Érdekes az, amit Gime mutat, nem teljesen tudom megmondani, hogy itt most az oszlop volt ferde, vagy a rács van ferdén fölrakva, vagy pedig valami vizuális játék miatt tűnik nekem a horizont ferdének, de valami nem teljesen kerek. Viszont maga a megfigyelés abszolút rendben van. Lehet azt mondani, hogy 10, mindegy, ki mit akar ebbe belelátni, de érdekes ez a ritmus, és jó megfigyelés. (hegyi)
értékelés:
Feri, egy kép, ami a geometriával foglalkozik, az nem lehet pontatlan, mert csak a pontossága az, ami érvényesíti, miért készült el a kép. Portrénál mondhatod, hogy nem függőónnal fotózol, de épületnél, geometriánál nem. Persze lehet csálén is csinálni, de akkor ne várja senki, hogy térdre rogy az úri közönség. :)
Gime, kb. egy fél lépésnyire jobbról fotóztad, ezért nem csak felfelé, hanem oldal irányban is van perspektivikus torzításod. Ami pedig azt illeti, hogy miért fotóztad, azt értem, hogy a 10 az, ami felkeltette az érdeklődésed, de a miért és a hogyan nem választható el, hogy ez nem geometria, mert hát Gime, ez vegytiszta geometria, semmi más. Ha nem stimmel, akkor lesznek, akiket ez nem zavar, ahogy mondjuk a színhelyesség se mindenkinek tűnik fel, és lesznek, akik azt mondják, hogy apám, ezt lehetett volna pontosabban is. A kérdés, hogy hova célzod a nézőid, hogy milyen szintig akarsz eljutni. De hogy jól van így... hát ennél a képnél lehetne "jobban is így".
Az, hogy a horizont kérdését ki hogy látja, szerintem egy bizonyos szint után adottság - átoknak is mondhatod, mert naná, hogy azt bosszantja elsőre, aki látja, hogy ferde - de ha nem látja valaki, az nem olyan kérdés, hogy akkor menjen havat lapátolni, hanem akkor használjon segédeszközöket, hogy ellenőrizze magát. Itt a difi a digittel, hogy mivel szinte sose nyomtattok papírra, így a monitor kép rögzül végállomásként, és az csalóka lehet. Papíron ez egyből lejön, hogy merre kell mozgatni, hogy jó legyen.
Feri, szerintem itt a vita nem a fotózás pontatlaságáról szól. A kép nem volt pontatlanabbul fotózva, mint egy átlag kézből lőtt fotó. Itt inkább arról van szó, hogy a kép elkészülte után olyan kvalitásokat mutat fel, melyek nem is voltak eredetileg megcélozva: geomtriai izgalmak álltak elő, melyeket a hozzászólók most igyekeznek minél jobban kiaknázni.