Azt mindenképp hozzá kell tennem a képhez, hogy még eddig (lekopogom) nem volt abban részem, amit ez a lecke megkíván. Próbálom elképzelni, átélni milyen lehet. Ez az előző képemre is vonatkozik, ebben a témakörben. Most is egy helyzetet, egy eseményt próbálok bemutatni úgy, hogy végig gondolom, milyen lehet, de ezzel kapcsolatban nincsenek konkrét érzéseim, nem tudom milyen elveszíteni valakit igazán.
Kapunk egy leiratot és most mindennek ellenére azt kell hogy mondjam, hogy nagyon fontos leiratot kapunk Marianntól, mégpedig az ő attitűdjét magához a leckéhez, és én nagyon fontosnak tartom, sőt azt mondom, hogy nagyon tisztelem őt azért, mert hogy foglalkozik ezzel a leckével attól függetlenül, hogy ahogy leírja nincs saját konkrét tapasztalata ebben a témában. Nagyon szeretem ezt a képet, azért szeretem mert egy olyan kísérletnek a nyomait látjuk, ahol Mariann felfedez egy világot, de nem csak egy világot fedez föl a külsőségekben, hanem fölfedez egy kapcsolódást saját magában ezekhez a történetekhez. Szétbonthatnánk ezt az egészet apró részekre is és mondhatnánk azt, hogy de engem az izgat, ahogy az üveggolyók árnyéka rávetül erre a vörös felületre és ez is igaz. Vagy azt mondom, hogy de engem az a naturalizmus izgat ami ezzel a zsebkendővel történik, vagy az izgat ahogy ez az egész körforma itt létrejön. És mégis azt mondom, hogy ez így mind együtt és egyik sem külön, hiszen a zsebkendőn olyanok ezek a foltok mint a vér… igen, igen, igen… Abban nem vagyok 100 százalékig biztos, hogy ez a négyzetes forma, vagy téglalap forma, ami a zsebkendő, hogy ez alkalmas ehhez a történethez, mert hogy ebben a körformában, ebben az ívekben, ezekben fényekben nekem ez nagyon kocka, nagyon szögletes, tehát ezzel valamit még lehetne kezdeni. De maga az ötlet, maga a gondolatiság az nagyon is jó. És azért vannak konvencióink a gyásszal kapcsolatban – a gyász-fekete, a gyászruha-fekete, a búcsú-fekete – netán odáig még eljutunk, hogy esetleg fehér, mert arról már hallottunk, hogy van ilyen, hogy fehér gyász. Magyarországon is van olyan terület, ahol ezt alkalmazzák – pl. Csököly - ilyen népviseletben járnak, és Japánban is. De azt kell hogy mondjam, hogy és miért ne létezhetne vörös gyász? Miért ne lehetne kék gyász? Én azt gondolom, hogy a hangulatokat nagyon is jól meg lehet ezekkel a történetekkel fogni és én nagyon szeretem azt, hogy Mariann elvonatkoztatva indul neki ennek a leckének. Három disznó. (szőke-hegyi)
értékelés:
köszi!
igen, az idégzet eredetére én is rájöttem :-)