Az önportré készítése során nem lehet kézben tartani semmit, véletlenszerű mi lesz az eredménye az expozíciónak, nem látom a képkivágást, nem látom az élességet, nem látom a kompozíciót.
Az önportré készítésekor bármit meg tudok mutatni magamból, eldönthetem milyen arcom mutatom. Elég jó színész vagyok, bármit tudok, sokféleképp tudok nézni. Ezek nem visznek közelebb senkit sehova. Sok-sok igaztalan kép lesz csak belőle.
Harmadrészt - és mivel ismerlek már annyira, ezt látod majd a legfőbb problémának -, nem szívesen adom ki magamat, nem akarok senkinek többet adni ennél egy önportréban. Ami ennél több, az már intim, titok, nem tartozik senki másra. Ez nem olyan gát amit nem tudnék áttörni, hanem olyan amit nem akarok, és nem fogok.
Attila, valahogy kölezebb kéne jutni ahhoz a problematikához, hogy pontosítódhassanak az érzelmi kifejezések a képeid tekintetében. Amit írsz, korrekt. Az, hogy ahogy mondod, jó színész vagy, nem baj, sőt, ha arról van szó, hogy a modelled kell instruálni, ez fontos képesség, mert ez működtetheti ezt a technikát. Nem igaztalan képet keresünk, hanem azt, hogy amit te fejben gondolsz, hogy megjelenítettél, az hogy formálódik képpé és a kép által hogy dekódolódik. Lehet, röhejes lesz a példa, de mint példa, talán megteszi: ha azt mondod, hogy most mondjuk a szigorú Attilát mutatom meg, és csinálsz egy önportrét, ami szerinted ezt teljesíti, akkor a folyamat végállomása az, hogy a néződben is az jön-e le, amit mondani akartál. Nyilván nem kell címben lebuktatni, hogy Szigorú Atti legyen a címe, de arra ez mindenképpen jó, hogy a te általad kitalált karakter mennyiben jön át. És ha nem, hol nem, hol megy félre. Talán ez segíthet a többi munka tekintetében is.