cigarettaszünet
A csend lecke fogalmát szerencsére ahány alkotó, annyiféleképpen értelmezi - Dani képe egy olyan pillanatot ragad meg, ami sokunknak, akik dohányoznak, a napi munkában, tevékenykedésben olykor az egyetlen kis megálló, lehetőség arra, hogy pihenjünk, átgondoljunk dolgokat. Miközben tehát maga a kopozíció igencsak mozgalmas, zaklatott, a fő figura, az alkotó mindebben a mozgalmasságban egy nyugvópontot jelent. A zaklatottság - téglafal, szemétkupac, sötét tónusok játéka - és az ábrázolt személy ellentétpárja az, ami a dinamizmusát adja a képnek. Dani a kommentben leírta, hogy a kép lyukkamerával készült, ami fontos információt ad technikailag, de azt kell mondjam, hogy a kép egészét tekintve a néző szempontjából ez nem fontos. Hiszen a néző nem kötelező, hogy tudja, mi az a lyukkamera, az miben más, mint egy rendes bolti cucc, tehát ezzel arra akarok utalni, hogy ha ezen a nyomvonalon indulunk el, akkor könnyen becsaphatjuk magunkat, mert a technika csak eszköz a kifejezésben, nem lehet cél. Ebből az adódik, hogy ha bármi technikával is készítünk egy képet, az a kép akkor van kész, ha az alkotó azt akár a laborálásnál, akár elektronikusan, adjusztálta, befejezte. Itt most a tónusok azok, amik a kompozíciót billentik, mert a kép bal felső része kifut, nincs úgy lezárva, mint a többi oldal és sarok, ezért olyan érzetet kelt, mintha nem is párhuzamosok lennének a képszélek. Mivel a téglafal eleve kifelé húzza a szemet, ezt a lezárást meg kellett volna tenni. (hegyi)
értékelés:
notehát, a tisztán látás végett: Gábor! a kép ugye éles amennyire a technika és a techné hagyta, az arcom meg a kezem a hosszú expó alatt bemozdult ettől homályosabb. Feri! papírra exponálok, egy 18 szor 24-es dobozban, ez a kép 6 szor 9-re készült, úgy helyeztem bele a papírt, hogy csak alul vinnyettáljon, de elbaltáztam (Zsolt) és fent is volt belőle bőven, így - mivel alul exponáltam a képet, eddig még nem csináltam róla papírra kontaktot, hanem szkennelés és - irány egy adobe termék (lightroom), és visszavettem a vinnyi-ből, és belenyúltam a kontrasztba (kikenhettem volna az alját is világosra, sőt még ahhoz is volt elég infó a negatívon, hogy a hungarocelt felismerhetőbbé tegyen, de nem akartam, csak a teljes képfelületet érintő eljárásokat alkalmazni). Ádám,! a hozzászólásokat generálni is lehet, itt egy szép példa: http://href.hu/x/azs3 de ugye, a manipuláció mindig bizonytalan kauzalitás, én is ideírtam, hogy írjatok, de ezzel a tautológiával nem számoltam :) és végül, de nem utolsó sorban (sőt!) Józsi bá! nem köll nézni se címet, se aláírást, ebben van valami (a kép tapossa csak ki magának az utat, ha meg nem tudja akadjon csak el az úton), de: KŰGYÉ' MÁ' BE VALAMI JÓT!!! lassan egy éve nincs fent képed és az uccsó ami bennem megmaradt a hommage a Harry Callahan ... kéne megint egy olyasmi szintű meló.