HetiHegyi címen sorozatot indítunk, minden vasárnap új kisfilmmel, amiben Hegyi pedellus egy-egy fotográfiát, technikát, trendeket, képkészítést érintő kérdésről mondja el, mit gondol. Az első adás az élességről szól, azt a kérdést járja körül, meddig és miért fontos az élesség, mire kell figyelni az utómunkánál. A filmben két kép is említésre kerül Kontár Csaba Attilától, a Madárember és az Életöröm.
A magam módján én az élességgel nem szoktam bajlódni, hanem ha kell valami ilyesmi, akkor csinálok egy "inverted gaussian edge detect"-et multiply vagy soft light effekttel felrakom az eredeti kép elé és kitörlöm a kép java részéről, többnyire lehúzom 20-25%-ra az opacity-t, ennél több rontani szokott a képen.
Hát ez most vagy jó vagy nem, mindenesetre a képet csak kicsit változtatja meg, és nem is mindenhol (eleve fehér a java része, meg ki is törlök majdnem mindent belőle) szóval ettől lehet, ha nem elég élesek a képeim.
Szilárd, ha a gép alkalmatlan rá, nyilván az ember megoldja, ahogy tudja máshogy. De azért az a célravezető, hogy ha van blendeállítási lehetőség, akkor azt használjuk - bármi elektromos digit szoftveres ügy furább, idegenebb lesz, mert nem optikailag, hanem matematikailag old meg egy problémát.