy picit megnézzük, itt van egy elég trükkös dolog, tehát a Kepes Jóska másik énje, hogy miközben ezt egy jól szerkesztett átlagos téli képnek gondolnánk, egy valahova a horizont felé mutató mágikus nyíl is megtalálható ezen a képen, csak egy picit próbáljatok hunyorítani és meg fogjátok érezni.
   - Egy dolgot még hadd mondjak hozzá – szól közbe Zsolt -, hogy te elmondtad azt az archaizáló technikát, ami az analóg fényképezésre volt jellemző és én ehhez azt mondom, hogy igen, csak ez nekem egy picit ellentétes - és ez nem csak Kepes Jóskára igaz -, hogy az élességet a képen mindig egy picit mintha túlhúznátok, ez is egy valószínűleg utólagos beavatkozás és nem az objektív rajzol ilyen élesen - a két dolog egymásnak ellentmond, mert azok az régebbi objektívek, ahol fellépett ez a maszkolós hatás, nem voltak ennyire rajzosak. Tehát, hogyha úgy döntök, hogy archaizálok, akkor ott harmóniába kell kerülniük ezeknek az eszközhasználatoknak, és akkor tudod bevinni a nézőt abba a világba. Érdemes megfigyelni, hogy mik voltak ennek a stilisztikai sajátosságai. Tehát ahogy most itt a sötét felület az oldalrésznél megjelenik, az ilyen korú képekre jellemző, tehát ha ez egy eredeti 1918-as kép lenne, mondjuk egy üvegnegatívon, akkor biztos, hogy az elmúlt idő valamilyen módon nyomot hagyott volna. Nem feltétlenül következik ebből, hogy ezt a nyomot manipulálni kellett volna a képen, gondolok itt a felületi karcokra, sérülésekre, de mindenesetre érdemes egy ilyen munka kapcsán átnézni azt, hogy azok a korabeli képek a technikai eszközökből adódóan milyen kis trükköket alkalmaztak. Például Pierre Bonnardtól, aki egy nagyon híres festőművész, nem oly régen Franciaországban egy albumot adtak ki az ő fotóiból, amely azért döbbenetes, mert egyrészt Bonnard idejében kezd el a fotó hozzáférhetővé válni, természetesen csak a nagyon gazdagok számára, de Bonnard végigfényképezi a családi életét, a modelljeit, sőt a híres festményeiből kettőnek a fotóváltozatát is megtaláljuk. Amely nyilván utána a festmény változatot generálhatta. És ezek a nagyon régi képek hordoznak hasonló hangulatokat, de érdemes ezekből meríteni, megfigyeléseken keresztül. Három disznó megvan. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

szép kép, szerintem a szűztiszta fehérség egy kicsit az élettelenséget hozza magával, mert nem "mozog" semmi, csupán szép és szűzies... a kontrasztolást azért tartom fontosnak mert érzelmileg ugyan negatív állapotot tükröz, a melankóliát, az elhagyatottságot és az kell egy téli kietlen, "nem élő" hajóállomás hangulatához. PERSZE SZERINTEM:)

Hja. Az tuti, hogy Józsi jókor, jó helyen exponált. Ebben nincs vita.

Elfogadom a kompromisszumot. Talán egy kicsit tényleg kevesebb kellene. De a legnagyobb hiba, hogy ezt a képet nem te vagy nem én csináltuk (remélem, senki nem érti félre).

Pedig épp kompromisszumot akartam ajánlani.
Nem bánom, lehet értelme az effektnek, de ez túl sok. Kevesebb jobb lenne.

Különösen, hogy én nem is akarlak. :-)

Asszem ezt kitárgyaltuk. Nem tűnik úgy, hogy meggyőznénk egymást.

A tél néhány ritka, napfényes ajándék pillanatát leszámítva a behúzódásról, befelé fordulásról szól. Azt pedig igen jól meséli el a "beszűkült pupilla".

Pont ez az érzésem volt, hogy nem érzed elégnek, ahogy a perspektíva, a vonalak, meg minden fókuszál és erre akarsz még ráerősíteni az effekttel. Szerintem felesleges volt, elég erős volt ez effekt nélkül is. De hát ... te képed, te tudod.

Gábor: Úgy is lehet ahogy írod, de az egy másik kép. Ritkán alkalmazom ezt a vignettálást, szerintem a képen ez is irányítja a tekintetet, ahogy a perspektíva és a vonalak is.

Gergely: Persze hogy utólagosan, került rá, ha részletesebben érdekel hogyan kell ilyet elkövetni, van valahol egy leírásom, bemásolom

Szerintem meg a nagy, nyílt, sík háttér sokkal inkább adja a hideget, mint ez a bebugyolált, keretezett.
Egy jó kép van elizélve.

Bizonyhogycsak. :-) Mert azt a borongó, didergő összehúzódást, amit a hidegtől produkál az emberfia, azt igen jól jól artikulálja.

Ez meg csak az én véleményem. (Van itt, aki a másét mondja? :-)))

Szerintem ez nem derítés, hanem sötétítés.
Fotosoppal tett rá egy vinnyettálást, ami szerintem mesterkélt és felesleges. De ez csak az én véleményem.

Technikai jellegu erdeklodes: ezt a deritest (hivjuk most igy), ezt hogy sikerult letrehoznod? Utolagosan?

Olyan hideg, hogy már jóóóóóóóóóóóóó!

Alsóörsön a móló. így télen jéggel körülvéve sajátos hangulata van

Megvan a hangulata! Hol van? El tudom képzelni tavasszal milyen szép lehet

Új hozzászólás