Alma quartet másnaposan

Az almák sokszínűségével és pozíciójával próbáltam bemutatni egy részeg négyest. Ugye egy buli után többen így- úgy eldülnek, lefekszenek, ülnek. Az almák őket ábrázolják. Színeik árnyalatai pedig azt mutatják ki milyen szinten van. Van aki nagyon, van aki félig stb.

Máté, örülök, hogy kíváncsi vagy arra, hogy működik egy csendélet. Jó dolog ilyennel kísérletezni. Vannak szabályok, amiket fontos ismerni, és gyakorolni is. Ami szembetűnik elsőre, az az, hogy valamiért körbevágtad az egészet, egy erősen eltorzított fekvő kompozíciót hozva létre. Persze én se láthattam minden csendéletet már, amit akár fotóban, akár festményben csináltak valaha, de azt javaslom, hogy nézz ilyen képeket, hogy milyen képarányokkal dolgoznak. Ilyen mozis képarány nincs a fotóban. Én azt javaslom, hogy maradj a 3:2 vagy 4:3-as képaránynál, aztán ha az már megy, akkor jöhet az 1:1-es oldalarány. Ez azért fontos, mert a csendéletnél is, ahogy más témánál is szerepe van a környezetnek, a térnek, levegőnek, mi hogy aránylik egymáshoz. A téma, a négy alma jó ötlet. A kockás abrosz már kevésbé. Szétveri az egészet, túl konkrét. És az is van, hogy a téma, a mondanivaló nem bír el mindent, ami az ember fejébe jön, részeg almák például. Ez nem jelenti, hogy ne lehetne megcsinálni, csak az indok, az a kérdés, hogy minek. Én azt javaslom, hogy előbb az első leckével dolgozzunk, ott legyen meg a tapasztalás, fények, árnyékok, térbeliség, komponálás, aztán haladjunk előre, mert a legnagyobb falattal kezdeni nagy esély a kudarcra, viszont ha türelmesen felépíted a tapasztalatod, tudásod, el fog jönni az az idő is, amikor menni fog a csendélet is. (hegyi)

Hozzászólások

Szia István! Köszönöm a kritikádat. Megfogadom a tanácsodat. Jövőre tájkép, túra lesz az első fontos téma.

Lassan tanultam csak meg, vagy inkább értettem meg, vagy csak fogadtam el az amúgy nálam vizuálisan sokkal jobban kalibrált fotósok azon intelmét, hogyha egy képet magyarázni kell, az akkor nem igazán működik abba az irányba amit szövegesen kell hozzá tenni. Gondoltam, merthát miért ne? Miért nem érthető meg hogy létezik a képi és a szöveges gondolatiság azon fúziója, amely új utat tör magának? A bonyodalmat bennem az a képzavar okozta, ahogy a műfajok éltető erejét kevertem össze. Mert ugyan teljesen érvényes lehet hogyha egy szöveggel egy képi poént alátámasztok vagy fordítva - működik, ha szórakozik rajta egy kiszemelt célközönség - de az így kialakult "élményentitásban" érthető módon a képi objektumok szerepe egészen más, mint amikor pusztán képi eszközökkel mesélünk el valamit. Ezért az más műfaj is, más súlyponti kérdésekkel.

Na, most én ránézek erre a fotóra, és négy almát látok, melyek egy része ütődött. Az abrosz működne nekem, a háttér fura, a kép oldalarány és a vágás fáj... Elsietett érzet marad bennem, és semmi részeg négyes... de látom azt az ösztönös megközelítést is, hogy alma formákhoz nyúltál a mesédhez. Igaz, a szóban fogalmazottakhoz keresel valami képi kiegészítőt, de klasszikus elemekkel és környezetben próbálod ki mindezt. Ez pedig tök jó jel! És ezért írtam le mindezt,és ezért van egy tippem is: felejtsd el az almákkal mutatott részeges sztorit és nézd meg az almákat, és csak "almaságot" próbálj fotózni. Vagy keress részegeket, és fotózd meg a részegség valamely állapotát... Ez így is két nagy út a fotóvilágon belül...

Új hozzászólás