Itt kapunk három képet, az első kép izgalmas ezzel a kommunikációs helyzettel, csak szerencsétlennek tartom a vágást. Tudom, hogy nem olyan könnyű szaladgáló kutyákat fotózni, de ez a kép nem sikerült. Az, hogy ennek a fekete kutyának ennyire belevágtunk a testébe, az nem jó, a kommunikáció igen. Ha vágunk, akkor vágjunk határozottabban, és akkor legyen ez egy kettős portré, de most ahhoz túl távol vagyunk. A harmadik képnél a gördeszka érdekes, ezzel nem tudom mit lehet kezdeni, nem tudom miért van a képen. Lehet, hogy ez valami geg akar lenni, hogy a kutya gördeszkázott, és most azért pihent le. De ennél nagyobb problémám van: ha megnézed, van egy átlós árnyékirány, ahol a főszereplő lakik, és mindehhez képest lényegesen világos tónusban van a kép összes része, de ha mást nem, akkor az előteret kellett volna sötétíteni. Itt is a maszkolásról beszélek. A kép bal oldalán lévő háromszöget tónusban elég erősen vissza kellene fogni. Ha a kezedet odateszed a monitornál, és elkezdesz takarni, akkor látod, hogy egyből a kutyára kezdesz el figyelni, így meg nem. Ez a két kép nincs kész, a középső kép viszont igen. Ha ebből a három képből kell választanom, akkor az első meg a harmadik tanulmány, de mint fotográfia nem értékelhető, a második kép viszont igen. Nagyon jó ez a fasor, ahogy a perspektívára ráerősít, abba, ahogy beleül ez a kis modell, ahogy játszik a kis teniszlabdájával, és ahogy ő elhelyezkedik ebben. Az egész teljesen korrekt, ez egy jó kép. Örülök, hogy még a szemét is lehet látni a kutyusnak. Tudom, hogy egy ilyen hosszú bundájú állatnál ez nem egy könnyen elérhető állapot. A három csillag és a leckemegoldás is megvan a középső kép miatt. (hegyi)
értékelés:
hahó, hahó, a bindzsi védelmében írok. A képmódosítás nem egyenlő a bindzsizéssel. A bindzsizés név az óvodáskor jellemzője, amikor az ember gyereke elvan a bilin, és ha hagynák, akár órákig eljátszadozna, nem részletezem, gondolom érthető.
A képmódosítástól a bindzsit a céltalansága, pontosabban az öncélúsága különbözteti meg, amikor belefeledkezik az ember a módosítgatásba, amikor az eleve rossz képből próbál valamit kicsikarni, hátha elmegy vidékre szódával. Tehát míg a képmódosítás természetes folyománya a képalkotásnak, azaz a befejező fázisa, és elhagyása probléma, addig a bindzsizés tulajdonképpen arról szól, hogy a dolog megfordul, és a módosítgatás nem eszköz lesz, hanem cél és végtermék.
Kedves Zsolt. Gondoltam és tudtam, hogy az utolsó képnél ez lesz a baj, engem is zavart a bal kiégés. De mint alább is írtam, eddig még nem javítgattam a képeket. Most már próbálom a progit használni, de nem jöttem rá hogyan kell a te általad használt maszkolási folyamatot véghez vinni. De csak utána kellene nézni, itt-ott-amott.
És köszönöm az értékelésedet.