balaton
nyári kép

Itt szeretnék egy dolgot megjegyezni a Sanyinál, hogy nagyon szeretem a képeit, én csak akkor vagyok hajlandó a továbbiakban elemezni, hogyha ez a fekete keret ez esetleg megszűnik. Ezt tényleg komolyan mondom. Mert így az van, hogy az összes képhez képest van valami, ami állandóan, deklaráltan máshogy érkezik be. A kép önmagában működik, a kép ritmusai a japán és a keleti grafikai rendszerben jelenlévő megoldásokkal, a kicsi, a középső, a nagy, és a pici pad ritmusaival egy középsík-felületre fölakasztgatva jó ritmusjátékok talán a Balaton szürkéivel, de igazából ez olyan, mintha vetített háttér is lenne. Egyértelműen pont az árnyékoktól, vagy valamilyen fűritmustól az egész olyan, mint egy grafika. A háttér és az előtér közé behelyezett szinte árnykép. Ez egy jó ritmusgyakorlat, jól működik a kép, mint tájkép, nem vagyok benne biztos, hogy ez csendélet, én ezt tájképnek hívnám. Semmi nem indokolja a keretet. A bizonytalanság az igen, hogy föl kell hívnom magamra a figyelmet, hogy itt van egy alkotás egy egész nagy rengetegben. Ez a munka működik akkor is, ha nincs ott a keret. A keret megint ugyanazokat a sötét tónusokat hordozza, amelyeket az jobb oldali alsó megmetszett kis bukszus dereka és az az alatti fűrészlet is tartalmaz. Tehát a külső keret beleszól a kép belső világába, gyöngíti, zavarja azt. Semmi szerepe nincs ennek a fekete keretnek itt a megközelítésben. A kép átkerül az épített környezetbe. Három disznó. (szőke-hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

táborról hamarosan lesz infó, május utolsó hétvégéje lesz és a világítás lesz a téma főleg.

hát táborba mennék, csak jó lenne tudni mikorra tervezitek, és mi lesz a fő motorja a tábornak!?

hagyjuk ezt a keretet, az utóbbi 2 évben ezt kellet használnom, és most is, csak nagyon hozzászoktattak...majd nem használom....

Sanyi, tudom, hogy van, ahol követelmény, zárójelben jegyzem meg, hogy épp a 95%-os kereső az, ahol sok értelme nincs, mert szokhatod, ahogy akarod, óhatatlan, hogy belekerüljön mindenféle szmötyi - ráadásul persze hogy az jó, ha kihasználod a teljes kockát, de nem a film- és ccd gyártók határozzák meg az én kreatív hozzáállásom, tehát nehogymár azért kelljen egy hasselbladot vennem, hogy négyzetest komponálhassak... :)

Volt ilyen fotográfusi megközelítés, főleg a riportfotóban, hogy leica méretnél 50-es objektív (lásd capa mondása, hogy ha szar a képed, akkor nem voltál elég közel), teljes kocka, és biztos van ezekben igazság, de modoros, ha minden téma mindig kerettel van előadva - nem beszélve róla, hogy olyan frankó keretet rittyentek neked fotosoppal, hogy meg nem mondod, hogy az nem valódi keret, tehát a digit úgy gondolom túllépett már ezen a megközelítésen. Van egy távolságtartó közelítése is ennek a keretes dolognak, ad egy ilyen érzetet is, ahogy a hagyományos polaroidnak is van egy furcsa, kompakt fílingje ettől. Ha nem nagy kérés, mivel egyrészt itt van kerete a feltett képeknek az estiskola blogmotorja által, és mivel az az általános, hogy nem adjusztálunk paszpartusan, nem keretezünk, ezért ha lehet, jó lenne ha nem lenne. :)

Hát táborba jössz-e?

köszönöm az értékelést....a keretről : tudjátok nálunk a suliban követelmény a fekete keret egy analóg nagyításnál, azért is mert így látszik a teljes képkocka vágatlanul, hogy szokja a szemed a 95-97 % keresőt, és esztétikailag egyforma képek készülnek, ha minden kockának ua, a kerete....de ha gondoljátok itt hanyagolni fogom...

szerintem se csendélet, talán egy tájkép lehetne, bár furcsa hogy nincs benne tér. Mintha egy nagy felhős paraván előtt lenne az a három fa.
(az a belógó valami a bal felső sarokban ugye nem szándékos?)

Nagyon kedvemre való szép tájkép ez. Szerintem nem csendélet. De jó.

Új hozzászólás