3 frekvencia

3 frekvencia

Eddig az volt, hogy jött, elterült, aludt (nem teljesen világos ehhez én miért kellek neki), az utóbbi héten ez annyiban változott, hogy nyakkendőt is lop hozzá. Pedig varrtam neki egeret is.

A képen egy cicát látunk, ahogy a saját kis pihenőhelyén, valószínű a délutáni alvását végzi. Látunk még egy nyakkendőt is, és a leiratból tudjuk meg, hogy ezt a nyakkendőt a cica tulajdonította el. Eddig a sztori világos. Ami a kérdés, hogy miért a rezonancia leckébe lett ez beküldve, és nem a házi kedvencbe? Miközben egyértelmű, hogy mi történik a képen, a megoldást mégis máshol kellene keressük abban, hogy mi lehet az a 3 frekvencia, amiről Szilárd mesélni szeretne nekünk. Van egy megfejtésem, hogy talán a nyakkendő mintája, talán az oszlop mintája, talán a macska mintája, mert ez mind a három hoz valamilyen sráfozást, egymással bizonyos tekintetben párhuzamos hatású formát, de ahhoz, hogy ez egyértelmű legyen a nézőnek, az alkotónak kell megtenni a tőle telhető legtöbbet. A három, egymástól eltérő felületet kell közelebb hozni egymáshoz, hogy ez a kapcsolódás világos legyen, és ne legyen kérdéses, hogy miről is beszélünk. Ha egészen szűkre veszem a dolgot, akkor azt mondom, hogy van a macska farka, az oszlop, meg a nyakkendő, ez három függőleges, de akkor minek van a macska felső része is mutatva? Meg miért van felette az a nagy felület? Ha azt mondom, hogy ez a ritmus érdekel, akkor bátran lehet vágni, és nem kell tartani magunkat ahhoz, hogy ebben a helyzetben mi az, ami, mint irány, bezavarhat. Mert lássuk be, ha ezt a képet ebben a formában nézem, akkor, mint kompozíció, vannak kérdéseim. Aztán belóg egy tálca, gondolom, az is egy ilyen macskapihenő, az árnyékokkal is létrejönnek kubista formák, ami magában egyébként érdekes lenne, tehát a kép középrésze, az izgalmas, de aztán ez az egész hatás fent is, és lent is gyengül. Egyszerűbben fogalmazva, ha az a tálca, ami most oldalról belóg mozgatható – gondolom, hogy igen -, akkor lehet, hogy érdemes lett volna ebből a helyzetből kifordítani, és a megmaradó résznél az oszlop területére koncentrálni, arra a részre, ahol ezek az árnyékjátékok, a macskafarok, és a nyakkendő szerepel. És ha ez egy kontrasztosabb, keményebb, strukturáltabb rendszer, akkor tökéletesen egyértelmű lesz ez a 3 frekvencia. Most, mint téma felvetés, értem, de a megközelítést nem annyira. Még egy javaslat: ha magunkban felvetettük ezt a kérdést, és meghoztuk a döntést, hogy igen, engem ez érdekel, mert ezt vettem észre, hogy milyen érdekes ez a három függőleges, akkor menjünk közelebb azzal a fényképezőgéppel, és ezt fogjuk be a keresőbe. És miért álló formátumot választunk? Ha van egy határozott döntésünk, akkor ahhoz ragaszkodjunk. Ezt tudom mondani, Szilárd, és visszaadom ismétlésre. Gondolom, a cica megvan, nyakkendő csak akad otthon, és ezt a ritmust próbáljuk meg valahogy egyértelműbbé tenni. (hegyi)

Hozzászólások

Aha, nekem isez volt a gyanum.
A gond az, hogy most áttért a nadrág lopásra, azt meg nem tudja felcipelni, csak fészket épít belőle magának a kis kártékony. Na majd ilyen reenactment jelleggel felakasztok mellé egy nyakkendőt ha legközelebb fenn találom a fekhelyén.

Még fenn is lehet belevágni a macskába simán, viszont ez mutatja azt is, hogy más nézőpont kell, hogy a farok-oszlop-nakkendő függőlegesek közel kerüljenek, ne ekkora távolsággal egymástól.

Valami ilyesmi vágásra gondoltál:

Mostqnában megőhetett a macska önbizalma mert nyakkendővel már nem éri be, mostanában a nadrágjaimat hurcolássza ha le tudja akasztani, de annak két szára van, talán még jobb is lesz,na majd ismételek ha beül pozícióba, mert a zavarást nehezen viseli.

Új hozzászólás