A címadással sosem fogunk egyetérteni Gimével szerintem, úgyhogy én ezt a részét a dolognak föladom. Majd ha a kiállításán a falra kerülnek a képek, akkor kíváncsi leszek, hogy hogyan rakja ezeket ki, és mennyire fogják ezt komolyan venni a nézői. De ez legyen az ő dolga. Amit a képen látunk, az valami férfiportré, festmény lehet, vagy valami régiségbolt kirakata, amiből visszatükröződik egy ablak, nem nagyon találom hozzá a kulcsot, hogy megfejtsem, hogy mi ez, de biztos jó, sokan dicsérik. (hegyi)
értékelés:
Engem ez a kép azért nem hagy békén, mert az arc valami miatt szabadabb, élőbb, mintha simán a festményt nézném. Elszakad a katonai díszektől, a sötét ruha alig látszik a nyaka körül, az ablak pedig rárak egy fényvilágot, ami a tükröződés által már könnyen elszakad egy festmény-portrétól. Szétszedi és összerakja azt, amit ebben a konstellációban talál. Az arc lehet betekintés az üveg másik oldaláról, tükröződés a mellettem állóról, vagy épp az ablakon benéző alak, főleg, hogy tudható, hogy régmúlt korokból néz.
De nekem nem személyes élmény, klasszikus értelemben vett esztétikai értékhez nem tudok ebben kapcsolódni - ellenben valami több ponton izgalmas szétválasztás-újraépítés, nem követhetetlen formákkal és fogalmakkal, hanem viszonylag egyszerűekkel, és ebben az "összehordásban" még a tévéantenna (vagy mi a tök) baromsága sem zavar. Az is csak tükröződik, ha akarom nem is igazi, ha akarom pedig kezdek vele valamit. Talán éppen ez az egyenerősségű meghatározatlanság adja az egyenszilárdságot?
Mozart perverz című műsoromhoz, ami 2012.10.26.-n lesz, ezt a képet választottam.