Almák

Almák

Jó az irány, amit Eszter elkezdett, leginkább azért, mert a fényről szól, a fény a fő témája, és minden csendéletnél ez az egyik alap szempont. Az, hogy az almák miért a feneküket mutatják, nem teljesen értem, érdemes a tárgyakat úgy figyelni, hogy hogyan adják ki a legjobb formájukat. Ezekben a perspektivikus helyzetekben az is izgalmas lehet, ha a tárgyak méretével játszva mintegy vizuális játékként a kisebbet tesszük előre a nagyobbat hátra és ezzel megkeverjük picit a nézőt. Szóval sokféle dolgot el lehet ebből indítani, én azt javaslom Eszternek, hogy hallgassa meg Demeter szavait (a leckeleíráshoz be van linkelve) és ahogy mondjuk a villamosos képeinél, engedje át magán az élményt, figyelje a környezetét, és keresse a csendéleteket. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

A keddi Fotocaffe műsorban erről a képről is beszélgettünk Sebestyén Lacival.

Az a poén, hogy a terítő valójában vaj színű, a fényforrás pedig természetes napfény volt. Így süt be egy téli délutánon a dohányzó asztalra.

Mikor először ránéztem erre a képre rögtön teljesen más jutott eszembe. Az igaz, hogy nem egy csendéletes kép számomra, mivel nekem egy fantasztikus 3D tér érzetem támadt. És akár mennyire is nézem megmarad ez az érzés. A viszonylag homogén szürkén neonszín hatású zöld almák. A fényforrás és árnyék az alma formájának köszönhetően nem egyeztethető össze. Így egy furcsa tér világot hoz létre a kis fejemben. Na meg a gondosan háromszögbe rakott helyzet is hozzájárul.

Pihennek és szemérmesek. :) Így tetszettek az árnyékok és formák.

Nekem két dolog jut eszembe a képről. 1. Miért borultak fel az almák? és 2. Ha már felborultak (talán, hogy az árnyékok íve töretlen legyen?) akkor miért tőlünk elfelé néznek?

Kedves Eszter,
a fotód nagyon szép, kompozíciója, meséje, az irányok, anyagok nekem tetszenek. Csak picit zavarban vagyok. Tegnap hallgattam végig Balla Demeter csendéletről szóló gondlatait. Ő óva int pl. az erős fényhatásoktól.
Üdvözlettel: István

Új hozzászólás